Rød numse - dagpleje...
Fra : ZaKian

Dato : 29-03-06 19:35

Hej gruppe

Hvordan fortæller jeg min datter på 2 års dagplejemor på en "pæn" måde, at
nu er det slut med de røde numser ?
Hun har kun været hos hende i 3mdr, og har fået en rød numse mindst 6
gange....
Et par gange er vel meget "normalt" men ikke 6 eller ?

Nu i dag da vi kommer hjem efter vi har hentet hende, er den sku gal igen !

Jeg er rasende, og har ikke den store lyst til at aflevere hende i morgen,
men hvad skal jeg sige til hende ?

L.Hansen

Fra : -= JF =- priv

Dato : 29-03-06 19:47

"ZaKian" <teli@bknetto.dk> skrev i en meddelelse

> men hvad skal jeg sige til hende ?

Det kan da ikke være så svært?
Fortæl at barnet er hudløs, og bed hende om at smøre barnet med Zink (eller
hvad nu nu har gode erfaringer med) og i øvrigt skifte bleen med hyppigere
intervaller.

Mvh John

Fra : ZaKian

Dato : 29-03-06 20:19

"-= JF =- priv" <o@o.o> wrote in message
> [...]
> Fortæl at barnet er hudløs, og bed hende om at smøre barnet med Zink
> (eller hvad nu nu har gode erfaringer med) og i øvrigt skifte bleen med

Hej John

Jojo alt det har jeg sagt til hende før , det jeg mener med mit indlæg er,
at jeg vil sige til hende AT NU ER DET SLUT !!!
Ikke flere røde numser.
Mandag i forrige uge da jeg hentede hende , var hendes numse MEGET rød ,
næste dag da jeg afleverede hende sagde jeg at hun godt måtte skifte hende
oftere, og i det hele taget holde lidt bedre øje med om havde lavet i bleen
!
Numsen var næsten så god som ny Onsdag morgen men da jeg hentede hende var
den gal igen.....
Hun sagde at de havde været på legepladsen ,og da havde hun lavet, men hun
havde ikke mulighed for at skifte hende der, men først da de kom hjem.?

Numsen blev fin igen (måske fordi hun blev hjemme torsdag-fredag )

Ugen efter om Onsdagen ringede dagplejenmoderen til mig for at sige, at nu
var hendes numse altså rigtig rød , og hvorfor vi da ikke havde ringet til
lægen......?? jeg tænkte mit , men beherskede mig , og sagde at jeg ville
hente min datter med det samme...
Numsen var MEGET rød og med nogle blødende huller og det kan sku ikke
passe..... grr

Ja og nu er den så gal igen , ikke med huller men bare "almindelig" rød ,
men jeg frygter sådan at når jeg henter hende imorgen at den er meget rød og
bløder igen !!!

Så igen , hvordan skal jeg sige til hende at nu er det slut , men jeg vil
ikke brokke mig helt vildt, for det er en lille by vi bor og alle
dagplejerene kender hinanden og hvis det ender med at vi skal skifte ,får vi
jo et ry for at være nogle værre brokkehoveder.

mvh

L.H

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-03-06 20:38

"ZaKian" <teli@bknetto.dk> skrev i en meddelelse

> og hvis det ender med at vi skal skifte ,får vi jo et ry for at være nogle
> værre brokkehoveder.

hm.
Og hvad er værst - jeres datters velbefindende eller jeres rygte?

Hilsen Inger

Fra : ZaKian

Dato : 29-03-06 20:41

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> hm.
> Og hvad er værst - jeres datters velbefindende eller jeres rygte?
>
> Hilsen Inger

HMMMMM , jeg vil sige noget imorgen men HVORDAN OG HVAD .........(svært
spørgmål eller er jeg bare mega dårlig til at formulere det)
I stedet for at dømme folk du ikke kender burde du holde din kæ.....

MuVH LH

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-03-06 22:18

ZaKian wrote:
> [...]
> .........(svært spørgmål eller er jeg bare mega dårlig til at
> formulere det) I stedet for at dømme folk du ikke kender burde du holde

Øh, hvem dømmer her?

