Træt af Cybercity support...
Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 29-03-06 00:32

Jeg har (eller rettere betaler for) Cybercity ADSl + telefoni.

Telefoni har dog ikke virket i 3½ uge nu! Jeg har vel efterhånden brugt for
omkring 150kr fra min mobil bare på at ringe til support og har modtaget 2
nye routere, haft teknikerbesøg, og talt med diverse supportere som stort
set alle har kørt standardremsen igennem: installer nyeste firmware,
konfigurer router - og set at det ikke har virket og sendt sagen videre til
intern fejlservice. Intern fejlservice har så igen "bare" konkluderet at
det er routeren det er galt med og sendt mig en ny og så kan man ellers
starte forfra. Den rutine har vi så været igennem næsten 3 gange nu, hvis
de gør som de plejer ved intern fejlservice får jeg snart en ny router
igen.

Nu gider jeg ikke rigtig vente på at Cybercity får løst problemet mere.

Er der noget som helst jeg selv kan gøre for at fejlsøge problemet?

Nærmere detaljer om problemet.
Jeg har en Zyxel 2602R-61A. Når jeg løfter røret på telefonen melder den
optaget. Når folk ringer til mig får de optaget tone. ADSL virker perfekt -
ingen udfald eller andre problemer med internet.

I routerens admin consol kan jeg på System status siden under Voice
Information se at routeren ikke har registreret mit telefonilogin. Man kan
så trykke på Register ud for beskeden om at status er "Not register". Når
jeg gør det kører den i et minuts tid og melder så failed med denne besked:
"Register/UnRegister Failed

Check the telephone connections and telephone wire. Make sure you have the
Voice SIP Settings screen properly configured. If your registration still
fails, contact your VoIP service provider."

Kablerne er skiftet to gange nu og routeren ligeså, Voice SIP
indstillingerne har jeg ikke rørt ved selv - de er lagt ind af CC's
konfigurationsside som jeg antager virker korrekt. Og jeg har prøvet med 3
forskellige telefoner. Derudover skal det siges at telefoni har virket i 1½
måned før det pludselig stoppede med at du'.

Har i nogen idéer til hvad jeg ellers kan prøve at fejlsøge på? Kan man
evt. bruge en software klient til at logge på Cybercitys telefoni med -
hvis man bruger den rigtige SIP server og CC voice login/pass?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 12:27

Flemming Joensson (8520) wrote:

> Har i nogen idéer til hvad jeg ellers kan prøve at fejlsøge på? Kan man
> evt. bruge en software klient til at logge på Cybercitys telefoni med -
> hvis man bruger den rigtige SIP server og CC voice login/pass?

Jeg har ikke nogen specifik løsning på dit problem, men fra tid til
anden er jeg løbet idn i 'karusellen' der hos TDC. det eneste der har
virket 100% hver gang er:
Bed om at komme til at tale med en tekniker, forklar ham problemet i sin
helhed, det har hjulpet mig hver gang... ingen bureaukrati med en
tekniker, kun en løsning.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : joensson@gmail.com

Dato : 30-03-06 18:38

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> [...]
> Bed om at komme til at tale med en tekniker, forklar ham problemet i sin
> helhed, det har hjulpet mig hver gang... ingen bureaukrati med en

En god idé. Men jeg har desværre allerede forsøgt at få support til
enten at stille mig om til en tekniker - eller få dem (teknikerne) til
at ringe til mig så vi kan løse problemet. Om ikke andet kunne de
sikkert fortælle mig hvad der er galt - frem for "det har jeg godt nok
aldrig set før". I den forbindelse synes jeg iøvrigt det er lidt at
komisk at jeg har ringet til support så mange gange om denne sag at
jeg har talt med samme person flere gange og at han de første to gange
sagde "det har jeg godt nok aldrig hørt om før" ... Første gang kan
selvfølgelig være ok, men når han også anden gang inden for 3 dage
til samme kunde siger at han aldrig har hørt om et problem som han
selv var med til at forsøge at løse - så mister man lidt tilliden
til hvad de egentlig kan foretage sig der vil hjælpe en til at få en
fungerende telefon. Men det må de selvfølgelig selv om..

