Andet multimedie
bentjuul 3670
Coreldraw
Fra : Bent Løkke

Dato : 31-03-06 01:22

Hvis man har et billede i JPG format. Er det så mulig at ændre en farve i et
område, så blå bliver til f.eks rød.

mvh. Bent Løkke

Fra : Studio Smalbro

Dato : 31-03-06 09:05

Nej - ikke i CorelDraw. Du skal have fat i en rigtig bitmapeditor som
CorelPhotoPaint, Photoshop eller lign.

Kh
Bjørn

Fra : Torben

Dato : 01-04-06 21:53

Men da du jo sikkert har corel photopaint liggende sammen med corel draw
(installeres normalt samtidig) er det en smal sag lige at åbne photopaint
til redigering af en bitmap og lægge den tilbage i ny udgave i dit coreldraw
dokument > aktivér den pågældende bitmap i coreldraw, i menulinie vælg:
bitmap/edit bitmap. Desuden har du også en lang række justeringsmuligheder
direkte i corel draw > menulinie: effects/adjust. Adobe, kom bare an.
v.h. Torben

Fra : Bent Løkke

Dato : 06-04-06 18:44

Jo jeg har corel fotopaint, det kniber bare lidt med at finde ud af det. Er
der nogen der har et svar på hvordan jeg gør ? Jeg åbner billederne for
redigering i Fotopaint. Skal man afgrænse et område ? Hvad med de skygger
der findes i billedet ?

Mvh Bent Løkke