--
Kristian Damm Jensen

Fra : ZaKian

Dato : 29-03-06 22:25

-----------------
> Øh, hvem dømmer her?
>
> --
> Kristian Damm Jensen
------------------

ok det er vidst det forkerte sted at spørge........

LH out of here

Fra : -= JF =- priv

Dato : 29-03-06 22:30

> I stedet for at dømme folk du ikke kender burde du holde din kæ.....

Du skulle ærligt talt have holdt kæft fra starten af!!

Du stiller et spørgsmål i et forum bestående af 1000-vis af mennesker som du
ikke kender - og når en af disse fremmede giver dig et, i øvrigt 100%
relevant svar - så beder du vedkommende om at holde kæft fordi vedkommende
ikke kender dig!!

Gid din røv må klø, og dine arme blive for korte!!

Fra : ZaKian

Dato : 29-03-06 22:38

--------

-"Og hvad er værst - jeres datters velbefindende eller jeres rygte? Hilsen
Inger "-

-"Gid din røv må klø, og dine arme blive for korte!! Mvh John "-

Jeg kan ikke forstå man kan svare sådan på det spørgsmål jeg stiller , men
måske bare mig.....

LH

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-03-06 23:35

ZaKian wrote:
> "Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> HMMMMM , jeg vil sige noget imorgen men HVORDAN OG HVAD .........(svært
> spørgmål eller er jeg bare mega dårlig til at formulere det)

Der er da ikke andet at sige end at dagplejeren er nødt til at passe din
datter på en måde, så hun ikke får rød numse.

> I stedet for at dømme folk du ikke kender burde du holde din kæ.....

Ovenstående læser jeg som et udsagn fra et brokkehovede. Så drop
sepkulationerne om dit rygte, for her på usenet er det i hvert fald
midlertidigt ødelagt.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : as

Dato : 30-03-06 15:20

> [...]
> spørgmål eller er jeg bare mega dårlig til at formulere det)
> I stedet for at dømme folk du ikke kender burde du holde din kæ.....

Har du overvejet om det er DIG der overreagerer og er lidt hysterisk med dit
barns numses farve? Du lader i hvert fald til at overreagere lidt her!
Hilsen AS

Fra : Christina S

Dato : 29-03-06 21:15

"ZaKian" <teli@bknetto.dk> wrote in message

> [...]
> ville hente min datter med det samme...
> Numsen var MEGET rød og med nogle blødende huller og det kan sku ikke

Bare et tip til, hvad man kan gøre mod så slem en numse. Vores søn har haft
en periode, hvor hans numse konstant var hudløs. Lægen gav os noget
cortisonsalve, som vi ikke havde lyst til at bruge. Vi gjorde det til sidst
alligevel, men den hjalp heller ikke rigtig. Jeg faldt så over et rigtig
godt råd: smør først numsen med alm. madolie (billigere end det til huden)
og bagefter med en 10% calendulasalve. Den har jeg ikke fået fat i, så det
er bare Weledas calendulasalve til numsen vi bruger. Den behandling skal man
fortsætte med i 3-4 uger efter at symptomerne er forsvundet. Nu er vores
søns numse rigtig fin igen.

Vi har også haft problemer med at få vuggestuen til at skifte ham ofte nok
da det var værst, men til sidst fik vi alle med på, at det bare ikke gik
længere og nu bliver han skiftet en ekstra gang bare vi siger, at numsen er
lidt rød og de smører ham ved hvert skift med olie og creme. Håber det
lykkes at få dagplejeren til at gøre noget mod den røde numse.

Mvh, Christina

Fra : ZaKian

Dato : 29-03-06 22:22

> [...]
> er lidt rød og de smører ham ved hvert skift med olie og creme. Håber det
> lykkes at få dagplejeren til at gøre noget mod den røde numse.

Hej Christina

Tak for info , jeg vil prøve at tage en stille snak med hende .....

LH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-04-06 11:36

"Christina S" <christina-g@nospam.dk.invalid> wrote in news:442aead6$0
$15782$14726298@news.sunsite.dk:

> Bare et tip til, hvad man kan gøre mod s† slem en numse.

