Øre børn
Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 29-03-06 15:14

Hejsa gruppe.

Jeg har en dreng på snart to år. Han fik for to mdr siden dræn i begge øre.
Men nu er hans symtomer begyndt igen. Han er pyldret, græder ofte, sover
ikke om natten og han piller meget i hans øre. Jeg ringede til ørelægen og
han sagde at jeg skulle skylde hans øre i klorhexidin. Men hvordan skal man
gøre det? Er det halv klorhex og halv lunken vand eller ? Skal han sidde op
eller skal han ligge ned.

Hilsen Marianne

Fra : niels

Dato : 30-03-06 09:37

> [...]
man
> gøre det? Er det halv klorhex og halv lunken vand eller ? Skal han sidde

Hej Marianne
Det lyder som om drænene er stoppede eller faldet ud. Du skal få ørelægen
til at kontrollere dem, du behøver ikke en henvisning.
Jeg har ikke hørt om at skylle øre med klorhexidin og jeg tror ikke at det
hjælper på drænene, ellers må han give dig en ordentlig instruktion, hvis
ørelægen er modvillig så prøv en anden. De har som regel åben konsultation
en dag om ugen, hvor du bare kan komme, men være forberedt på meget lang
ventetid.
mvh Niels

Fra : will

Dato : 06-04-06 13:21

når du køber klorhexodin på apoteket så spørg om det skal fortyndes du
skal også købe en gummibold til skylning af øret , lun vædsken til
kropstemp ,ligge ned med hovedet ind over vasken eller en balje, skylle
stille og roligt
will