cybercitybestilling: TDC kender ikke adres~
Fra : Peter T.

Dato : 29-03-06 09:28

Forhistorie:

August sidste år opsagde jeg min lejlighed i Taastrup og drog den over
til en god ven. I den hybel havde jeg haft tlf fra TDC og adsl fra
Cybercity, hvilket jeg fik uden problemer, da jeg flyttede ind.
Hende, som har lejligheden nu, har siden forsøgt at bestille ADSL hos CC
uden samtidig at have fastnettelefoni. Det har indtil videre medført 4
afslag fra Cybercity, da TDC - ifølge CC - ikke kender adressen.
Efter afslag nummer 2, fik cybercity mit gamle adsl-nummer på adressen
samt mit tidligere telefonnummer at vide. Det hjalp ikke og resulterede
i 2 afslag mere.
Det hører med til historien, at vejnavnet på adressen skiftede navn i
efteråret.

Nå. Planen er nu at forespørge TDC, om man kan bestille telefoni hos dem
uden dog at bestille det. Jeg regner ikke med at det er noget problem,
da det gik som smurt i olie, da jeg fik telefoni fra TDC i sin tid.
Hende, som bor der nu, fortalte historien overfor en af sine kolleger.
Han havde oplevet nøjagtigt samme scenarie, så han endte til sidst med at
bestille fastnet hos TDC. Der gik 1½ uge og så havde han fået det, på
trods af at TDC ellers ikke kunne finde adressen ved hans
cybercitybestilling! Og pludselig kunne han også få adsl hos CC,
hvorefter han opsagde sin TDC-linie og fik ip-tlf hos CC.

KNURRE! Nu er jeg negativt ladet...!

TDC vil overhovedet ikke hjælpe min ven, da hun ikke har en ordre hos
dem. Det er på sin vis forståeligt, men det er samtidig TDC, som
øjensynligt obstruerer hendes bestilling. Og reelt set sidder aben hos
Cybercity, som muligvis er ved at miste en god kunde.

Andre der har oplevet dette?

Og hvad kan hun gøre nu?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 29-03-06 10:11

Det er da logik for burhøns !

Du kan ikke få ADSL hos CC. uden at du har en fastnet telefon forbindelse,
da CC skal have et fastnettelefon nr. at oprette dig på nummeret.
Forbindelsen fra central til husstand er noget TDC kommer og laver.

/A

Fra : Sune

Dato : 29-03-06 10:27

On Wed, 29 Mar 2006 11:10:36 +0200, "Anders \(6400\)" <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det er da logik for burhøns !

Er du selv klar over hvor dum den umelding er?

>Du kan ikke få ADSL hos CC. uden at du har en fastnet telefon forbindelse,

Jo man kan.

Hint:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/

"Jeg har ikke fastnettelefon"

Nåh sidder du stadig og græmmer dig?

Mvh
Sune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 10:32

Sune skriver:

> Nåh sidder du stadig og græmmer dig?

Med mindre at man vil have en 128/128 linje...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : 6400 Anders

Dato : 29-03-06 13:39

Læs lige hvad jeg skriver !

Jeg siger ikke du skal have fastnet telefon, men kun en forbindelse...

/A

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-06 14:35

6400 Anders skrev:

> Jeg siger ikke du skal have fastnet telefon, men kun en forbindelse...

Så skulle du have udeladt "fastnet telefon" fra dit svar.

--
Bertel

Fra : Peter T.

Dato : 29-03-06 16:24

6400 Anders udviste en rettidig omhu og skrev:

> Læs lige hvad jeg skriver !
>
> Jeg siger ikke du skal have fastnet telefon, men kun en forbindelse...

Du støjer.

--
Mvh. Peter T.

Fra : sdsf

Dato : 29-03-06 17:47

Peter T. skrev:

> Du støjer.

Ja, jeg kan ikke se nogen grund til at hisse sig op over ingenting.

Men det er lidt af en jungle at finde rundt blandt internet-udbydere.

Og undersøger man ikke markedet kommer man let til at batale mere
end der er nødvendig.

Jeg går nu fra at betale ca. 800/md for internet+telefon hos TDC,
til forhåbentlig ikke meget mere end 200/md hos CC+Skype.

Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg ikke skal betale noget til TDC,
når min fastnet telefon bliver nedlagt.
Er der nogen der kan svare det?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-03-06 18:04

> Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg ikke skal betale noget til TDC,
> når min fastnet telefon bliver nedlagt.
> Er der nogen der kan svare det?

Cybercity

--
Michael

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 29-03-06 18:16

Det emne har været oppe at vende op til flere gange her i gruppen.

Men kan sige så meget at man vidst nok skal betale omkr. 30,- i kvart. for
den linie ind til din bolig....

/A

Fra : StoneWare

Dato : 29-03-06 18:37

"Anders (6400)" <dsl271018@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det emne har været oppe at vende op til flere gange her i gruppen.
>
> Men kan sige så meget at man vidst nok skal betale omkr. 30,- i kvart. for
> den linie ind til din bolig....