Gør som de proffessionelle: Kolde, kogte klude.

Klip en gammel forvasket bomulds stofble op i små passende firkanter, der
passer til de hudløse områder på numsen.

Kog dem, og lad dem afkøle hurtigt, men uden de forlader det kogte vand.
Tag nu de kolde kogte klude og læg dem på de hudløse områder. Det er
MEGET vigtigt at kludene kun berøres med bakteriefrie remedier.

Giv nu barnet en ble på som normalt. Kludene skal skiftes hyppigt, gerne
hver 2. time når barnet er vågent, og hver 3-4 timer når det sover. Om
natten kan man evt. nøjes med at åbne bleen, skifte kludene og lukke
bleen igen, uden at vække barnet.

Når kludene skiftes er det vigtigt at de hudløse områder får lov at lufte
og tørre lidt. Igen: Om natten er søvn vigtigere, så her kan man nøjes
med at skifte kludene.

Hvis man er omhyggelig, så er sårene hele i løbet af 1-3 døgn.

For en del år siden var jeg nattevagt på et observationshjem for
spædbørn, og jeg ved derfor af egen erfaring at det virker på nærmest
mirakuløs vis. Men det er vigtigt at behandle kludene nærmest hysterisk
sterilt.

Hvis en numse blot er rød, så behandler man med lidt zinksalve.

Fra : Brian K

Dato : 30-03-06 00:53

Prøv iøvrigt at kontakte de andre forældre og hør om de har samme problem.

Fra : Brian K

Dato : 30-03-06 00:52

> [...]
> havde ikke mulighed for at skifte hende der, men først da de kom hjem.?

--snip--

Jeg sidder og tænker: Hvad går ellers galt hos den dagplejer? (som i ikke
ved)

Hvis man ikke kan holde et barn "rød numse" fri ved så mange tilfælde - så
er der sikkert også mange andre ting galt!

Jeg havde kontaktet dagplejekontoret i morgen tidlig og bedt om en ny
dagplejer (og ikke noget med "skal vi ikke lige give hende en chanse mere?).

Ps. skiftede selv dagplejer 3 gange før jeg fandt en som jeg mente var
kompetent til at varetage mit barns tarv i 6 timer hverdag. Det samme galdt
iøvrigt børnehave ( 2 skift, før den "rigtige" var fundet).

Mvh
Brian

Fra : Iben Holst

Dato : 30-03-06 05:27

> [...]
galdt
> iøvrigt børnehave ( 2 skift, før den "rigtige" var fundet).

Det er sikkert forskelligt fra kommune til kommune, men er det ikke svært at
få lov til at skifte hvad enten det er dagplejer eller bhv.?

Iben

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 30-03-06 22:41

On 30/03/06 6:26, in article 442b5df0$0$46981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er sikkert forskelligt fra kommune til kommune, men er det ikke svært at
> få lov til at skifte hvad enten det er dagplejer eller bhv.?

Det kommer an på hvilken alvor man udstråler..
Hvis man lader pladsanvisningen forstå, at det er alvor og om nødvendigt
møder op på deres kontor hver dag for at høre hvordan det går med at finde
en anden dagplejer til ens barn, så lykkes det som regel inden for ganske
kort tid :)

Fra : Brian K

Dato : 31-03-06 01:47

"Charlotte D. Jensen" <tullepostDELETE@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en anden dagplejer til ens barn, så lykkes det som regel inden for ganske

Yep - kør dem trætte - den virker som reglen (specielt hvis man dukker op 3
minutter før de skal holde frokost eller fyraften - og INSISTERE på at "nu
skal der altså findes en løsning - UANSET hvor længe det tager" (ROFL)

Fra : Brian K

Dato : 31-03-06 01:46

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> få lov til at skifte hvad enten det er dagplejer eller bhv.?

Hejsa

Det er jo noget man betaler for hvert måned - så mit udgangspunkt var at
"jeg skal være tilfreds". Så nej - der var intet problem med at skifte
hverken dagplejer eller børnehave.

