Kend din underbevidsthed!
Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-06 18:46

Der er ting, du ved om dig selv, og som andre også ved.

Der er ting som du ikke ved og som andre heller ikke ved. Det er
hovedparten af din underbevidsthed, og den er et frådende hav af
impulser, viljesbeslutninger, følelser og uforståelig sjælelig dynamik
og en lager af kropslig og intellektuel hukommelsesdata, som
vanskeligt eller slet ikke kan søges på af bevidstheden

Der er også ting du ved og skjuler for andre, og ting som andre ved og
skjuler for dig - til det sidste hører lidt underbevidsthed, som de
kan "tanke"-læse og du ikke kan, og hvis de er gode venner, kan de
hjælpe dig til selvindsigt ved ærlig snak om, hvad de fornemmer.

Kend dig selv, lød græsk orakel-råd og sokratisk visdom - og Jesus
sagde at uddriver du en ond ånd, finder en anden bo i dit sind i
stedet. Vil du være "kaptajn på dit eget skib" skal du ikke have
masser af problematiske gengangere og rådne lig i lasten.

Den værste løgn er selvbedrag, som kan bunde i, at visse oplevelser er
smertefulde at være bevidst om, så vi har bekvemt og dovent fortrængt
dem ned i underbevidstheden.

Der sker sære ting dernede, og fortrængte sager kan som et
vulkanudbrud vende tilbage til bevidstheden, ukendeligt,
transformeret, sublimeret, evt skadeligt fordi fortielse gør
uforståelig - dvs giftig.?

Måske det ubevidste ofte handler klogt og sorterer data via drømme og
arkiverer det brugbare tilgængeligt som langtidshukommelse og sletter
andet, uigenkaldeligt eller delvis.

Bevidstgørelse ses som del af "selv-realisering", og kan føre til
åndelig klarhed og forudsigelighed, så man ikke er slave af
temperament , eller får sindsyge hallucinationer, mareridt,
uimodsigelige stærke tilskyndelser, som leder til handlinger man
fortryder - sådan som vi kender der fra fuldemands-vold og
temperamentets udladninger.

"Det man gør når man er fuld, har man udtænkt da man var ædru" lyder
et gammelt bondefornuftigt ordsprog, og ukontrollerbar og
halvvejs-kontrollerbar tænkning (eller data-bearbejdning) rækker vidt.
Er både del af overjeg/samvittighed og underjeget, "det"et -

- to territorier der klemmer om vor bevidsthed og lykke, på godt og
ondt.

" Our unconscious is like a vast subterranean fact ory
with intricate machinery that is never idle, where work goes day and
night from the time we are born until the moment of our death.
Milton Sapirstein

" I virkeligheden ved vi ingenting, for sandheden ligger i
dybet. Demokrit.

Verden er rystet sammen helt uden fornuft og drift. Alle guder og
myter er unødvendige. Nietzsche

The soul is unwillingly deprived of truth. Epictetus

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared
to what lies within us. Ralph Waldo Emerson
(1803-1882)

Varigheden af vore lidenskaber afhænger ikke mere af os selv end
varigheden af vort liv. La Rochefoucauld

Vort eget sinds luner er lige så besynderlige som skæbnens.
La Rochefoucauld

The consciousness is a watch, that is always correct. We are the only
ones, who sometimes are wrong. Erich Kästner

Livet er en historie fortalt af en tåbe, fuld af larm og rasen og uden
mening. Shakespeare Hebbel

Fra : kk

Dato : 29-03-06 19:25

> [...]
> ones, who sometimes are wrong. Erich Kästner
>
> Livet er en historie fortalt af en tåbe, fuld af larm og rasen og uden

Hej,
Nu er du da vist OT!
mvh
kk

Fra : Norma

Dato : 29-03-06 19:26

Har du meldt dig ind i en ny-religiøs bevægelse?

Lyder ret "new-age" det du skriver her.

Men tilgiv mig, den filosofi er "gammel" og nok forlængst implementeret i de
fleste menneskers bevidsthed!

At tænke over, hvorfor man føler sig vred, inden man giver udtryk for sin
vrede, eller for så vidt, en hver anden følelse,
må, i mine øjne anses for "barnelærdom".

Og hvorfor skriver du, hvad du gør lige nu?

Jeg mener, er det ikke soleklart for enhver tænkende, at new-age for længst
har overtaget, hvor de fleste tidligere religioner slap???

Jeg har intet imod det, bortset fra at new age trænger til et grundigt
eftersyn i sømmene.
For der er alt for mange floskler og for lidt dokumenteret sandhed, bag
deres teorier.

