CSS input felter
Fra : Leonard

Dato : 30-03-06 09:58

Hvis jeg i CSS skriver

input {
css-regler;
}

så kommer de til at gælde for alle salgs input, men hvordan skriver
jeg det, hvis det kun skal gælde for en type:

type='radio' osv.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-06 10:17

Leonard skrev:

> [...]

> så kommer de til at gælde for alle salgs input, men hvordan skriver
> jeg det, hvis det kun skal gælde for en type:

Det kan i hvert fald klares med en klasse:

..radioinput {
   css-regler;
}

<input class='radioinput' type='radio' osv.>

Om man kan nøjes med én erklæring i CSS ligesom med input, ved
jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-03-06 12:38

Leonard skrev:

> så kommer de til at gælde for alle salgs input, men hvordan
> skriver jeg det, hvis det kun skal gælde for en type:
>
> type='radio' osv.

Sådan:

   input[type=radio] { ... }

Som mange andre css2-selektorer, forstår IE ikke ovenstående
syntaks - så i praksis er den ikke meget værd. Men i Firefox, Opera
m.fl. virker den fint.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 30-03-06 12:59

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Som mange andre css2-selektorer, forstår IE ikke ovenstående
>syntaks - så i praksis er den ikke meget værd.

Næh, så må jeg jo bruge den med klasserne i stedet for.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/