Underlig fejl (Kabelfejl ??)
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 31-03-06 22:30

Nogen der tør komme med en forklaring på nedenstående....

Jeg benytter på jobbet et (TDC drevet) MPLS net hvorpå 2 enheder på 2
lokationer skal kommunikere med hinanden... intet eksotisk i det

IP adresser mv. tildeles via DHCP fra en central lokation - det virker
som det skal - er testet.

Men... når enhed A forsøger at kommunikere med enhed B falder al
kommunikationen ud på et eller andet tidspunkt.. Men selve linien mellem
de 2 lokationer er ikke nede..

Knalder jeg en bærbar i den indbyggede switch på MPLS routeren hvor også
enhed A er koblet på - kan enhed A pludseligt kommunikere med enhed B
igen - og det kan den lige så længe den bærbare er koblet på... fjernes
den bærbare afbrydes kommunikationen igen efter ~20 minutter.

Det giver _meget_ lidt mening i mine øjne ????!?!?

Jeg ved at det kobber, ADSL linien til lokation A er baseret på er i
meget dårlig stand, men selv hvis det er fejlen hvordan forklarer man så
tricket med den bærbare ?!?!?

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk