Tele2 mailforsinkelser når nye højder
Fra : Stig Holmberg

Dato : 31-03-06 07:42

Jeg får nu mails med 4 dages forsinkelse og af og til 2 stk. af den samme
mail.

De har nok brugt alle pengene på dyre reklamer.

Stig

Fra : Claus Rathlou

Dato : 31-03-06 08:06

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
> Jeg får nu mails med 4 dages forsinkelse og af og til 2 stk. af den samme
> mail.

Og du beklager dig.

Jeg modtog en mail i dag kl. 8.55, afsendt i søndags kl. 17.05

Claus

Fra : Per R.

Dato : 31-03-06 18:30

"Claus Rathlou" <6x137354@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
>
> Og du beklager dig.
>
> Jeg modtog en mail i dag kl. 8.55, afsendt i søndags kl. 17.05
>
> Claus

Har du ikke hørt at de har indført "B-mails"

--
Per R.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 31-03-06 18:41

On Fri, 31 Mar 2006 09:06:00 +0200, "Claus Rathlou"
<6x137354@tiscali.dk> wrote:

>"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
>
>Og du beklager dig.
>
>Jeg modtog en mail i dag kl. 8.55, afsendt i søndags kl. 17.05
>
>Claus

Jaja

Sidste statistik fra teleankenævnet siger jo også sit om Tele2....

Alle tal er sakset fra Teleankenævnets hjemmesides nyeste statistik
for 2005.

4.3 Teleudbydernes andel i fastnet-sager

FASTNET Antal sager % Selskabernes markedsandel

Tele2 74 34,1% 14,8%
TDC 93 42,9% 60,4%

Hvis vi så sammenligner Tele2 med TDC's markedsandel, dette gøres ved
at gange med 4 da TDC's markedsandel er 4 gange større får vi :

34,1 x 4 = 136,4 %

Altså har Tele2 3 gange så mange klager som TDC og deres markedsandel
er 1/4 af TDC, det siger jo en del.

Kigger vi på internet er den endnu værre, her har Tele2 flere klager
end TDC og deres markedsandel er 1/5 af TDC, så 5 gange så mange
klager end TDC, det siger jo en del om kundeservicen.

Man må konkludere, at Tele2's kunder åbenbart er dummere end
flertallet af befolkningen, siden de finder sig i disse forhold og
ikke skifter selskab.
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-03-06 19:13

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org skrev:

> [...]

> Hvis vi så sammenligner Tele2 med TDC's markedsandel, dette gøres ved
> at gange med 4 da TDC's markedsandel er 4 gange større får vi :

Hertil er det okay (har dog ikke tjekket tallene).

> Altså har Tele2 3 gange så mange klager som TDC og deres markedsandel
> er 1/4 af TDC, det siger jo en del.

Men her knækker filmen. Du kan *enten* gange med 4 og sige at
Tele 2 har 3 gange så mange klager som TDC i forhold til deres
markedsandel, *eller* sige at Tele2 har næsten lige så mange
klager som TDC med markedsandel der er 4 gange større, men du kan
ikke gange med 4 og samtidig påpege at Tele2 er 4 gange mindre.

> Man må konkludere, at Tele2's kunder åbenbart er dummere end
> flertallet af befolkningen, siden de finder sig i disse forhold og
> ikke skifter selskab.

Der er andre end Tele2's kunder der finder sig i tåbelige
udbydere.

--
Bertel

Fra : PHM

Dato : 31-03-06 20:07

"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
skrev i en meddelelse news:4epq229cb0ak1hac63snb6vhe3pfkb950m@4ax.com...

> [...]
> Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
> Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Hov hov !

Et stk. tilfreds kunde !
Vælger til hver en tid Tele2 frem for TDC

V.H. Peter 7400

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-06 20:27

"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" skriver:

> Kigger vi på internet er den endnu værre, her har Tele2 flere klager
> end TDC og deres markedsandel er 1/5 af TDC, så 5 gange så mange
> klager end TDC, det siger jo en del om kundeservicen.

Kig på statestikken, man skal sku have sonofon internet, dem er der
ingen der klager over.......

