De fatter det stadigvæk ikke
Fra : @

Dato : 30-03-06 01:53

En avis i et land som søger optagelse i EU fatter stadigvæk ikke, at
Danmarks statsminister ikke er en diktator som bare kan lukke en
TV-station

<<<<
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article185520.ece
Anders Fogh får skyld for kurdisk uro

Statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) bliver gjort medansvarlig for
uroligheder i det kurdisk dominerede sydøstlige Tyrkiet, hvorved 40
mennesker er blevet såret.

Den store tyrkiske dagblad Hürriyet klandrer på forsiden onsdag den
danske statsminister, fordi de danske myndigheder fortsat giver den
kurdiske tv-station Roj TV mulighed for at sende via satellit fra
København.

Det var nemlig en opfordring, som Roj TV viderebragte, der var den
indirekte årsag til, at sympatisører med det forbudte kurdiske
PKK-parti tirsdag hærgede butikker og banker efter begravelsen af fire
dræbte PKK-medlemmer i Diyarbakir, den største by i det sydøstlige
Tyrkiet.

- Hvis dette var sket i jeres land, hvad ville du så gøre, skriver
Hürriyet i en henvendelse til Anders Fogh Rasmussen.
<<<<<
Hürriyet:
Roj TV has been the focus of recent controversy, as Turkey has made a
series of high level diplomatic requests that it be shut down in
Denmark, where it continues to broadcast uninterrupted by the Danish
government.
<<<<

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 07:29

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> En avis i et land som søger optagelse i EU fatter stadigvæk ikke, at
> Danmarks statsminister ikke er en diktator som bare kan lukke en
> TV-station

Nu har Tyrkiet faktisk længe presset på for at få lukket ROJ, som de mener
opfordrer til terror og separatisme. Det har Fogh afvist, og derfor gives
Fogh skylden i en regeringsvenlig tyrkisk avis.

Fra : @

Dato : 30-03-06 09:59

On Thu, 30 Mar 2006 08:29:28 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>opfordrer til terror og separatisme. Det har Fogh afvist, og derfor gives
>Fogh skylden i en regeringsvenlig tyrkisk avis.

du våser som sædvanlig

hvad med at forholde dig til:

En avis i et land som søger optagelse i EU fatter stadigvæk ikke, at
Danmarks statsminister ikke er en diktator som bare kan lukke en
TV-station

hvis en avis i Tyrkiet ikke aner mere om forholdene i et EU-land hvad
kan man så forvente at Tyrkiets regering ved

Fogh har intet med lukning af TV-stationer at gøre - eller aviser

der har været klaget over ROJ til Radio- og tv-nævnet

http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB04644502?OpenDocument

og klagen blev selvfølgelig afvist

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 10:18

> du våser som sædvanlig

Jeg tror slet ikke du har forstået problematikken. For dig er det
tilstrækkeligt blot at vide at det har noget med Tyrkiet at gøre - det er
rigeligt for at du kan afgøre hvad der er "vås" og "ikke vås".

Og så må man da sige, at det ikke virker specielt begavet at svare på "vås".

> hvad med at forholde dig til:
>
> En avis i et land som søger optagelse i EU fatter stadigvæk ikke, at
> Danmarks statsminister ikke er en diktator som bare kan lukke en
> TV-station

Jo de fatter det da - det er vist dig der ikke fatter særlig meget. Det er
vel forhåbentlig ikke nogen nyhed for dig, at Tyrkiet har ligget i blodig
konflikt med kurderne siden 80'erne, og at næsten 40.000 er blevet dræbt i
denne konflikt? Det er vel dig heller ikke helt ubekendt, at Tyrkiet har
oplevet mange terrorangreb fra kurdiske separatister?

Og i disse terrortider - hvor Danmark huser en i Tyrkiet forbudt
TV-station - er det så ikke naturligt at rette henvendelse til Danmark? Fogh
er jo faktisk lige præcis den "diktator" på området du skitserer - nemlig
én, der i mange andre sammenhænge har sanktioneret forbud mod medier eller
organisationer der menes at være tilnkyttet terrorvirksomhed.

Danmark er uenige med Tyrkiet omkring ROJ - ligesom vi f.eks er uenige med
USA på en række punkter om hvem der er relaterede til terror, og hvem der
ikke er. At Danmark er uenige med Tyrkiet skyldes primært, at der i Danmark
er stor velvilje overfor kurderne - og det bryder Tyrkiet sig ikke om.

