? data ind i mysql db
Fra : Per Krabbe

Dato : 01-04-06 09:45

Indledningsvis - mit kendskabs niveau og viden om csv og db er meget LAVT !

Jeg har en række data som jeg kunne arrangere som flg:

id,kategori,linknavn,linkurl,1,id,kategori,linknavn,linkurl,1

(id er det nr den får i databasen, 1 tallet er godkendt resten siger sig
selv.)

pt ligger de i et xcel ark

de data vil jeg godt have importeret til min mysql db

Er der et prg jeg bruger til det ? eller skal jeg bare bruge notepad og
gemme som csv eller er der andre programmer der kunne hjælpe en sådan
newbiiiiii som mig.

Helst noget virkelig simpelt hvor det bare funker selvom man ikke ved noget
som helst

på forhånd tak
Per Krabbe
www.scanboat.com - 15 000 brugte sejlbåde, motorsejlere, motorbåde,
speedbåde og joller samlet ét sted.
www.sailorslink.com - Links til hvad der har med sejlbåde, motorsejlere,
motorbåde, speedbåde og joller at gøre.
www.boatbase.com - coming soon..............

Fra : Tom Jensen

Dato : 02-04-06 17:08

Per Krabbe skrev:
> [...]
> newbiiiiii som mig.
>
> Helst noget virkelig simpelt hvor det bare funker selvom man ikke ved noget

Hej Per Krabbe

Du gemmer data fra Excel i en csv fil

Så har du flere muligheder; hvis databasen ligger hos en
Internet udbyder har du adgang til PHPmySQLadmin, derfra kan
du importere csv filen, eller hvis du har adgang til en
mySQL kommandoprompt kan du skrive:

LOAD DATA LOCAL INFILE 'W:/tblby.csv'
INTO TABLE tblBy
Fields terminated by ';'
LINES TERMINATED BY '\r\n';

det skal selvfølgelig tilrettes med hensyn til filnavn
placering og tabelnavn.

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Per Krabbe

Dato : 03-04-06 05:53

"Tom Jensen" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fields terminated by ';'
> LINES TERMINATED BY '\r\n';
>
> det skal selvfølgelig tilrettes med hensyn til filnavn

Tak for info - det er noget nær det jeg selv har fundet frem til.

takker

pkc