Man skal intet betale når cybercity har udstyr på centralen, så nej det skal
MAN ikke, cybercity betaler.......... igen som jeg skrev til dit svar
længere oppe......din uvidenhed lyser langt ud af dig

Fra : sdsf

Dato : 29-03-06 19:37

StoneWare skrev:
> [...]
> MAN ikke, cybercity betaler.......... igen som jeg skrev til dit svar
> længere oppe......din uvidenhed lyser langt ud af dig.
Rolig nu.
Vi kan jo ikke vide lige meget alle sammen.
Og nogen gange er man ikke engang selv klar over at man tager fejl.

Det eneste jeg er interesseret i her, er præcis information.
Men det er svært, for der sker jo ændringer hele tiden på
det her område.

Men det glæder mig at høre at de 199kr/md for 256/128 CC ADSL
er alt inklusive.

Fra : Peter T.

Dato : 30-03-06 01:12

Anders (6400) udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men kan sige så meget at man vidst nok skal betale omkr. 30,- i kvart.
> for den linie ind til din bolig....

Vi(d)st nok?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 29-03-06 10:48

Anders (6400) udviste en rettidig omhu og skrev:

> Du kan ikke få ADSL hos CC. uden at du har en fastnet telefon
> forbindelse, da CC skal have et fastnettelefon nr. at oprette dig på
> nummeret.

Jo man kan.

> Forbindelsen fra central til husstand er noget TDC kommer og laver.

Korrekt. TDCs teknikere står for koblingen på centralerne, hvilket andre
udbyderes teknikere svjv ikke må rode med.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-03-06 11:19

"Anders \(6400\)" <dsl271018@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> forbindelse, da CC skal have et fastnettelefon nr. at oprette dig på
> nummeret. Forbindelsen fra central til husstand er noget TDC kommer og

Vås

--
Bjarke Andersen

Fra : StoneWare

Dato : 29-03-06 18:35

> [...]
> da CC skal have et fastnettelefon nr. at oprette dig på nummeret.
> Forbindelsen fra central til husstand er noget TDC kommer og laver.

Du aner intet om det du skriver...........!!!
Din uvidenhed lyser langt ud af dig......................

Fra : Peter

Dato : 29-03-06 21:18

> [...]
> uden samtidig at have fastnettelefoni. Det har indtil videre medført 4
> afslag fra Cybercity, da TDC - ifølge CC - ikke kender adressen.

Sjovt nok, har en af mine venner lige oplevet nøjagtig det samme.
Han har haft fastnet telefon hos TDC, men lukkede forbindelsen og købte en
mobil telefon i stedet.
Han ringede til TDC i midten af februar, og kunne kun få leveret ADSL, hvis
han samtidig, igen, tegnede et fastnet abonnement. Der var ingen snak om,
overhovedet, at det han ønskede (ADSL + Internet telefon), ville de kunne
levere pr. 1. marts.

Derefter prøvede han hos CC, og ingen problemer der, de kunne da sagtens
levere ADSL til ham.
Midt i marts, fik han så brev fra CC, at TDC ikke kunne finde adressen.
Jeg har så snakket ned CC for et par dage siden, hvor adressen
tilsyneladende nu var fundet, og at han i løbet af denne uge ville modtage
besked om installations dato.
Har ikke hørt fra ham i denne uge, så der er nok ikke sket noget endnu.
Alt tyder på bevist chikane fra TDC's side.

PeterB

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-03-06 22:06

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Alt tyder på bevist chikane fra TDC's side.

Den anden mulighed er at der er mangelfulde data i snitfladen.
Der sidder ikke (indledningsvist) en mand og slår adresserne op. De skal
angives i et særligt format, så de automatisk kan findes i TDCs systemer.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Peter T.

Dato : 30-03-06 01:00

Martin Højriis Kristensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Den anden mulighed er at der er mangelfulde data i snitfladen.
> Der sidder ikke (indledningsvist) en mand og slår adresserne op. De skal
> angives i et særligt format, så de automatisk kan findes i TDCs systemer.

Mangelfulde data i snitfladen? a' waffen en fisk??? Uddyb venligst!

--
Mvh. Peter T.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-06 07:36

> Mangelfulde data i snitfladen? a' waffen en fisk??? Uddyb venligst!

Når en fremmed operatør skal bestille noget hos TDC foregår det jo nok via
et automatisk system.
Hvis man ikke kan angive et telefonnummer må man angive en adresse.
For at systemet entydigt kan identificere bygningen/lejligheden ud fra
adressen skal den angives på et format som systemet forstår.
Her kan det jo tænkes at der opstår en fejl, så TDC system ikke forstår den
adresse der bliver leveret.

Min pointe er, at der er masser af muligheder for problemer i et sådant
setup, og at gå direkte til en teori om bevidst sabotage er nok lidt
hastigt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-06 09:18

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Min pointe er, at der er masser af muligheder for problemer i et sådant
> setup, og at gå direkte til en teori om bevidst sabotage er nok lidt
> hastigt.

Synes du ikke at det lyder sært at der skulle være den slags
problemer efter at de to firmaer nu i mange år har udvekslet
data?

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-06 09:38

> Synes du ikke at det lyder sært at der skulle være den slags
> problemer efter at de to firmaer nu i mange år har udvekslet
> data?

Synes du ikke det er sært såfremt TDC slipper af sted med bevidst sabotage i
den danske reguleringsverden?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-06 09:43

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Synes du ikke det er sært såfremt TDC slipper af sted med
> bevidst sabotage i den danske reguleringsverden?

Du tænker på den reguleringsverden der kontrollerer vores
fødevarer?

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-06 10:11

> Du tænker på den reguleringsverden der kontrollerer vores
> fødevarer?

Fødevarekontrollen er for intet at regne mod telestyrelsens kontrol, det er
jo også langt vigtigere produkter vi snakker om...
Ovenstående er lettere ironisk, men ikke desto mindre tror jeg telestyrelsen
har mere styr på sagerne. De har jo også kun en håndfuld aktører at tjekke.

Men min pointe er stadigvæk at jeg personligt anser IT-fnidder som værende
et lige så plausibelt scenarie som bevidst sabotage.

Fra : Peter T.

Dato : 30-03-06 11:32

> [...]

> Min pointe er, at der er masser af muligheder for problemer i et
> sådant setup, og at gå direkte til en teori om bevidst sabotage er nok

Ok. Så forstår jeg.

Kan det heller ikke lade sig gøre, hvis jeg/hun oplyser mit gamle tlfnr på
adressen?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-06 11:39

> Kan det heller ikke lade sig gøre, hvis jeg/hun oplyser mit gamle tlfnr på
> adressen?

Formentlig ikke, det er jo ikke knyttet til adressen længere.
Men jeg kender ikke systemet der udveksler data, så jeg ved ikke om det er
her problemet er.

Fra : Peter T.

Dato : 30-03-06 01:22

Peter udviste en rettidig omhu og skrev:

> adressen. Jeg har så snakket ned CC for et par dage siden, hvor
> adressen tilsyneladende nu var fundet, og at han i løbet af denne uge
> ville modtage besked om installations dato.

Jeg venter spændt på fortsættelsen. For jeg har haft nøjagtigt samme
oplevelse; jeg ringer til CC for min ven, oplyser gammel tlfnr og adsl-nr
på adressen, men besværet var lige fedt. Stadig ingen adsl hos TDC, da TDC
"ikke kan finde adressen".

Jeg har fået det sådan, at TDC er til at åbne op og skide i - naturligvis
medmindre der er en allerhelvedes god forklaring.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Mads Petersen

Dato : 30-03-06 14:49

> [...]
>
> Jeg har fået det sådan, at TDC er til at åbne op og skide i - naturligvis
> medmindre der er en allerhelvedes god forklaring.

Hej Peter T.

Jeg havde samme problem, da jeg skulle bestille min ADSL linje hos CC for
næsten 3 år siden. min adresse var åbenbart ikke kendt, selvom min nabo
havde ADSL fra TDC, han bor i 2C jeg bor i 2B :)

Jeg ringet dog til Cybercity et par gange og på en eller anden måde fik de
tvunget min adresse igennem, så bare bliv ved, det kan godt lade sig gøre.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 01-04-06 01:11

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]

<snip lang forhistorie>

> [...]
> øjensynligt obstruerer hendes bestilling. Og reelt set sidder aben hos
> Cybercity, som muligvis er ved at miste en god kunde.

Som du siger er det CC der har aben, og det er også deres ansvar at gøre
noget ved det. Jeg har ingen mulighed for at vide hvor fejlen opstår imellem
dig<->CC<->TDC men det er CC der som mellemled (og den der vil profitere af
dig som kunde) må have interessen og ansvaret for at følge en sag til dørs.

Jeg kan forstå den dybe frustration du føler, men jeg må spørge om hvorfor
CC ikke gør mere for at løse problemet inden de bare sender en besked
tilbage om "Adressen ukendt hos TDC"?? Når de får det svar, hvorfor tager de
så ikke SELV automatisk fat i TDC og forsøger at løse problemet? Det er dem
der er kunde hos TDC, og det er dem der skal gøre krav/ønsker overfor TDC.
Hvorfor i alle hede hule helvede forsøger de at sende aben videre til dig
istedet?

Kan det være fordi CC ikke har ressourcer til at betjene deres kunder
ordentligt? Eller er det fordi de ønsker at sværte TDC til i forbrugernes
øjne? Eller er det bare mangel på omtanke? Jeg ved det ikke - men det er de
spørgsmål jeg ville stille, hvis det var mig der forsøgte at blive kunde hos
CC.

mvh
/Kasper