Og når det så observeres, at ROJ måske/måske ikke har været indblandet i
ballade - så er det vel ret naturligt at gøre Danmark opmærksom på det,
måske for at præge den danske opfattelse?

> hvis en avis i Tyrkiet ikke aner mere om forholdene i et EU-land hvad
> kan man så forvente at Tyrkiets regering ved

Du *har* bare ikke fattet et klap. Erindrer du ikke den tyrkiske
udenrigsministers vrede da han var i Danmark, om dette spørgsmål?

> Fogh har intet med lukning af TV-stationer at gøre - eller aviser

Fogh er regeringsleder - regeringen leder staten - staten afgør hvilke
organisationer og medier der skal have sendetilladelse i Danmark. Hvad er
det, du har problemer med?

> der har været klaget over ROJ til Radio- og tv-nævnet
>
> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB04644502?OpenDocument
>
> og klagen blev selvfølgelig afvist

Hvorfor "selvfølgelig"? Hvorfor er det en selvfølge at ROJ skal kunne
sende - på tyrkisk!! - til et land der har forbudt den - medens f.eks Radio
Holger ikke må sende? Forklar det "selvfølgelige" heri...

Fra : @

Dato : 30-03-06 11:04

On Thu, 30 Mar 2006 11:18:09 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Du *har* bare ikke fattet et klap. Erindrer du ikke den tyrkiske
>udenrigsministers vrede da han var i Danmark, om dette spørgsmål?

at en diktatorisk regeringsleder bliver vred over at et medie taler
ham midt imod, og han ikke kan gøre noget ved det er vel ikke så
mærkeligt

>Fogh er regeringsleder - regeringen leder staten - staten afgør hvilke
>organisationer og medier der skal have sendetilladelse i Danmark. Hvad er
>det, du har problemer med?

jeg har sandelig ingen problemer, men det vil vore folkevalgte få,
hvis de begyndte at indføre sådanne særlove for at tækkes despoter
rundt om i verden

>Hvorfor "selvfølgelig"?

fordi den var totalt grundløs

>Hvorfor er det en selvfølge at ROJ skal kunne
>sende - på tyrkisk!! - til et land der har forbudt den

hvis det skulle være kriteriet, så kunne man lukke samtlige danske
medier som har en internetside,
for at tækkes diverse regimer af den ene eller anden art rundt om i
verden

> - medens f.eks Radio
>Holger ikke må sende? Forklar det "selvfølgelige" heri...

Radio Holger sender på livet løs,

den blev lukket en tid, og det var et groft overgreb mod det frie ord

magthavere hader folks frihed, især politiske modstanderes frihed

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 11:07

> at en diktatorisk regeringsleder bliver vred over at et medie taler
> ham midt imod, og han ikke kan gøre noget ved det er vel ikke så
> mærkeligt

Tyrkiet er ikke et diktatur - og den folkevalgte tyrkiske statsleder er ikke
nogen diktator.

> jeg har sandelig ingen problemer, men det vil vore folkevalgte få,
> hvis de begyndte at indføre sådanne særlove for at tækkes despoter
> rundt om i verden

Hvilke despoter? Og der tales såmænd ikke om "særlove", men om nøjagtig det
samme, som f.eks har ført til lukning af danske hjemmesider og medier. Det
er nøjagtigt det samme, som når DF vil have det Islamiske Broderskab forbudt
for terrorvirksomhed.

> fordi den var totalt grundløs

Kurderne har bevisligt stået bag terror i Tyrkiet. ROJ støtter kurderne, og
ROJ opfordrer åbenbart til ballade - så hvad gør dette ønske mere grundløst,
end et ønske om at forbyde andre medier/organisationer der har relationer
til terror - såsom Hamas, eller Farc eller andre?

> hvis det skulle være kriteriet, så kunne man lukke samtlige danske
> medier som har en internetside,
> for at tækkes diverse regimer af den ene eller anden art rundt om i
> verden

???

> Radio Holger sender på livet løs,

Så oprørs hjemmeside, da.

> den blev lukket en tid, og det var et groft overgreb mod det frie ord

Ikke desto mindre kunne vores despotiske regering sanktionere at den blev
lukket ned, ikke?

> magthavere hader folks frihed, især politiske modstanderes frihed

Nå.