Jeg ved også fra flere andre at de heller ikke har haft problemer - andet
end at de nogengange har forsøgt at presse ved at sige f.eks: "vi kan ikke
garantere at det bliver i den nærmeste fremtid", osv.

Mvh
brian

Fra : Sabina H.

Dato : 30-03-06 06:47

ZaKian wrote:

> [...]
> dagplejerene kender hinanden og hvis det ender med at vi skal skifte
> ,får vi jo et ry for at være nogle værre brokkehoveder.

hvad med at hive hende til side og spørge om i ikke lige skal sætte jer ned
og få en snak om hvordan i SAMMEN kan stoppe de her røde numser.... finde ud
af hvad hun gør anderledes end jer, for det er altså ikke sikkert at det KUN
er fordi hun ikke skifter ble tit nok....
måske i skal kigge på jeres datters kostvaner, måske i skal kigge på om
dagplejemoderen bruger en anden sæbe/vådserviet end jer.....
det kan jo være at jeres datter hos dagplejemodren får et eller andet
hyggeligt guf som hendes numse reagerer på når det kommer ud i den anden
ende....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lise Hansen

Dato : 30-03-06 07:30

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det kan jo være at jeres datter hos dagplejemodren får et eller andet
> hyggeligt guf som hendes numse reagerer på når det kommer ud i den anden

Lige nøjagtig! Lyt til Sabina. Er det de samme bleer, jeres datter bruger i
dagplejen, som derhjemme? Får hun aldrig rød numse, når hun er hjemme?
Her i kommunen kan man ikke bare skifte dagplejer, hvis der er noget, man er
utilfreds med. Kan dagplejer og forældre ikke selv løse problemet, bliver
der holdt trekantmøde med dagplejer, forældre og tilsynsførende. Hvis det så
ikke løser noget, kan det komme på tale at flytte et barn - hvis der vel at
mærke er en ledig plads. Husk også at jeres barn ikke er en konservesdåse,
man bare kan flytte rundt med ved forgodtbefindende, men et lille levende
menneske - se på, om hun ellers er glad, tilfreds og trives ved at være der.
Tit kan et "lille" problem overskygge det andet, fordi man, som forældre,
selvfølgelig kun vil have, at ens barn har det godt.
Det er ikke for at forsvare dagplejeren, men man kommer længst ved at snakke
om tingene.

Lise - dagplejer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-06 09:00

ZaKian wrote:
> [...]
>
> Jeg er rasende, og har ikke den store lyst til at aflevere hende i morgen,

Hvis du tænker på om det er fordi dagplejemoren ikke skifter hende
ofte nok kan du vel se det på bleforbruget.
Men der er altså også en anden mulighed, vores datter nummer 2 er nu
8 mdr, og hun har nok kun haft rød numse 4-5 gange ialt.
Sundhedsplejersken sagde at man kunne vaske dem til røde numser, så
han (I læste rigtigt, der er en mand!!, red.) foreslog at vi ikke
vaskede hende de første måneder når det kun var tis.
Det kan altså være at hun vasker jeres datter for meget.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : ZaKian

Dato : 30-03-06 11:53

"
[...]

-------

Hun har været hos dagplejeren i 3 mdr og hun har fået 2x60 bleer med.
De er ikke brugt og hun har ikke nævnt at hun er ved at løbe tør.
Det er de samme bleer som hun bruger hjemme.

Da jeg afleverede Sofia i morges endte det med at jeg tog hende med hjem
igen !
Da jeg sagde at nu skulle det være slut med røde numser , sagde dagplejeren
at hun da ikke kunne tjekke Sofia's ble hvert 10minut....
og at hvis de var på legepladsen ,og Sofia havde lavet kunne hun først
skifte hende, når de andre børn var færdige med at lege og de kom hjem
!?!?!

Dette kunne jeg ikke acceptere og tog min datter og gik.........

næste skridt må nu være at tage kontakt til dagplejerens "kontaktperson" for
at , enten skifte dagplejer eller bare beholde hende hjemme !
(jeg er hjemmegående pga dårlig ryg , så hun kan sagtens være hjemme , hun
er "kun" i dagpleje for at få den daglige kontakt til andre børn på hendes
egen alder)

Mvh

LH

Fra : Sabina H.

