Valbynet / parknet
Fra : Martin Schou

Dato : 30-03-06 10:49

Hejsa
Jeg vil høre om der er nogen herinde som har net/tlf/tv fra Valbynet eller
Parknet, og som vil dele lidt ud af erfaringerne med det?
Umiddelbart ligner det jo et kanon tilbud i forhold til de kommercielle
udbydere som Comx og Dansk Bredbånd.

Venlig Hilsen Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-03-06 11:41

"Martin Schou" <ingen@spam.nu> crashed Echelon writing

> [...]
> Umiddelbart ligner det jo et kanon tilbud i forhold til de
> kommercielle udbydere som Comx og Dansk Bredbånd.

Har det, men min forening har det i søgelyset.

Dog kan jeg slet ikke se det kanone i det. De kan ikke garantere nogen
hastighed til hver husstand.

Sidste år stod der på deres hjemme side at den store internetpakke var en
34Mbit linie delt mellem ca. 600 husstande og den lille var en 34 Mbit
mellem 2000 husstande.

Idag hedder det sig at der kun findes den store pakke og man kan "opleve"
hastigheder på op til 30Mbit.

ComX og DB kan i det mindste garantere fx 10Mbit til hver husstand, alt
efter aftalen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-03-06 11:44

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> writes:

>ComX og DB kan i det mindste garantere fx 10Mbit til hver husstand, alt
>efter aftalen.

Garantere hvorhen?

Hvis de laver Internet til en forening med 2000 husstande, hvortil
garanterer de så de 20 Gbps?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-03-06 12:01

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> crashed Echelon writing

> Garantere hvorhen?
>
> Hvis de laver Internet til en forening med 2000 husstande, hvortil
> garanterer de så de 20 Gbps?

Som jeg skriver alt efter aftalen!

DB har i Valby sendt reklame ud der siger 10Mbit til hver husstand dog skal
en hel forening tilsluttes.

Hos ComX ved jeg de har lavet ringe af 30Mbit til blokke, hvor min kammerat
på Vesterbro fik en linje der i abbonnementet siger 10Mbit.

For Parknet/Valbynet skriver de intet om hvordan hastigheden tildeles men
mere som om hastigheden tildeles hele nettet. Dvs ingen båndbredde styring.
Én båndbredde til alle ejerforeninger.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-06 13:11

Bjarke Andersen skrev:

> Som jeg skriver alt efter aftalen!

Mener du seriøst at du tror at de kan levere 20 GB til en ejendom
blot man aftaler det?

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-03-06 14:57

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> crashed Echelon writing

> Mener du seriøst at du tror at de kan levere 20 GB til en ejendom
> blot man aftaler det?

Ja, og hvis foreningen ønsker at betale det.

Vi ved jo alle vel godt at de fleste udbydere oversælger deres tilgængelige
båndbredde og opgraderer hvis forbrugsmønsteret overstiger kapaciteten.

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-03-06 13:26

>Som jeg skriver alt efter aftalen!

>DB har i Valby sendt reklame ud der siger 10Mbit til hver husstand dog skal
>en hel forening tilsluttes.

Men det er jo ikke nogen garanti for noget som helst. Man kan jo
godt levere 1 Gbps til hver eneste husstand (i den forstand at
kablet i teorien kan levere 1 Gbps) og alligevel nøjes med en
2 Mbps ADSL-forbindelse ud af huset.

>Hos ComX ved jeg de har lavet ringe af 30Mbit til blokke, hvor min kammerat
>på Vesterbro fik en linje der i abbonnementet siger 10Mbit.

Enten kræver det, at der kun er 3 husstande pr. blok, eller også
er realiteten, at de 10 Mbps ikke engang er garanteret længere
end ud til trappen.

>For Parknet/Valbynet skriver de intet om hvordan hastigheden tildeles men
>mere som om hastigheden tildeles hele nettet. Dvs ingen båndbredde styring.
>Én båndbredde til alle ejerforeninger.

....hvilket nok i praksis også er, hvad de andre leverer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-03-06 21:34

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Enten kræver det, at der kun er 3 husstande pr. blok, eller også
> er realiteten, at de 10 Mbps ikke engang er garanteret længere
> end ud til trappen.

