Ørebørn
Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 29-03-06 15:15

Hejsa gruppe.

Jeg har en dreng på snart to år. Han fik for to mdr siden dræn i begge øre.
Men nu er hans symtomer begyndt igen. Han er pyldret, græder ofte, sover
ikke om natten og han piller meget i hans øre. Jeg ringede til ørelægen og
han sagde at jeg skulle skylde hans øre i klorhexidin. Men hvordan skal man
gøre det? Er det halv klorhex og halv lunken vand eller ? Skal han sidde op
eller skal han ligge ned.

Hilsen Marianne

Fra : Nette

Dato : 29-03-06 19:35

"Marianne Kjær Munk" skrev

> [...]
man
> gøre det? Er det halv klorhex og halv lunken vand eller ? Skal han sidde

Jeg ved ikke, hvorfor du skal bruge klorhexidin. Vi skulle bruge saltvand.
( 1 ltr kogt vand til 1 strøget spiseskefuld salt).
Vi satte ham på bordet og skyllede med en sprøjte, nøjagtig lige som en
øreskylding normalt foregår.

Har jeres ørelæge ikke bedt jer kontakte ham/hende, hvis der er
komplikationer?

Nette