Dato : 30-03-06 16:45

ZaKian wrote:

> Hun har været hos dagplejeren i 3 mdr og hun har fået 2x60 bleer med.
> De er ikke brugt og hun har ikke nævnt at hun er ved at løbe tør.
> Det er de samme bleer som hun bruger hjemme.

forudsat at hun har været der HVER dag siden den 1 januar, så er der tale om
at hun har været der 60 dage, hvilket giver 2 bleer om dagen....i
betragtning af at du går hjemme er det i mine øjne tvivlsomt at hun har
været der ret mange timer hver dag.....
prøv engang at tænke på hvor mange timer din datter er i dagplejen, hvor
mange gange om dagen i skifter ble på hende og hvad et realistisk bud på
bleskift ville være i dette tilfælde......

lad mig hjælpe dig lidt....
hvornår startede hun i dagplejen?
haar hun været der HVER eneste hverdag siden opsstarten?
hvor mange timer er hun der hver dag?
har der været svingninger i timeantal?
har der været dage hvor du har holdt hende fri af en eller anden årsag?
har i holdt vinterferie sammen med hende?

disse spørgsmål vil afklare hvor mange timer hun har været i dagplejen.....

hvor mange bleer bruger du på en dag når hun er hjemme?
et rimeligt gæt vil være 5-6 stykker...... mere hvis hun har diarre
naturligvis....
1 morgen
1 formiddag efter formiddagslur
1 til middag
1 efter eftermiddagslur
1 til aften og naturligvis en til nat.....
det er et rimeligt gennemsnit jeg tror de fleste kan nikke genkendende
til....
hvor mange af disse bleer vil du forvente dagplejern skulle skifte for dig i
den tid hun er i dagplejen??

sådan helt realistisk.... i betragtning af at du går hjemme og deslige, så
ser der for mig ud til at det næppe har været nødvendigt for dagplejeren at
bede om flere bleer endnu....

> [...]
> !?!?!
>
> Dette kunne jeg ikke acceptere og tog min datter og gik.........

hvad i alverden forventer du??
at dit barn har førsteret over alle de andre?
at de andre får nogen som helst anden behandling?
tror du VIRKELIG på at 1 time i en lorteble kan ødelægge en mås, hvis ellers
kosten er i orden??
ville du hellere at hun skiftede bleen ude i den kulde vi har pt?
hvad gør du selv hvis i er ude og lege?? må hun vente til i kommer hjem,
eller gør du det ude i vinterkulden??
har du overhovedet sat dig IND i hvor lang tid sådan en tur på legepladsen
normalt er??

> [...]
> sagtens være hjemme , hun er "kun" i dagpleje for at få den daglige
> kontakt til andre børn på hendes egen alder)

jeg synes - HELT ærligt - at du overreagerer groft, og slet ikke har nogen
realitetssans....
det KAN sagtens være noget så banalt som en clemtin, appelsin eller en
chokoladekiks som giver hende rød mås..... men nej, du har set dig rivende
gal på dagplejemoderen, og helt uden at trække vejret givet hende hele
skylden for de røde numser.....
tænk engang over hvor DUM du vil føle dig hvis du faktisk finder ud af at
det er kosten eller vådservietterne der har skylden?? har du tænkt dig at
undskylde hvis det er tilfældet.... det tvivler jeg faktisk på, for så
skinhellig som du fremstiller dig selv, så kan du sikkert heller ikke
indrømme når du har begået en fejl.....

fald dog lige ned på jorden og få udviklet din realitetssans, eller bare
SPØRG i stedet for at fordømme..... jeg kan sku godt forstå hvis
dagplejemoderen reagerer lidt studst når du kommer med sådan en svada.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : as

Dato : 30-03-06 17:35

> [...]
> SPØRG i stedet for at fordømme..... jeg kan sku godt forstå hvis
> dagplejemoderen reagerer lidt studst når du kommer med sådan en svada.....

