Sikre kun en samtidig bruger
Fra : Claus Marcussen

Dato : 30-03-06 07:46

Hej.

Jeg har et problem med en form, hvor det nogen gange lykkes
bruger at dobbeltklikke på tilmeld med det resultat, at de
indsættes 2 gange i min database.

Dette har jeg tænkt mig at løse ved at sikre at TILMELDDBA.ASP
kun kan køre i et eksemplar, tjekke om han er der allerede (match
alle felter - de vil i praksis altid være unique) og indsætte
hvis ikke. Dermed vil anden opstart af samme betyde, at han ikke
indsættes igen.

Nogen der ved hvordan man gør dette ?? Er der andre forslag ??

Med venlig hilsen
Claus Marcussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 30-03-06 15:20

Claus Marcussen wrote:
> [...]
> indsættes igen.
>
> Nogen der ved hvordan man gør dette ?? Er der andre forslag ??

Når du viser din formular, så indsæt et skjult felt med en nøgle, som du
bruger som primær nøgle ved oprettelse i databasen.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf