K: CPU, P4 2.4-3.0, FSB 533-800, Socket 47~
Fra : Tim [9000]

Dato : 29-03-06 05:51

Er bange for min vens P4 har fået et elektrisk sjok ved en rengøring, så
mangler nu at prøve en anden CPU i boardet, da maskinen slet ikke vil
starte.
Er der nogen der kan være behjælpelige med en lille test?
Ellers må jeg jo selvfølgelig hive nogen "bananer" frem
....helst i Aalborg området...

--
MVH, Tim Bjerg {husk at FJERNE ... i @ ved direkte svar}

Fra : Lindegren

Dato : 29-03-06 10:49

Tim [9000] wrote:
> [...]
> Er der nogen der kan være behjælpelige med en lille test?
> Ellers må jeg jo selvfølgelig hive nogen "bananer" frem

sandsynligheden for at det er cpuen der er toastet er ret lille, jeg
ville kigge efter fejlen andre steder i systemet, generelt er den eneste
måde at ødelægge dem på hvis man kommer til at bøje et ben under monteringen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 29-03-06 14:20

Tror ikke det er CPU'en, der er ødelagt, men boardet istedet for.

Man kan ikke ødelægge en CPU på den måde som du nævner.

Den eneste måde du reelt kan ødelægge en CPU på, er
(som en anden har skrevet) at ødelægge et ben.

Du kan teste CPU'en i et andet board, for at evt. udelukke CPU'en.

Et nyt P4 board koster fra ca. 350,- og opefter.

/A

Fra : Tim [9000]

Dato : 29-03-06 20:40

Tak for Jeres svar.
Det var netop også et ben i det ene hjørne der var bøjet! Prøvede at rette
det ud så godt som muligt og så teste systemet igen, men samme reaktion...
...iøvrigt, LED 4+5 flasher et mSek. på QDI P4I865PEA bundkortet, når
jeg forsøger at tænde maskinen...
Derfor tror jeg stadig, at jeg søger en CPU med ovenstående specs.
Er det iøvrigt sandsynligt, at han har brændt et eller andet af på
bundkortet i hans iver efter at rengøre maskinen ?
På forhånd tak.