saltvands/feskvands
Fra : jvj

Dato : 31-03-06 08:19

Kære Alle

Jeg har som tidligere nævn fået "lov" til at have akvarie i stuen
med mulighed for hel "teknikken" på den anden side i et tilstødende lokale.

Størrelsen kan ca være 100x50x50 cm.

Min første tanke var et alm. selskabsakvarium med de mest almindelige
sædvanlige "hyggefisk".

MEN det skal være forholdvis nem at passe uden at kræve for meget vedlighold

Så var min tanke Måske et saltvandakvarium ?? hvilket jeg slet ikke
kender til MEN JEG HÅBER PÅ DER ER MANGE I DENNE GRUPPE DER HAR PRØVET
BEGGE DELE og jeg hører MEGET gerne for og imod da jeg er total new-be
på saltvandområdet.

Hilsen jørgen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-03-06 10:09

"jvj" <toftlunddk-removeme-@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kender til MEN JEG HÅBER PÅ DER ER MANGE I DENNE GRUPPE DER HAR PRØVET
> BEGGE DELE og jeg hører MEGET gerne for og imod da jeg er total new-be på

Hej Navnebroder.

Saltvand kræver meget mere vedligehold og erfaring med ferskvand kan være en
fordel.
Det er også meget dyrere især hvis man dummer sig (fiskene er meget dyrere).
Til saltvand er dit akvariums størrelse også lidt i underkanten.
Mit råd er ------- gæt selv.
Held og lykke med dine "hyggefisk"

Hilsen
Jørgen

Fra : Kim A 8000 Århus

Dato : 31-03-06 16:23

jvj skrev:
> [...]
> kender til MEN JEG HÅBER PÅ DER ER MANGE I DENNE GRUPPE DER HAR PRØVET
> BEGGE DELE og jeg hører MEGET gerne for og imod da jeg er total new-be

Hvis du har lyst til at forsøge dig med saltvand kunne du prøve denne
side, der er mange med den rette viden omkring det, og det er vist ikke
så svært som man gør det til.

http://www.saltvandsforum.dk/

Hilsen Kim A.

Fra : Kim Adersen

Dato : 01-04-06 12:53

Saltvand er ikke mere besværligt end ferskvand. Det hele
afhænger af hvor seriøst man selv vil gøre det til.
Ferskvand kan skam være besværligt nok i sig selv.

Jeg har en artikel om opstart på min hjemmeside på
http://akvariet.terrabyte.dk
Derudover har vi et rigtig godt og stort forum på
www.nordicreefforum.dk

Disse to links skal nok føre dig igennem.

Mvh
Kim Andersen

>>> 31-03-2006 kl. 09:18:59 skrev
jvj<toftlunddk-removeme-@ofir.dk> i meddelelsen

Fra : Brizz

Dato : 02-04-06 20:22

jvj skrev:
> MEN det skal være forholdvis nem at passe uden at kræve for meget

Ud fra den sætning vil jeg sige du ikke skal begynde på saltvand. Uanset
hvordan du vender og drejer det kræver saltvand mere vedligehold end
ferskvand og straffen kan være dyr hvis du er lidt lemfældig med
pasningen på saltvand.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Kim Adersen

Dato : 02-04-06 22:54

På hvad måde er det i mener, at det kræver mere (eller er
mere besværligt) ?

Mvh
Kim Andersen

>>> 02-04-2006 kl. 21:22 skrev