lykkepiller?
Fra : ingelise jørgensen

Dato : 31-03-06 14:35

det er min opfattelse at man generelt gør lidt grin med den
antidepresive medicin der går under fællesbenævnelsen lykkepiller.
det ærger mig og, mener jeg,forhindre at vi der får den medicin ikke
taler om det og det er en yderligere belastning at vi oveni
sygdommen skal skjule den og ikke kan tale frit om den gode
virkning+angsten for at virkningen skal forsvinde.
Jeg vil derfor høre om der er andre end mig der savner nogen at "tale"
med.Måske danne en gruppe på nettet?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-06 18:23

"ingelise jørgensen (slet VR5NE)" <pippi@VR5NEoncable.dk> skrev i en
meddelelse news:11438123550.823768076739974@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> virkning+angsten for at virkningen skal forsvinde.
> Jeg vil derfor høre om der er andre end mig der savner nogen at "tale"

Herinde, møder du alle mulige mennesker. For en tid siden, var der en der
mente, at psyken, det var bare en man kontrollerede, den kunne da ikke lege
med på egen hånd ... Man må da håbe for ham, at han aldrig bliver
klogere..

M.V.H....Benny..

Fra : Melanie

Dato : 31-03-06 20:52

> [...]
> virkning+angsten for at virkningen skal forsvinde.
> Jeg vil derfor høre om der er andre end mig der savner nogen at "tale"

Hej Ingelise

Jeg giver dig ret i at emnet depression er for nogle et stort tabu. Jeg har
dog oplevet en meget stor åbenhed om det samt medicinbrug dertil i min
omgangskreds.
Har du hørt om depressionsforeningen? Slå dem evt. op på nettet og find en
gruppe nær dig. Jeg har meget stor glæde af "min nærafdeling" for her møder
jeg ligestillede og får bla. en snak om de problemer vi har ved at have en
depression.

Mvh Melanie

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 18:45

Hej Ingelise.

Har du prøvet at gå ind på Depnet.dk - her er der mange der hjælper hinanden
og der er også gode råd fra behandlere m.v.

Det ville være åndsvagt at sige "op med humøret", men du får et bedre - om
du vil tro det eller ej. Vær ikke flov over medicinen - den hjælper på
depression som pencillin kan hjælpe på en infektion.

Ærgeligt, at nogle tror,, at man bliver "lykkelig" af lykkepiller.

Hvorfor ikke kalde pencillin for lykkepiller... Der er da også mange der
bliver lykkelige for at slippe for en alvorlig infektion.