Vel talt Sabina. Jeg havde lyst til at sige NØJAGTIGT det samme, men havde
ikke lige tid til at skrive en lang mail for at få hele budskabet ud.
Hilsen AS
far til en pige på 1 år (som også af og til har rød numse)

Fra : Lise Hansen

Dato : 30-03-06 18:29

Jeg er helt enig i Sabinas kommentar. Og antal af bleskift stemmer helt
overens med gennemsnit at skift i dagplejen.
Stakkels Sofia, hvis hun skulle ligge med numsen bar i sådan en kulde. Så
ville den da først blive rød!

Jeg mener også, der er overreageret.

Lise

Fra : ZaKian

Dato : 31-03-06 00:54

> jeg synes - HELT ærligt - at du overreagerer groft, og slet ikke har nogen
> realitetssans....

------

jamen der er da ingen tvivl om at det er mig der overreagerer groft, når min
datter kommer hjem med rød numse mindst en gang om ugen , som hun ikke får
andre steder , Farmor og Farfar , Faster , Moster , Hjemme........etc
Og vi snakker en numse der gør så ondt, at hun ikke vil sidde ned og spise ,
se fjernsyn for dig , lege .......osv.....
Før hun startede i dagpleje gik hun i vuggestue samme timer om dagen men
ingen rød numse........

65 dage i dagpleje - 08.15-15.15
120 bleer.........

"Jamen så flyt hende dog tilbage til vuggestuen..........."
ikke muligt pga af flytning til anden by hvor der kun er dagpleje

over and out

LH

Fra : Sabina H.

Dato : 31-03-06 06:49

ZaKian wrote:

> [...]
> når min datter kommer hjem med rød numse mindst en gang om ugen , som
> hun ikke får andre steder , Farmor og Farfar , Faster , Moster ,

jamen har du overhovedet forsøgt at sætte dig ind i om der ER noget
anderledes hos dagplejemoderen??
har du overvejet om din datter måske tåler visse fødeemner dårligt?
har du overvejet om dagplejemoderen måske har skiftet sæbe/vådservietter??
når hun bliver passet hos familien sørger i vel for at hun har det hele med,
ting i har købt og dermed ting hendes hud er vant til....

> [...]
> spise , se fjernsyn for dig , lege .......osv.....
> Før hun startede i dagpleje gik hun i vuggestue samme timer om dagen

der er jo nu engang forskel på vuggestue og dagpleje..... også på kosten...

> 65 dage i dagpleje - 08.15-15.15
> 120 bleer.........

helt ærligt, jeg synes disse tal virker urealistiske allerede...
du fortæller selv at du holdt hende hjemme en torsdag/fredag, det er
allerede minus 2 dage....
så er vi nede på 63 (desuden er det vel ikke 65 dage, i og med du har holdt
hende ude i går også og garanteret også i dag, det er igen minus 2
dage)..... så er det altså 61 dage....
HVIS hun er startet den 1 januar, så synes jeg stadig at antallet passer
fint, i forhold til en normal fungerende bleskift..... det kan jo også være
at hun indimellem i en snæver vending er kommet til at tage en af de andres
bleer (feks i legestuen eller lign)...... at gøre antallet af tilbageværende
bleer til en faktor er urealistisk.....
hvorfor vil du ikke svare på alle mine spørgsmål?

for at hjælpe dig poster jeg dem lige igen:
> [...]

> "Jamen så flyt hende dog tilbage til vuggestuen..........."
> ikke muligt pga af flytning til anden by hvor der kun er dagpleje

du er altså ikke villig til at finde en løsning som ikke inkluderer at
ekskludere dagplejemoderen fra situationen?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 31-03-06 17:43

Har selv været udsat for en dagplejemor af samme kaliber - jeg satte et
kryds på den ble hun fik på inden jeg afleverede hende - og jo den sad der
sørme også da jeg afhentede! Og jo vi fik ret hurtigt en anden
dagplejemor...!

Fra : Sabina H.

