UNI2
Fra : tobias

Dato : 30-03-06 20:28

Nogle erfaringer med skift fra Tiscali?

Som tilfreds tidligere Tiscali-kunde oplever jeg nu meget usikker drift af
webhotel og post hos UNI2.
På driftsstatus er der konstant forklaringer om "spam" og "hardwarefejl".

Jeg vil gerne udvise tålmod - men er der håb?

Tobias

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 30-03-06 21:07

On Thu, 30 Mar 2006 21:27:30 +0200, "tobias" <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
>På driftsstatus er der konstant forklaringer om "spam" og "hardwarefejl".
>
>Jeg vil gerne udvise tålmod - men er der håb?

Hej Tobias

Jeg ved ikke om der er håb, men der har da været lidt skriverier i
gruppen her om problemer hos Tele2 efter flytningen.

Hvis du fortsat oplever problemer, ville jeg overveje situationen og
hvis dette fortsat ikke virkede tage konsekvensen og skifte udbyder.

Hvilke problemer er det du oplever ?
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : tobias

Dato : 31-03-06 18:59

"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
skrev i en meddelelse news:0geo225n4daepd22fks5d4d2q0hrtfqjb8@4ax.com...
> On Thu, 30 Mar 2006 21:27:30 +0200, "tobias" <ingen@email.dk> wrote:
>
> Hvilke problemer er det du oplever ?

Min hjemmeside på webhotel er ofte ikke tilgænglig eller meget lange
svartider for besøgende.
Postproblemer.

Jeg må hellere flytte - har kig på Dandomain....

Tobias

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 31-03-06 19:35

On Fri, 31 Mar 2006 19:59:29 +0200, "tobias" <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
>svartider for besøgende.
>Postproblemer.
>
>Jeg må hellere flytte - har kig på Dandomain....

Hej Tobias...

Der er nogle begrænsninger hos dem :

"Webhotellet må ikke benyttes til download arkiv indeholdene billeder,
programmer, lyd, video og lign. "

149 kroner for at der er understøttelse af PHP, som er en nødvendighed
hvis du f.eks. vil bruge php-nuke og lignende er en dyr pris.

De understøtter ikke MySQL så vidt jeg kan se, men dette kan jo være
ens skrivefejl fra deres side.

Og 49 kroner om måneden for et webhotel med en mail-adresse er ikke i
den billigste ende, det kan du finde billigere andre steder.

MySQL, PHP og CGI bør være standard på et webhotel uden at det koster
ekstra.

Fra : Anders

Dato : 31-03-06 19:37

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org wrote:

> Og 49 kroner om måneden for et webhotel med en mail-adresse er ikke i
> den billigste ende, det kan du finde billigere andre steder.

Også hvor det IKKE altid virker, se fx
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/msg/9e603a93380d0557

(Bemærk Mogens's manglende vilje til at bevare spørgsmål i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel måske er det repræsentativt for
easywebhost.org's kundeservice? )

Hvad med prisen på ekstra trafik?

Citat fra http://easywebhost.org/index.php?name=News&file=article&sid=5:
"Trafik:
Easy Webhost trafikgrænse går ved en suites størrelse. Har du købt en
suite 10, får du 10 GB trafik og så fremdeles. Overskrides
trafikgrænsen, vurderer vi i samarbejde med kunden hvad der skal ske og
en eventuel opgradering af webhotellet."

Yderligere fremgår "overraskende nok" ikke af http://easywebhost.org
hvad ekstra trafik koster. Det fremgår heller ikke klart om siden bliver
lukket indtil der i samarbejde med kunden er fundet ud af hvad der skal ske.

Et andet citat fra
http://easywebhost.org/index.php?name=News&file=article&sid=5:
"Elementer som placeres på vores servere, må ikke belaste server unødigt
så det er til gene for andre kunder.

Easy Webhost forbeholder sig ret til ved overtrædelse af betingelserne
at lukke kundens webhotel, hvis dette er nødvendigt. Easy Webhost afgør
alene om overtrædelser har fundet sted og hvilke konsekvenser dette skal
have for kunden.

Eventuel lukning af kundens webhotel med baggrund i overtrædelse af
vores betingelser, medfører ikke refusion af evt. indbetalt abbonement."

Det fremgår naturligvis heller ikke af siden hvad unødig belastning af
serveren er. Yderligere er det alene Easy Webhost der afgør om en
overtrædelse har fundet sted.

Altså en gummiparagraf!

Fra : ShutEye

Dato : 31-03-06 22:51

Fint nok at der bliver pebet om Mogens og hans reklame her i gruppen.
Men det kan sgu også gå over gevind.
Denne gang kommer manden med et sobert indlæg, ingen reklame (andet end i sig - tilladt
ikke sandt?) og alligevel ... whhaaaa whaaa whaaa.