Nå, jeg bruger ikke selv fastnet telefonen til ret meget andet end at
modtage opkald og ville egentlig være ret ligeglad hvis ikke lige det
var fordi konen har været på nakken af mig de sidste to uger. Sikkert
fordi hun har fundet ud af hvor dyrt det er at ringe til sine veninder
fra mobilen .

Så gode råd til at få en fungerende telefon igen modtages stadig,
meget gerne

Mvh.
Flemming

Fra : Barfly.

Dato : 06-04-06 20:42

"Flemming Joensson (8520)" <flemming@joensson.invalid> wrote in message
> [...]
> evt. bruge en software klient til at logge på Cybercitys telefoni med -
> hvis man bruger den rigtige SIP server og CC voice login/pass?

Mærkeligt de må da have en logfil på deres SIP server så de kan se du er
registeret på, det er nok dine settings i telefonen som er færdige....etvt
hent ethereal på din PC og 'optag' når du tænder din tlf, så kan du se et
trace af hvad din telefon prøver...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-05-06 09:35

> [...]

> rutine har vi så været igennem næsten 3 gange nu, hvis de gør som de
> plejer ved intern fejlservice får jeg snart en ny router igen.

Problemet endte med at blive løst fredag den 5. maj - så det var lige lidt
over en måned det tog CC at få løst problemet. Jeg har spurgt til hvad der
var galt, men kunne ikke få det at vide.

Deres interne fejlservice lukkede min sag to gange uden at tjekke at det
rent faktisk virkede og uden at give mig besked, så sagen lå stille en
lille uge fordi de havde lukket den uden at sige noget og jeg ikke selv
havde ringet ind og genåbnet den (jeg troede jo ligesom at i arbejde på den
og at jeg derfor ikke behøvede ringe ind).

Derefter måtte jeg selv ringe ind hver 2. - 3. dag og spørge til status for
ingen af de kunderservice folk jeg talte med kunne/ville udtale sig om hvad
intern fejlservice var i gang med, og ingen af dem kunne/ville følge op på
sagen og give mig besked når den var løst/eller hvorfor den trak ud. Intern
fejlservice ville heller ikke hverken ringe til mig når de lukkede sagen
eller sende en email. Fantastisk forløb :-/

For mig som kunde var det er ret særpræget oplevelse hele tiden at måtte
ringe for at høre status og tilmed sidde i kø op til en halv times tid per
gang for bare at komme igennem. E-mails blev ikke besvaret før 4-5 uger
efter (på trods af at man bliver mødt med en besked på jeres support-linje
der siger "hvis du vil undgå køen kan du sende en email"... hmm måske i
bare skulle ansætte nogle flere folk eller fjerne beskeden fra jeres
telefonsvarer).

Jeg har modtaget rykkere for ikke-returneret udstyr fordi jeg i min
febervildelse troede i rent faktisk tjekkede jeres indbakke inden der gik
14 dage og udstyret skulle være returneret. Linjen virkede ikke så jeg
sendte en mail for at spørge om jeg skulle beholde den ekstra router (i
sendte mig 2 inden for 14 dage) til linjen virkede fordi jeres support hver
gang jeg ringede bad mig tjekke kabler og installere firmware og
konfigurere routeren. Men det skulle jeg så ikke have gjort.

Derudover lykkedes det jer at "glemme" den ene router jeg havde afleveret
så jeg fik en opkrævning på 1200+moms på næste regning. Heldigvis havde jeg
gemt pakkesedlerne så jeg kunne dokumentere via post.dk at I havde modtaget
pakken og det lykkedes mig da også at få annulleret de 1200+moms efter at
have snakket lidt mere med jeres kundeservice.

Alt i alt har jeg nu en telefon og en internetlinje der virker som den
skal. Men tak skæbne hvor vil jeg nødig være tvunget til at ringe til
support/kundeservice igen. Det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på.

Næste gang der er problemer med linjen og min bindingsperiode er ophørt er
jeg den der er skredet. Farvel og tak siger jeg bare.

Der var en gang jeg var en glad CC kunde og det har jeg været i noget der
ligner 4 år afbrudt af to flytninger. Men der er godt nok forskel på at
være CC kunde og have brug for support dengang og nu.

Venlig hilsen
En meget skuffet kunde
DSL263834