Norma

Fra : BA

Dato : 29-03-06 20:15

Hvad er du nu ved at oversætte?

Det er ellers en ret god site - har også været der fornylig:

http://www.brainyquote.com/

--
Venlig hilsen
Birgitte A.

OBS: Fjern dyret fra min emailadresse ved direkte henvendelse

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-06 13:37

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
> Har du meldt dig ind i en ny-religiøs bevægelse?
> Lyder ret "new-age" det du skriver her.
> Men tilgiv mig, den filosofi er "gammel" og nok forlængst
> implementeret i de fleste menneskers bevidsthed!

Jeg er uden væsentlig tilknytning til bevægelser og er interesseret i
evt kritik af min sammenskrivning af hvad jeg mener er tiltrængte
tankekrystaller.

> At tænke over, hvorfor man føler sig vred, inden man giver udtryk
> for sin vrede, eller for så vidt, en hver anden følelse,
> må, i mine øjne anses for "barnelærdom".

Jeg foregiver ikke at alt er nyt i min sammenskrivning

> Og hvorfor skriver du, hvad du gør lige nu?
> Jeg mener, er det ikke soleklart for enhver tænkende, at new-age for
> længst har overtaget, hvor de fleste tidligere religioner slap???

JEg skriver for at høre om nogen kan begrunde en uenighed

> Jeg har intet imod det, bortset fra at new age trænger til et
> grundigt eftersyn i sømmene.
> For der er alt for mange floskler og for lidt dokumenteret sandhed,
> bag deres teorier.

JEg vil ikke hverve , men gerne overbevise. Om mig uvedkommende
bevægelser trænger til eftersyn er uvigtigt for mig.

Min trådstart og andre af slagsen, er underbygget af en masse citater,
som jeg gerne fremlægger, hvis nogen er uenig.

Tak for det fine link der ledte videre til
http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/m/marktwain163704.html
og jeg ser at Mark Twain, der hadede copyright, er næsten på højde med
Nietzsche og snuppede det første kinesiske ordsprog uden kilde
angivelse - fint

"At starte en retssag, er at miste en ko for at vinde en kat. Mark
Twain

"There is a charm about the forbidden that makes it unspeakably
desirable.
Mark Twain

"Thousands of geniuses live and die undiscovered - either by
themselves or by others.
Mark Twain

Fra : Norma

Dato : 30-03-06 19:15

> [...]
>
> Jeg er uden væsentlig tilknytning til bevægelser og er interesseret i evt
> kritik af min sammenskrivning af hvad jeg mener er tiltrængte

Det siges jo netop om New-age bevægelsen, at den er blevet så udbredt, at
folk ikke engang aner, at de har implementeret dens tankegang i deres egen.

Ja, hvorfor så nævne det?

> Jeg foregiver ikke at alt er nyt i min sammenskrivning

Nej, men hvorfor så skrive?

> JEg skriver for at høre om nogen kan begrunde en uenighed

OK.

> JEg vil ikke hverve , men gerne overbevise. Om mig uvedkommende bevægelser
> trænger til eftersyn er uvigtigt for mig.

Akkurat, New-age bevægelsen trænger til et eftersyn, fordi troen har vundet
massetilslutning nærmest uden drøftelse og uden modgang fra nogen som helst
anden religiøs bevægelse.

> Min trådstart og andre af slagsen, er underbygget af en masse citater, som
> jeg gerne fremlægger, hvis nogen er uenig.

"Citater", altså, det er da fint nok, men alle, eller de fleste, kan jo selv
læse, så hvorfor læse, hvad andre citerer totalt i flæng og usammenhængende?
Ikke mindst i en stor tilfældig forvirring.
Den der skulle kaste sig ud i at spilde tid med at debattere et enkelt
citat, vil formentligt finde, at ingen gider at svare.
På den måde du skriver, bliver alt ligegyldigt.

Norma

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-06 02:31

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

> Det siges jo netop om New-age bevægelsen, at den er blevet så
> udbredt, at folk ikke engang aner, at de har implementeret dens
> tankegang i deres egen.

