Stabil router søges
Fra : JaTak Victor

Dato : 30-03-06 18:29

Jeg har en Linksys WRT54G trådløs router som jeg er død træt af, den taber
dagligt forbindelsen til internet og der skal så trykkes på reset knappen
for at den kobler på igen.
Problemet er særligt irriterende da jeg har IP-telefoni som derved heller
ikke virker.

Kan i anbefale en router som bare kører stabilt hele tiden?

Må også gerne være uden trådløs netværk.

mvh
Karl

Fra : Rander

Dato : 30-03-06 19:03

Thu, 30 Mar 2006 19:28:32 +0200 brugte JaTak Victor 14 linier på at
fortælle dette til dk.edb.netvaerk:

>Kan i anbefale en router som bare kører stabilt hele tiden?
>Må også gerne være uden trådløs netværk.

Jeg kører selv med en ZyXEL Prestige 334WT, der bare kører - og det har den
gjort upåklaeligt i de snart 3 måneder jeg har haft den.
<http://zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTEyOSZjSGFzaD00NDNlNjRhNTJk.0.html>

Findes også uden trådløs, så hedder den blot Prestige 334.
<http://zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTY3JmNIYXNoPTA1MDI1NzFhYjY_.0.html>

http://rander.dk (temporarily down!)

Jeg bokser helst fyre,
der har ligget tre-fire døgn i respirator. (George Foreman)

Fra : CopyCat

Dato : 02-04-06 21:32

> Findes også uden trådløs, så hedder den blot Prestige 334.

<http://zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTY3
JmNIYXNoPTA1MDI1NzFhYjY_.0.html>

Den vil jeg godt anbefale ... den kører bare .. selvom den er under pres med
mange forbindelser ..

Iøvrigt den første router jeg har kunne få til at være usynlig fra
internettet ..

~~Frank .,

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-04-06 21:56

CopyCat wrote:

> Den vil jeg godt anbefale ... den kører bare .. selvom den er under
> pres med mange forbindelser ..

Jeg har købt en Zyxel 334 for 14 dage siden til erstatning for en DI-604
der lavede knuder. Det har jeg ikke fortrudt.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : BJ

Dato : 02-04-06 22:10

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har købt en Zyxel 334 for 14 dage siden til erstatning for en DI-604
> der lavede knuder. Det har jeg ikke fortrudt.

Jeg er blevet anbefalet en Netscreen til erstatning for min D-Link 604.

Kan Netscreen anbefales og hvem forhandler den i Danmark..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : CopyCat

Dato : 02-04-06 22:39

> Jeg er blevet anbefalet en Netscreen til erstatning for min D-Link 604.
>
> Kan Netscreen anbefales og hvem forhandler den i Danmark..?

Er den bedre end en 334 .. så kan den godt anbefales ..

Men hvis der skal et meget godt argument til at få mig til at skifte min
Zyxel ud .. (zyxel som iøvrigt har dansk telefonsupport, hvis man roder sig
ud i de helt vilde opsætninger ..)

~~Frank .,

Fra : BJ

Dato : 02-04-06 23:03

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> skrev i en meddelelse

> [...]

> Men hvis der skal et meget godt argument til at få mig til at skifte min
> Zyxel ud .. (zyxel som iøvrigt har dansk telefonsupport, hvis man roder

Jeg ved det ikke, men har selv en D-Link 604.

Den driller mig, så jeg har søgt lidt råd.

Rådet/opfordringen lyder på en Netscreen ( eks. denne her:
http://www.netscreen.dk/products/integrated/ns_hsc.html ).

Jeg skal ikke bruge mere end 4 klienter.

Derfor brød jeg rækken i din forespørgsel, da vi begge er er brugere af
D-Link.... sorry.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 30-03-06 19:47

Jeg kender flere som benytter denne router uden problemer..

Har du tjekket at du har den nyeste software i den.....

/Bibsen

Fra : JaTak Victor

Dato : 30-03-06 20:01

"Brian" <3487394.328743@smarte.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender flere som benytter denne router uden problemer..
>
> Har du tjekket at du har den nyeste software i den.....

Har opdateret til Firmware version 1.00.4

Hardware er version 5 som af flere får meget kritik

Karl

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-03-06 12:00

On Thu, 30 Mar 2006 19:28:32 +0200, "JaTak Victor"
> [...]

>dagligt forbindelsen til internet og der skal så trykkes på reset knappen

Har du prøvet at lave lidt diagnostik på hvad der går galt ??

Er det kun WAN-forbindelsen der ryger, eller går routeren helt kold så
du ikke kan komme i web-opsætningen etc ??

Hvordan er din WAN-opsætning - Er den sat til 'Auto-reconnect Always
On', eller er problemet bare det at den er sat til manuel connect ??