Det er altså blevet en plage at læse med i denne gruppe, styr det lige!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-04-06 09:31

> Denne gang kommer manden med et sobert indlæg

Det gør han udelukkende når han kan rakke ned på konkurrenter

> styr det lige!

Enig, det kan også tage overhånd...

--
Michael

Fra : tobias

Dato : 01-04-06 19:25

skrev i en meddelelse news:66tq22d5ge5cop9t9qaj1qlcp2mu8msfig@4ax.com...
> On Fri, 31 Mar 2006 19:59:29 +0200, "tobias" <ingen@email.dk> wrote:
> Der er nogle begrænsninger hos dem :
>
> "Webhotellet må ikke benyttes til download arkiv indeholdene billeder,
> programmer, lyd, video og lign. "

Nej, det kan jeg sørme godt forstå.....

> 149 kroner for at der er understøttelse af PHP, som er en nødvendighed
> hvis du f.eks. vil bruge php-nuke og lignende er en dyr pris.

php-nuke? Er det frækt;-D

> MySQL, PHP og CGI bør være standard på et webhotel uden at det koster
> ekstra.

Jeg aner dårligt hvad det er - det eneste jeg har brug for er en stabil
drift af et website med alm. HTML, billeder, video og måske lidt (meget
lidt) swf. Altså at formidle et budskab via tekst, billeder og lyd

Tobias

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 04-04-06 20:14

On Sat, 1 Apr 2006 20:24:36 +0200, "tobias" <ingen@email.dk> wrote:

>Nej, det kan jeg sørme godt forstå.....

Hvorfor det ? Folk køber en service og så må udbyderen da forvente
trafik. Fri trafik som en del tilbyder, betyder jo fri trafik og kan
man ikke levere dette uden ovenstående gummiparagraf, ja så må man
hellere lade være.

>php-nuke? Er det frækt;-D

Hvorfor kommenterer du ikke prisen ?

>Jeg aner dårligt hvad det er - det eneste jeg har brug for er en stabil
>drift af et website med alm. HTML, billeder, video og måske lidt (meget
>lidt) swf. Altså at formidle et budskab via tekst, billeder og lyd

Det kan alle levere og det bør ikke koste dig mere end max 20 kroner
om måneden, men igen kommer det hos nogen an på dit pladsbehov.

Fra : tobias

Dato : 04-04-06 21:42

skrev i en meddelelse news:t7h532952pi5acn6chgartpfq4lmh9ti0t@4ax.com...

> Det kan alle levere og det bør ikke koste dig mere end max 20 kroner
> om måneden, men igen kommer det hos nogen an på dit pladsbehov.
> --

Jamen - det er jo ikke min erfaring med UNI2.
Jeg har rent faktisk kun brug for stabil (herunder tilgængelighed/ lave
svartider) drift af alm. HTML-sider og post og ca. 50-75 Mb plads.

Det betaler jeg gerne 149 kr. for om måneden.

Lige nu får jeg stadig ikke min post så hurtigt, som jeg forventer (i det
mindste under ½ døgn?) og simple HTML-sider vises som om det var tunge
flash-sider - hvis de alså vises overhovedet!

PS!
Hvad er php nuke ?

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 08-04-06 21:55

On Tue, 4 Apr 2006 22:41:38 +0200, "tobias" <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
>mindste under ½ døgn?) og simple HTML-sider vises som om det var tunge
>flash-sider - hvis de alså vises overhovedet!

Portalsoftware ligesom postnuke

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-03-06 21:18

Hej tobias, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nogle erfaringer med skift fra Tiscali?

Yep!

> Som tilfreds tidligere Tiscali-kunde oplever jeg nu meget usikker
> drift af webhotel og post hos UNI2.

Jeg har også været så tilfreds, at jeg har bibeholdt mit siden
oprettelsen i sommeren 2001. Siden sommeren 2004 begyndte min
utilfredshed at stige, hvilket den stille og roligt fortsatte med.

Her i vinter var det nået det punkt - og efter nytår tog det for alvor
fat - hvor fejl, koks, knæsatte servere og andet godt ikke var
undtagelsen fra reglen men reglen.

Jeg havde en rum tid kigget efter et alternativ, og da de nu ændrede
det ellers fortrinlige (omend lidt tunge) mailkonfigurationsprogram
("webmail") fra det tidligere Tiscali til det nu mere end underlige
makværk flød bægeret over.

Men på den positive side bevirkede det da, at jeg fik taget mig sammen
og webhotellet flyttet.

> Jeg vil gerne udvise tålmod - men er der håb?

Jeg opgav det.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Svend

Dato : 31-03-06 07:53

tobias wrote:
> [...]
> På driftsstatus er der konstant forklaringer om "spam" og "hardwarefejl".
>
> Jeg vil gerne udvise tålmod - men er der håb?

Ikke endnu tilsyneladende.

--
Svend