Klaus (atter TDC kunde fra mandag den 3/4-2006)
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : sdsf

Dato : 02-04-06 08:12

Claus Rathlou skrev:
> "Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
>
> Og du beklager dig.
>
> Jeg modtog en mail i dag kl. 8.55, afsendt i søndags kl. 17.05

De forsinkelser kan man jo undgå ved at bruge gmail f.eks.

Så er man uafhængig af udbyderens mailserver.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-04-06 08:16

> De forsinkelser kan man jo undgå ved at bruge gmail f.eks.
>
> Så er man uafhængig af udbyderens mailserver.

Men afhængig af googles mailserver. Normalt bliver mail leveret i rimelig
tid af alle andre mailservere end lige tele2s. Uvist hvorfor det skal tage
dem flere dage at klare noget de fleste andre udbydere i .dk kan klare på
sekunder/minutter

Thomas

Fra : sdsf

Dato : 02-04-06 09:47

Thomas S. Iversen skrev:

> Men afhængig af googles mailserver.
Og den er god.

> [...]
> dem flere dage at klare noget de fleste andre udbydere i .dk kan klare på
Hvilke argumenter der der for ikke at bruge f.eks. gmail?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-04-06 11:40

> Og den er god.

Indtil videre måske, Tiscalis var også god - engang

> Hvilke argumenter der der for ikke at bruge f.eks. gmail?

Ønske om at beholde nuværende mailadresse, ikke at være afhængig af en
gratis service da man så dårligt kan tillade sig at klage hvis
systemerne er nede etc. etc.

--
Michael

Fra : -= JF =- priv

Dato : 02-04-06 12:47

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Ønske om at beholde nuværende mailadresse,

Du behøver såmænd ikke at skifte mailadresse blot fordi du kører over på
Gmail...

Forward al din mail fra gl. adresse til Gmail. Derefter sætter du Gmail til
at 'lade som om' at den svarer fra din gl. adresse.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-04-06 13:07

On Sun, 2 Apr 2006 13:46:53 +0200, "-= JF =- priv" <o@o.o> wrote:

> [...]
>
>Forward al din mail fra gl. adresse til Gmail. Derefter sætter du Gmail til
>at 'lade som om' at den svarer fra din gl. adresse.

Men hvor skal den "normale" malkonto været hosted?

Det der skal forwardes, kommer jo et sted fra.

Palle Jensen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-04-06 17:05

> Du behøver såmænd ikke at skifte mailadresse blot fordi du kører over på
> Gmail...

Så ryger princippet i at bruge gmail lidt gør det ikke - hvorfor så ikke
bare bruge den eksisterende direkte?

Det er i øvrigt vist ikke alle der er lige begejstrede jf. bl.a.
http://hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?p=473222#473222

--
Michael

Fra : sdsf

Dato : 03-04-06 09:53

Michael Kjærsgård skrev:

> Så ryger princippet i at bruge gmail lidt gør det ikke - hvorfor så ikke
> bare bruge den eksisterende direkte?
Princippet er at man får stabiliteten og funktionaliteten af gmail.

> Det er i øvrigt vist ikke alle der er lige begejstrede jf. bl.a.
> http://hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?p=473222#473222
Der har vist ikke været megen kritik af gmail fra ee teknisk synsvinkel.

Jeg har selv brugt det i mere end et år, og systemet har højest været
mede i ganske få minutter at gangen.

Alt i alt er jeg enda meget tilfreds.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-04-06 12:11

> Princippet er at man får stabiliteten og funktionaliteten af gmail.

I den aktuelle tråd drejer det sig om at Tele2's systemer er
overbelastede.. At opsætte en forward til Gmail vil ikke belaste
systemerne mindre (tværtimod) - mail vil altså stadig være lige
forsinkede...

> Der har vist ikke været megen kritik af gmail fra ee teknisk synsvinkel.

Det er netop det der er i - blandt andet - den tråd jeg linker til?

--
Michael

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-04-06 17:21

sdsf <sdsf@her.der.dk> writes:

> Hvilke argumenter der der for ikke at bruge f.eks. gmail?

Det kommer helt an paa hvad du skal bruge dem til. Hvis du blot skal
have en adresse til at opsamle spam fra diverse websites du bliver
noedt til at registrere dig paa, er det sikkert fint. Private og
fortrolige oplysninger ville jeg holde langt vaek.

Hvad sker der hvis $udbyder pludselig lukker og slukker?

Kan du vaere sikker paa at de soerger for at fjerne dine private
data ordentligt fra diskene (og evt. backup-medier) foer serverne
ryger paa tvangsauktion?

Faar du mulighed for at migrere dine data til en anden udbyder?

Er data i det hele taget lagret i et migrerbart format?

<tinfoilhat>
Derudover kan du heller ikke vaere sikker paa om uncle sam
sidder med paa en lytter. IANAL men deres patriot act mv.
lyder relativt farligt for vores rettigheder...
</tinfoilhat>

Jeg ville aldrig stole paa andre end mig selv til haandtering af
min e-mail

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : sdsf

Dato : 03-04-06 10:06

Christian Joergensen skrev:

> [...]
> noedt til at registrere dig paa, er det sikkert fint. Private og
> fortrolige oplysninger ville jeg holde langt vaek.
Hvem er det du vil skjule oplysninger for?

> Hvad sker der hvis $udbyder pludselig lukker og slukker?
Udbyder lukker og slukker ikke. Det værste der kan ske er at
Googles kundegrundlag sælges videre.

> Kan du vaere sikker paa at de soerger for at fjerne dine private
> data ordentligt fra diskene (og evt. backup-medier) foer serverne
> ryger paa tvangsauktion?
Jeg kan leve med den risiko, som sikkert er stort set null.

> Faar du mulighed for at migrere dine data til en anden udbyder?
Ja, her er gmail rigtigf god.

> [...]
> sidder med paa en lytter. IANAL men deres patriot act mv.
> lyder relativt farligt for vores rettigheder...
Vi der ikke bruger vores email til at begå kriminalitet behøver ikke at
bekymre os om det.

> Jeg ville aldrig stole paa andre end mig selv til haandtering af
> min e-mail
Jeg lever ikke i så stor stabilitet så det giver mening for mig at holde
min egen mailserver kørende.

Nu kan det lyde som om jeg er blevet kærester med gmail, men så galt er
det nu ikke fat.
Men pt. er det vist det bedste email produkt til private alt i alt mon
ikke?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-04-06 10:35

> Hvem er det du vil skjule oplysninger for?

Alle andre en selv?

> Jeg kan leve med den risiko, som sikkert er stort set null.

Keep on dreaming. Du skulle vide hvor meget jeg har fundet på gamle
harddiske. Folk har et seriøst elendigt forhold til følsomme data.

> Vi der ikke bruger vores email til at begå kriminalitet behøver ikke at
> bekymre os om det.

Efter sådan en udtalelse er du svær at tage særlig seriøst. Der er nok en
del flere folk end du lige forestiller dig, som bekymrer sig om rettigheder
og/eller kryptering af egne data, og som ikke begår kriminalitet.

gmail er sikkert en fin service. Jeg vil bare gerne selv styre min egen
mailserver.

Thomas

Fra : sdsf

Dato : 03-04-06 13:30

Thomas S. Iversen skrev:

> Keep on dreaming.
Jeg stoler så nogenlunde på google.

> Du skulle vide hvor meget jeg har fundet på gamle harddiske.
Det har jeg også, og noget af det kan være ret undreholdende.

Folk har et seriøst elendigt forhold til følsomme data.
For rigtig mange står det slet ikke klart hvor data er gemt i en
computer.

> [...]
> og/eller kryptering af egne data, og som ikke begår kriminalitet.
>
> gmail er sikkert en fin service. Jeg vil bare gerne selv styre min egen
Det er nu de færreste der har eksoertisen til at køre det selv.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-04-06 13:35

> Jeg stoler så nogenlunde på google.

Så du lader et firma hvis fineste produkt er at indeksere og gøre data let
tilgængeligt for alle håndtere din personlige mail? Hvilke garantier har du
for at dine data, ved en fejl selvklart, ikke en dag havner i googles cache?
Og hvad vil du gøre når det sker?

> For rigtig mange står det slet ikke klart hvor data er gemt i en
> computer.

Nej det er rigtigt. Jeg går også ind for at alle der ikke kan bestå en
computerprøve på linje med et kørekort slet ikke må have computer.

Thomas