Teknologi - HTX
Fra : Ramsgaard

Dato : 30-03-06 09:26

Hey...

Jeg er en 17 årig dreng som skal til at arbejde med mit teknologi
eksamens projekt.
Teknologi på HTX (Højere Teknisk Eksamen) er et fag hvor man ud fra
et givent enme skal kunne finde en problemstilling og derefter løse
problemet med i form af en rapport og et produkt af en art.

I dette eksamen projekt er over emnet/temaet: Børn
De fire underemner er nævnt herunder:
- Børn og leg
- Børn og sundhed
- Børn i skolen
- Børn og sikkerhed

Eftersom at jeg er lidt ny i faget, børn, kender jeg ikke rigtig nogle
problemstilinger inden for børne verdenen.
Det jeg så godt kunne tænke mig af jer som læser dette indlæg er en
problemstilling inden for en af emnerne. Det kan være hvad som helst,
bare der er et problem i det :)

Best Regards
Jesper Ramsgaard

Fra : Milea

Dato : 30-03-06 14:01

"Ramsgaard" <Jesper@ramsgaard.org> wrote in news:1143707169.691281.283170
@i40g2000cwc.googlegroups.com:

> [...]
> Det jeg så godt kunne tænke mig af jer som læser dette indlæg er en
> problemstilling inden for en af emnerne. Det kan være hvad som helst,

Hej Jesper

Er det dit ellers læsernes eksamensprojekt?!
Sorry, men ingen hjælp herfra.....

/Milea

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 30-03-06 19:41

> "Ramsgaard" <Jesper@ramsgaard.org> wrote in
> news:1143707169.691281.283170 @i40g2000cwc.googlegroups.com:

<snip>

> Er det dit ellers læsernes eksamensprojekt?!
> Sorry, men ingen hjælp herfra.....

Hold nu op. Knægten beder om hjælp med ideer til problemformuleringen. Der
er et stykke vej herfra og til at skrive opgaven for ham.

--
Kristian Damm Jensen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 30-03-06 19:39

Ramsgaard wrote:
> [...]
> Det jeg så godt kunne tænke mig af jer som læser dette indlæg er en
> problemstilling inden for en af emnerne. Det kan være hvad som helst,

Du skulle finde rigeligt med tekniske udfordringer, hvis du overvejer et
projekt som: Udformningen af en legeplads. Det kan i øvrigt indpasses under
alle fire emner.

--
Kristian Damm Jensen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 30-03-06 20:09

Ramsgaard wrote:

> I dette eksamen projekt er over emnet/temaet: Børn
> De fire underemner er nævnt herunder:
> - Børn og leg

Om efteråret og i det tidlige forår kan ungerne være ret meget indenfor
og får ikke rørt sig så meget i børnehaver og vuggestuer. Plads er ofte
en luksus disse steder. Hvad kan man gøre for at give børnene mulighed
for de mere fysiske lege indenfor?

Inspiration: Jeg besøgte engang en børnehave, der havde reserveret et
lille rum til en kæmpemadras, nogen puder og en ribbe. Det var meget
brugt af børnene, der synes det var evigt sjovt at klatre op i ribben
og hoppe ned.

Anden vinkel: Dance Dance Revolution (slå det op på Google).

> - Børn og sikkerhed

Jeg synes generelt der er for mange sikkerhedstiltag for tiden og mener
det er med til at gøre ungerne uselvstændige. Men det ville næppe være
populært med en konstruktion, der havde til formål at lære ungerne at
man kan komme til skade. Og så måske alligevel? En tarzanbane er
sjovest, hvis der er svære steder, hvor man bliver straffet ved fejl.
F.eks. ved at skvatte i vandet eller slå sig ved at lande forkert.

> Eftersom at jeg er lidt ny i faget, børn, kender jeg ikke rigtig
> nogle problemstilinger inden for børne verdenen.

Om 10-15 års tid ved du sikkert alt for meget om det. [Smiley]
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/