Orza begynder at røre på sig igen
Fra : PØLLE

Dato : 30-03-06 17:13

Kuk her http://orza.dk/

Hvis du tilmelder dig systemet og får dit udstyr, så send lige information
her om din mening.

PØLLE

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-03-06 18:34

PØLLE wrote:
> Kuk her http://orza.dk/
>
> Hvis du tilmelder dig systemet og får dit udstyr, så send lige information
> her om din mening.

Hvordan konkluderer du at de "røre" mere på sig, end de har gjort hele
tiden?

Ja - de har lavet et dækningskort, men er det ikke det eneste?

> PØLLE

Lars B

Fra : PØLLE

Dato : 30-03-06 19:14

> Ja - de har lavet et dækningskort, men er det ikke det eneste?

JEPS !!!

Pølle

Fra : Peter T.

Dato : 30-03-06 19:33

PØLLE udviste en rettidig omhu og skrev:

> JEPS !!!

Der er en anden tråd vedr. Orza fra i går. Læs først den. Så kan det være
du kan få armene ned.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-03-06 21:09

Peter T. wrote:

> Der er en anden tråd vedr. Orza fra i går. Læs først den. Så kan det være
> du kan få armene ned.

Den tråd kan jeg godt nok ikke finde?

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-03-06 22:25

tntc wrote:
> http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.udbydere/browse_frm/thread/2a8ba9e84227f8d6

Sjovt at den slet ikke optræder her...

Hmmm...

Lars B

Fra : Niklas Petersen

Dato : 31-03-06 05:58

Lars Jensen wrote:
> Sjovt at den slet ikke optræder her...

Tænkte det samme. Tror dog det er fordi tråden ikke er fra igår, men er
et reply på et indlæg fra 28-11-2005. Sådan vises den i hvertfald her
med TDC i Thunderbird.

Fra : Madsen

Dato : 31-03-06 14:47

Lars Jensen wrote:

> Sjovt at den slet ikke optræder her...

Den er ikke på news.cybercity.dk, men på news.sunsite.dk findes den som
oprettet 28 marts 2006

--
Hilsen Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 31-03-06 15:13

Madsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Den er ikke på news.cybercity.dk, men på news.sunsite.dk findes den
> som oprettet 28 marts 2006

Den er både på sunsite, newsbin.- og dreader.cybercity.dk. Har dog ikke
prøvet news.cybercity.dk, men svjv er dreader og news en og samme server.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Madsen

Dato : 02-04-06 22:19

Peter T. wrote:

> Den er både på sunsite, newsbin.- og dreader.cybercity.dk. Har dog
> ikke prøvet news.cybercity.dk, men svjv er dreader og news en og
> samme server.

Det er det åbenbart ikke da den ikke er på news.cybercity.dk.
--
Hilsen Madsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-04-06 12:14

> Det er det åbenbart ikke da den ikke er på news.cybercity.dk.

Det er akkurart det samme..
Der er 2 identiske A-records for begge hostnavne, dvs. i teorien kan du
godt opleve det er 2 forskellige maskiner der svarer afhængtigt af
hvilket hostnavn du forbinder til - men i praksis kan det lige så godt
være "byttet om" i eftermiddag

--
Michael

Fra : Madsen

Dato : 03-04-06 19:57

Michael Kjærsgård wrote:

> [...]
> du godt opleve det er 2 forskellige maskiner der svarer afhængtigt af
> hvilket hostnavn du forbinder til - men i praksis kan det lige så godt

Ikke desto mindre er der ikke nogle indlæg fra den tråd der omtales på
news.cybercity.dk og det er fakta, så din teori kan ikke bruges til så
meget.

--
Hilsen Madsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-04-06 20:04

> Ikke desto mindre er der ikke nogle indlæg fra den tråd der omtales på
> news.cybercity.dk og det er fakta, så din teori kan ikke bruges til så
> meget.

Helt klart, det er mig der er dum, for man kunne ikke forestille sig det
er dig der ikke har styr på din newsreader (jeg er ikke selv CC kunde så
kan ikke checke)?

--
Michael

Fra : Madsen

Dato : 03-04-06 20:11

Michael Kjærsgård wrote:

> Helt klart, det er mig der er dum, for man kunne ikke forestille sig
> det er dig der ikke har styr på din newsreader (jeg er ikke selv CC
> kunde så kan ikke checke)?

Det vil sige at du udtaler dig om noget ikke engang har mulighed for at
undersøge.. om tråden findes på nogle af de server der bliver omtalt.
Min news reader virker.
--
Hilsen Madsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-04-06 21:21

> Det vil sige at du udtaler dig om noget ikke engang har mulighed for at
> undersøge.. om tråden findes på nogle af de server der bliver omtalt.
> Min news reader virker.

Jeg kan undersøge at dreader.cybercity.dk og news.cybercity.dk er
AKKURAT det samme, og eftersom Peter T. konkluderer at indlæggene findes
på dreader.cybercity.dk er det da nærliggende at antage at de også
findes på news.cybercity.dk

Du synes ikke selv det er LIDT mærkeligt at serveren uden videre skulle
vælge at "boycutte" en hel tråd?

