Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop - fade lag til gråtoner
Fra : John

Dato : 29-03-06 23:44

Hej

Jeg har et billede i flere lag, hvor jeg ønsker, at det ene lag skal
fade fra farver til gråtoner (billederne skal gemmes enkeltvis, hvor det
ene lag altså bliver mere og mere grå), mens de andre lag skal forblive
i farver.
Er dette muligt, og hvis ja, hvordan?

Mvh

John

Fra : Brian S

Dato : 30-03-06 07:25

Hvis jeg forstår dig rigtigt, kan du lægge en "gennemsigtig til grå"
gradient på det ønskede lag.

Fra : per christoffersen

Dato : 30-03-06 07:57

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra farver til gråtoner (billederne skal gemmes enkeltvis, hvor det ene
> lag altså bliver mere og mere grå), mens de andre lag skal forblive i

Hvis jeg forstå dig ret, så vil du gerne have et lag til at starte med at
være i farver i dene ene sid, og henover billedfladen skifte/fade til
gråtoner.
Jeg ville gøre det ved at duplikere laget, så jeg har to ens i farver (lige
over hinanden i lagpaletten)
Det øverste ville jeg så konvertere til gråtoner, enten gennem
Hue/saturation eller på en anden måde, der bedst gengiver laget.
Dette gråtone lag skal så have en layer mask, som til at starte med er tom,
og som så fyldes med en gradient (sort til hvid).
Vupti - gråtonelaget fader langsomt væk og farverne kommer frem nedenunder.

Om det ser godt ud? - det ved jeg ikke, men jeg ville ihvertfald prøve den
vej.

/Per