Normalt internetforbrug.
Fra : Erling

Dato : 30-03-06 11:14

Hvad er det normale internetforbrug, hvis man ikke spiller via nettet,
ikke har ip-telefoni, men bare bruger det til surfing, msn-messenger
samt downloading af et par programmer i ny og næ.?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg ønsker at skifte udbyder, da det
internet, jeg har i øjeblikket, er meget ustabilt (trådløst internet).

F.eks. har Tele2 ADSL til 199 kr. pr. måned for en 2048/128 mbits
forbindelse med op til 1.000 mb forbrug.
Jeg ved ikke, om dette forbrug rækker, men ellers kan man jo købe
ekstra 1.000 mb for 59 kr.

Kan det anbefales?

Evt. alternativer:
Cybercity: 199 kr. for 256/128
TDC/Unotel: 239 kr. 256/128
Tele2: 289 kr. 512/128.
Andre?

Jeg giver i øjeblikket 149 kr. pr. måned for det trådløse og er
ikke indstillet på at give ret meget mere end 200 kr. pr. måned
hos en anden udbyder.

med venlig hilsen
Erling S.

Fra : Jesper

Dato : 31-03-06 17:04

Erling den 30-03-2006 12:13:
> [...]
> Grunden til at jeg spørger er, at jeg ønsker at skifte udbyder, da det
> internet, jeg har i øjeblikket, er meget ustabilt (trådløst internet).

Husk at netradio og 'tv-avisen på nettet' også suger rigtigt mange mb´s

> [...]
> forbindelse med op til 1.000 mb forbrug.
> Jeg ved ikke, om dette forbrug rækker, men ellers kan man jo købe

de fleste jeg kender er blevet overrasket over hvor mange mb´s de bruger.
De 2 mbit dload hastighed lyder som unødvendigt meget hastihhed til dit
brug.

> Cybercity: 199 kr. for 256/128

tror jeg vil passe til dit behov

Men Tele2 289 kr. 512/128 ville jeg selv have valgt hvis jeg skulle
vælge imellem de to udbydere og båndbredder - også selv om Tele2 kan
kokse mere end Cybercity.

> Jeg giver i øjeblikket 149 kr. pr. måned for det trådløse og er
> ikke indstillet på at give ret meget mere end 200 kr. pr. måned
> hos en anden udbyder.

hvilken hastighed har du der? (når det virker)
og var det en tilfredstillende hastighed?

mvh
Jesper

--
Du skal sige røv, så griner folk. Så skal du give dem budskabet.
Og når de så er lige ved at kede sig skal du sige røv igen.

Fra : Rasmus

Dato : 01-04-06 11:21

"Jesper" <no@nothing.dk> wrote in message
> Erling den 30-03-2006 12:13:
> >

> Husk at netradio og 'tv-avisen på nettet' også suger rigtigt mange mb´s

Ja, 1000 Mb det er kun ca. 20 timer netradio (hvis jeg ellers kan regne), så
det kan man jo hurtigt få brugt.

/Rasmus

Fra : Erling

Dato : 07-04-06 08:41

"Jesper" <no@nothing.dk> skrev i en meddelelse
> Erling den 30-03-2006 12:13:
>>

> Husk at netradio og 'tv-avisen på nettet' også suger rigtigt mange mb´s

Jeg bruger ikke disse tjenester.

> de fleste jeg kender er blevet overrasket over hvor mange mb´s de bruger.
> De 2 mbit dload hastighed lyder som unødvendigt meget hastihhed til dit
> brug.

> tror jeg vil passe til dit behov

Ok, jeg prøvede at bestille, men kunne ikke få det her i mit område.
Så i stedet blev det Unotel, hvor jeg kunne få 256/128 til 239 kr. md. med 0
kr i
oprettelse (dertil skal siges at jeg i forvejen er Unotel fastnet og
mobilkunde, så min taletid
falder på mobilen fra 56 til 48 øre i minuttet.)

> [...]
> end Cybercity.

> hvilken hastighed har du der? (når det virker)
> og var det en tilfredstillende hastighed?

Mit hastighed p.t. målt med tdc's hastighedstest er på :
Download: 3066 Kbit/s
Upload: 539 Kbit/s

så det må siges at være pænt, men når det ikke virker ok, så tager det en
evighed, og det har som sagt været galt længe. Og af den grund har jeg været
nødt til at droppe mit ip-telefoni,
da der var så mange "huller" i samtalerne.

> mvh
> Jesper

mvh
Erling