Men derudover så gider jeg ikke mere "mudderkastning" med dig, vil du
være yderligere sur på mig får du lov at være det i fred.

Til andre: Sorry for OT

--
Michael

Fra : Madsen

Dato : 03-04-06 22:46

Michael Kjærsgård wrote:

> [...]
> AKKURAT det samme, og eftersom Peter T. konkluderer at indlæggene
> findes på dreader.cybercity.dk er det da nærliggende at antage at de

Det er:
Som jeg henter fra (Dit sidst indlæg)men er ikke sikker på om det var
dreader1.cybercity.dk eller dreader2.cybercity.dk som har snydt mig for den
tråd,
hvilken en af dem der svare(opsætning ved cybercity ved jeg ikke) men at
hente news ved cybercity har i en periode værret som at spille i lotteriet,
med til tider helt tomme news grupper.
Nå men jeg har prøvet at ping cybercitys news servere med følgede
resultater:
klip
Pinger dreader1.cybercity.dk [212.242.40.162] med 32 byte data:
Svar fra 212.242.40.162: byte=32 tid=21ms TTL=54

Pinger dreader2.cybercity.dk [212.242.40.170] med 32 byte data:
Svar fra 212.242.40.170: byte=32 tid=21ms TTL=54

Pinger dreader.cybercity.dk [212.242.40.162] med 32 byte data:
Svar fra 212.242.40.162: byte=32 tid=21ms TTL=54

Pinger news.cybercity.dk [212.242.40.162] med 32 byte data:
Svar fra 212.242.40.162: byte=32 tid=21ms TTL=54
klip
Det er lidt forskelligt om det dreader1 eller dreader2 der står angivet som"
Men Tråden er nu at finde på begge.(håber cybercity denne gang har fået dem
til at værre mere stabile)

> Du synes ikke selv det er LIDT mærkeligt at serveren uden videre
> skulle vælge at "boycutte" en hel tråd?

Jo men desværre har cybercitys news servere ikke køret alt for stabilt men
det kunne du jo ikke vide.

> Men derudover så gider jeg ikke mere "mudderkastning" med dig, vil du
> være yderligere sur på mig får du lov at være det i fred.

Næ hvorfor skulle jeg være det, jeg lærte lidt mere om news.cybercity.dk (
at det der ser udtil at hvære en server muligvis er 2 (dreader1.cybercity.dk
[212.242.40.162]og dreader2.cybercity.dk [212.242.40.170])
Hvordan deres cofiguration ved jeg ikke, men de 2server har begge stået som
> Til andre: Sorry for OT
Ja du har ret det OT i denne gruppe.
--
Hilsen Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-06 08:37

> Jo men desværre har cybercitys news servere ikke køret alt for stabilt
> men det kunne du jo ikke vide.

Well. Jeg smed lige news.cybercity.dk ind i xnews og her findes den
manglende tråd altså. Så et bud er at du lige skal nulstille denne gruppe
i din newsreader. For jeg er ret sikker på den så vil dukke op.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Madsen

Dato : 04-04-06 10:41

Peter T. wrote:

> [...]
> manglende tråd altså. Så et bud er at du lige skal nulstille denne
> gruppe i din newsreader. For jeg er ret sikker på den så vil dukke

Det var også det jeg gjorde i går og det virke, men det var også forsøgt den
anden dag og hvor det ikke virkede.(så helt stabile er de ikke).
Nu håber jeg at de 2 servere virkede og har nogenlunde det samme indhold(det
ser ud til at der pt. i dk.edb.internet.udbydere er henholdsvis 3003 og 2530
på de 2 servere hvilke der ikke er på den ene vil jeg ikke undersøge).

--
Hilsen Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-06 11:44

Madsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det var også det jeg gjorde i går og det virke, men det var også
> forsøgt den anden dag og hvor det ikke virkede.

Okay. Jeg er også blevet lidt træt af lotteriet på cybercitys newsservere,
så jeg er sprunget på sunsite igen. Når det er skrevet, så er min
erfaring, at ingen newsservere er perfekte og du har nok hentet indlæg fra
den på et tidspunkt, hvor de var ved at synkronisere med hinanden eller
noget helt andet. Pt virker sunsite stabil, men reelt set ved jeg det
ikke, da jeg ikke ser de tråde, som min newsreader ikke får hentet.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Madsen

Dato : 04-04-06 15:46

Peter T. wrote:

> [...]
> synkronisere med hinanden eller noget helt andet. Pt virker sunsite
> stabil, men reelt set ved jeg det ikke, da jeg ikke ser de tråde, som

Det ser udtil at vi har samme erfaring med sunsite og cybercity.
Bruger pt sunsite som backup.
--
Hilsen Madsen

Fra : tntc

Dato : 31-03-06 08:18

Underligt, for det vises fint i min browser (firefox)

PT. er det nummer 6 fra toppen her:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.udbydere

Thomas