På en typist comx 10/10Mbit har man ofte 30Mbit.. 1gbit backbone

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-03-06 22:11

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Hos ComX ved jeg de har lavet ringe af 30Mbit til blokke, hvor min
> kammerat
> på Vesterbro fik en linje der i abbonnementet siger 10Mbit.

Vrøvl,backbone 1Gbit begrænses først på centraludstyr.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-06 13:18

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hvis de laver Internet til en forening med 2000 husstande, hvortil
> garanterer de så de 20 Gbps?

Forhåbentlig ingen steder...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-03-06 22:10

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Garantere hvorhen?

ofte i deres eget netværk... Mener fx Dbnet har skrevet at de garantere det
til dix´en.. Og det inkludere jo derfor også det interne net.

> Hvis de laver Internet til en forening med 2000 husstande, hvortil
> garanterer de så de 20 Gbps?

Hvad har det emd sagen at gøre, der er noget der heder samtidighedsfaktor.
hvis de skriver du har 10mbit kan du jo være ligeglad hvad de har ud. Vores
forening har 1Gbit backbone og er 1100 lejligheder. Der er ingen problemer
med at gå 3.gange den hastighed man betaler for.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-03-06 06:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> writes:

>Hvad har det emd sagen at gøre, der er noget der heder samtidighedsfaktor.

Certainly.

Men det kniber lidt med garantien, når man regner den med. En
garanti vil jo involvere, at alle kan aftale at suge 20 Gbps
fra www.dix.dk (hvordan man så end gør det), og så skal DBnet
naturligvis kunne levere.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-03-06 10:10

> Men det kniber lidt med garantien, når man regner den med. En
> garanti vil jo involvere, at alle kan aftale at suge 20 Gbps
> [...]

Jeg forstår ikke helt din pointe. Der er jo ingen udbydere hvor ovenstående
er muligt. Er det DBnets markedsføring du mener er ringe?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-03-06 10:36

On 2006-03-31, Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

> Jeg forstår ikke helt din pointe. Der er jo ingen udbydere hvor ovenstående
> er muligt. Er det DBnets markedsføring du mener er ringe?

Jeg tror det er Bjarkes markedsføring :)

--
Andreas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-03-06 13:55

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> crashed Echelon writing

> Jeg tror det er Bjarkes markedsføring :)

Hvordan kan den være ringe? Jeg er da udemærket klar over at selve backbone
sikkert er meget mindre end den solgte. Det samme gør sig sikkert osse
gældende for ADSL linjer.

Men min pointe var at DBnet og ComX giver bedre husstandsgaranti en
Valbynet som hele tiden skriver om det store fællesskab.

http://www.valby.net/page.php?ID=2044
"Høj hastighed" på Internettet betyder en hastighed på ca. 10 Mbit eller
mere. Målte hastigheder for brugere på Nørrebro ligger mellem 10 og 30 Mbit
for både download og upload.

DBnet skriver:
"10 Mbit/s begge veje - uanset andre husstandes forbrug"

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-03-06 14:21

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

>Jeg forstår ikke helt din pointe. Der er jo ingen udbydere hvor ovenstående
>er muligt. Er det DBnets markedsføring du mener er ringe?

Nærmere det at der skulle ligge en *garanti* for 10 Mbps pr.
lejlighed. Det dutter ikke rigtig.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-04-06 08:50

> Nærmere det at der skulle ligge en *garanti* for 10 Mbps pr.
> lejlighed. Det dutter ikke rigtig.

Nej, men det afhænger af din definition af ordet garanti.
Sågar TDC bruger begrebet garanteret båndbredde vs best effort.
Det betyder ikke at alle dem med garanteret båndbredde kan udnytte deres
båndbredde simultant

Fra : Martin Schou

Dato : 30-03-06 17:38

> [...]
> hastigheder på op til 30Mbit.
>
> ComX og DB kan i det mindste garantere fx 10Mbit til hver husstand, alt

Hmm det var da kedeligt at høre hvis det virkelig forholder sig sådan, at
det ikke er en 10Mbit til hver enkelt.
Det kunne de da godt lige skrive noget om på hjemmesiden.

Martin

Fra : Martin Schou

Dato : 02-04-06 21:13

Er der ingen herinde som rent faktisk selv er kunde hos Parknet ?
Hilsen Martin