OK - jeg vil bare kalde det OscarWilde-Nietzsche-Kierkegaard-Camus
bevægelsen

> [...]
>>

> "Citater", altså, det er da fint nok, men alle, eller de fleste, kan
> jo selv læse, så hvorfor læse, hvad andre citerer totalt i flæng og

JEg sætter sammen de helt rette citater, der svarer min modpart på
usenet - en målrettet mosaik af tankekrystaller fra store
ordkunstnere, som alle vil være enig med vedr det enkelte citat, og i
kombination forstærkes budskabet

BRAINSTORMER Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler
og sig imorgen hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det
modsiger hvad du sagde idag. Ralph W Emerson, Amerikansk filosof
1803-1882

Fra : ThomasB

Dato : 30-03-06 16:00

> [...]
> viljesbeslutninger, følelser og uforståelig sjælelig dynamik og en lager
> af kropslig og intellektuel hukommelsesdata, som vanskeligt eller slet

[snip]

Selvbedrag opretholdes ved at projicere sine dårligdomme over på andre.

Jødehad er et godt eksempel.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-06 16:14

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Selvbedrag opretholdes ved at projicere sine dårligdomme over på
> andre.
> Jødehad er et godt eksempel.

Enig. Udvis alle muslimer fra DK.
Der er ikke andre jødehadere i DK end dem
og når muslimerne udfører den bombning af jøder, som er imanernes
helligste mål, så kan der ryge danskere med.

Anti-terror pakken er slet ikke værn nok mod denne fare.
Danskere har i svenskekrige, napoleonskrige, sønderjyllandskrige og
verdenskrige været forkælet ved at være ingenmandsland som alle
stormagter ønskede neutralt, så vi har gode erfaringer med
Holbergsk-HCAndersneks antifanatisme

"Take it easy og spis brød til"

Men væksten i muslimantal er katastrofal, og der er ingen fordele for
os ved at holde hånden over de fremmedkulturelle, der hader os.
Vore nabolande er alle hårdere ramt end os, så vi kan ikke som
tidligere forvente hjælp fra dem, således som i århundreder har været
vor redning. Handl selv. U-d-v-i-s

Vor medlidenhed er syg. Se blot omsorgen for "en dansker af
mellemøstlig oprindelse" i irakisk fangenskab. Juristeri om
statsborgerskab er sabotage af dansk bondefornuft. Det er jo ikke en
dansker.

Fra : ThomasB

Dato : 31-03-06 12:03

> Enig. Udvis alle muslimer fra DK.

Muslimhad er et andet godt eksempel

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-06 12:09

> Muslimhad er et andet godt eksempel
Min mulat-hjemmehjælperske har netop udtrykt, at da hendes far er
kulsort, er det naturligt at politiet undersøger hans vogn særlig
grundigt ved grænsen for narko. Det er ikke racisme eller
diskrimination.

Tilsvarende er muslim-modvilje en saglig grund til at udvise alle fra
Mellemøsten fra Danmark.

Igen er alt glasklart og åbent og der er intet selvbedrag, endsige
had, i at vi ønsker størst mulig lykke for flest, og derfor færrest
mulig bombelemlestelser.

Fra : ThomasB

Dato : 02-04-06 13:52

> [...]
> grænsen for narko. Det er ikke racisme eller diskrimination.
>
> Tilsvarende er muslim-modvilje en saglig grund til at udvise alle fra

Det er så her filmen knækker.

> Igen er alt glasklart og åbent og der er intet selvbedrag, endsige had, i
> at vi ønsker størst mulig lykke for flest, og derfor færrest mulig
> bombelemlestelser.

Hvad så med kristne der ødelægger miljøet med industri?

Kan du virkelig ikke se, at du opretholder dit selvbedrag med muslimhysteri?

Fra : Bo Warming

Dato : 02-04-06 14:26

> Det er så her filmen knækker.

> Hvad så med kristne der ødelægger miljøet med industri?
>
> Kan du virkelig ikke se, at du opretholder dit selvbedrag med
> muslimhysteri?

Når politiet har statistisk erfaring for at sorte bilejere smugler
narko hundred gange så ofte som hvide, så er det FORNUFT at undersøge
deres biler grundigere, og tilsvarnede ved vi at muslimer emigrerer
for at erobre og er terrorfarlige

Kristne er så ufarlige som folk flest.

Fra : GB

Dato : 03-04-06 15:01

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in

> Hvad så med kristne der ødelægger miljøet med industri?

Du har vist aldrig rejst i 3.-verdenslande, hvad?

Fra : GB

Dato : 31-03-06 23:15

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in news:442d0c4b$0$15795
$14726298@news.sunsite.dk:

> Muslimhad er et andet godt eksempel

Det hedder ikke "muslimhad" - det hedder "modstand mod islamo-fascisterne".

Der er mange islamere, som er gode nok. Man kan jo ikke gøre for, at man er
indoktrineret hjemmefra, hvis alle giver én ret - så ER julemanden jo
virkelig - for ikke at tale om påskeharen.