Dato : 31-03-06 22:04

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> et kryds på den ble hun fik på inden jeg afleverede hende - og jo den
> sad der sørme også da jeg afhentede! Og jo vi fik ret hurtigt en anden

du ved da ikke om det er en dagplejemor "af samme kaliber"....
jeg har ikke fået det indtryk at det har stået på i samtlige 3 mdr barnet
har været der.... hun skriver jo selv at det er sket 6 gange..... det er 6
gange ud af 65 dage.... det er ikke engang en gang om ugen.....
jeg synes ikke det er vildt, i betragtning af at moderen ikke har ønsket at
sætte sig ind i om der kan være en anden medvirkende årsag....

det er altså de færreste børn der får SÅ heftig en rød numse, bare af en
uskiftet ble..... der skal ofte meget mere til.... afføringen skal være
NOGET ætsende hvis den skal virke så barnets mås er blodig bare efter nogle
få timer....
hvilket er årsagen til at jeg anbefaler man som det første kigger på
kosten.....

det høres jo ofte at blandt andet spædbørn kan få rød numse af at moderen
spiser en appelsin, eller chokolade..... hvorfor skulle det ike også gøre
sig gældende for lidt større børn der selv kan spise??

HVIS det var bleskiftet der var problemet, hvorfor sker det så ikke oftere??
så ville det da være dagligt problemet opstod, hvis du tænker lidt
logiskt.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Nette

Dato : 31-03-06 21:56

"ZaKian" skrev

> 65 dage i dagpleje - 08.15-15.15
> 120 bleer.........

Det er lige under to bleer om dagen, antaget at hun er ved at løbe tør for
bleer nu.
Det kunne *teoretisk* godt gå, hvis hun er nyskiftet om morgenen, når hun
bliver afleveret.

Der kan selvfølig være mange grunde til, at din datter bliver rød bagi. En
af dem k a n være bleen, men jeg tror, jeg ville forsøge at tage en rolig
snak med hende om problemet.
Jeg ved, det er det, du har forsøgt på, men jeg tror ikke, du skulle have
reageret så voldsomt, så hurtigt. Selvfølgelig skal du tages seriøst, men
jeg ville heller ikke skifte ble ude på en legeplads. Det er skide koldt på
denne årstid, desuden er det svært at give det ene barn den fulde
opmærksomhed, når der også er andre børn at holde styr på på legepladsen.
Jeg ville faktisk blive tosset, hvis min dagplejemor overlod børnene til sig
selv på legepladsen, imens hun skiftede et enkelt barn.

Jeg synes, du overreagerer lidt i dit indlæg til Inger,
( news:e414c$442ae2d8$3e3d85eb$32606@news.arrownet.dk...)

og hvis det er med samme atitude, du er gået til jeres dagplejemor, så kan
jeg godt se, I har en dårlig kommunikation.
Jeg synes, du skulle give hende en chance til, hun er kun et menneske, og
det samme er du og din datter. Evt. give hende noget creme med af en slags,
som hun kan smøre med hver gang og også tage kontakt til de andre forældre,
som en allerede har været inde på, for at få styr på, om det er et generelt
problem hos dagplejemoderen eller om det er din datter, der er mere sart end
de andre børn.
Hvis dit barn mistrives, skal du selvfølgelig ikke finde dig i det, men jeg
mener ikke, et barn mistrives, fordi det, eller de andre børn i dagplejen,
ikke bliver skiftet på en legepladsen. Og slet ikke en forholdsvis kold
"forårsdag". Tvært imod, en dagplejer har kun to hænder og ofte tre eller
flere børn.

Nette

Fra : Workingmom

Dato : 01-04-06 06:51

Nette skrev:
> [...]
> problem hos dagplejemoderen eller om det er din datter, der er mere sart end

Og husk at piske dig selv med en nihalet kat, hvis det skulle ske, at
dit barn fik rød numse i en ferie

Det kan faktisk godt være uforskyldt. Selv de bedste og mest omhyggelige
mødre oplever det. I mit tilfælde var det citrusfrugter, der var
synderen. De måtte ud af min datters kost indtil hun ikke var blebruger
mere.

Tine

Fra : Brian K

Dato : 01-04-06 17:17

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> . Selv de bedste og mest omhyggelige mødre oplever det.

Og sikkert også nogle enkelte fædre. *smiler*