OnMouseOver til tekstboks
Fra : Christian Aakjær Ole~

Dato : 29-03-06 14:02

Jeg har for nyligt lavet en smart - men enkel - lille profiltekst
(den kan ses her:
http://www.4fun.dk/brugere/profiltekst/default.asp?id=2163517)
Men nu er det på tide at pifte den lidt op (igen).
Min plan er at bruge OnMouseOver (hmm, måske skulle dette emne
ligge under Java) til at ”fremmane” en lille tekstboks med
informationer om mig selv, dér hvor billedet med ringene er
placeret, når cursoren flyttes over ét af ikonerne, og få den til
at forsvinde igen, når musen flyttes væk. Men jeg har ingen
anelse om, hvordan jeg skal få denne kode:
200px; background-repeat: no-repeat; height: 200px;
background-color: white;">
undertegnede</font></div>
listet ind i en OnMouseOver-kode

HJÆLP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-03-06 14:15

Christian Aakjær Olesen skrev:

> Min plan er at bruge OnMouseOver (hmm, måske skulle dette emne
> ligge under Java)

Nej - onmouseover har intet med java at gøre. Det har til gengæld
en del med javascript at gøre. Javascriptspørgsmål hører hjemme i
gruppen <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>.

Det kan gøres med overLIB: <http://www.bosrup.com/web/overlib/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-03-06 17:00

Christian Aakjær Olesen skrev:

> Min plan er at bruge OnMouseOver

Du kan også skifte billeder ved hjælp af css og a:hover, se
http://html-faq.dk/1012.asp

> en lille tekstboks med informationer om mig selv, dér hvor
> billedet med ringene er placeret, når cursoren flyttes over
> ét af ikonerne, og få den til at forsvinde igen, når musen
> flyttes væk.

Prøv med title!

<a id="billedskift1" href="#" title="En masse dejlige detaljer
om undertegnede"></a>

#billedskift1{
css-regler;
}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-03-06 12:53

Allan Vebel skrev:

> Prøv med title!
>
> <a id="billedskift1" href="#" title="En masse dejlige detaljer
> om undertegnede"></a>

Man skal dog være opmærksom på at Firefox ikke er glad for lange
title-tekster. Så vidt jeg husker er maksimum ca. 90 tegn, og det
er mindre hvis boksen ryger ud af vinduet (FF ombryder ikke title-
teksten).

Samtidig kan en title-tekst ikke styles - om end man kan benytte
javascript til at konvertere title-bokse til (let) stylede bokse:
<http://www.kryogenix.org/code/browser/nicetitle/>. Det script
fungerer til gengæld ikke i Opera.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Aakjær Ole~

Dato : 17-04-06 20:17

Kan I komme med nogle hurtige eksempler?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-04-06 21:36

Christian Aakjær Olesen wrote:
> Kan I komme med nogle hurtige eksempler?

Når du slet ikke citerer noget, er det svært at gætte præcist hvad du ønsker
hurtige eksempler på.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-04-06 23:57

Christian Aakjær Olesen skrev:

> Kan I komme med nogle hurtige eksempler?

Jeg kom da med et hurtigt eksempel, what else do
you need?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christian Aakjær Ole~

Dato : 18-04-06 11:15

> Prøv med title!
>
> <a id="billedskift1" href="#" title="En masse dejlige detaljer
> [...]

Kan I/du komme med et eksempel på, hvordan det kan gøres, så jeg
samtidig opnår den effekt, jeg ønsker?