Er der nogen der ved om sterilisation.
Fra : Ben

Dato : 28-03-06 20:43

Hej.

Jeg har for nogle dage siden overtaget en dejlig huskat på 14 mdr.
Der er nogle papirer med til den der siger at den er vaccineret, øremærket
og steriliseret.
Jeg kan ikke se nogen ar efter operationen på kattens mave, der indikerer at
hun er steriliseret.
Er der en her i forummet en der ved om der kan være en mulighed for at en
hunkat´kan være steriliseret uden at det kan ses på den.
Jeg gætter naturligvis på at den er steriliseret men er alligevel lidt i
tvivl.

På forhånd tak for et eventuelt svar.

Venlig hilsen
Ben

Fra : Leif Neland

Dato : 28-03-06 21:07

"Ben" <benjornNOSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og steriliseret.
> Jeg kan ikke se nogen ar efter operationen på kattens mave, der indikerer

Er det dyrlægens regning, der er dokumentation?
Hvis ørenummeret passer, og det står på samme regning, tror jeg ikke en
dyrlæge vil snyde...

> Er der en her i forummet en der ved om der kan være en mulighed for at en
> hunkat´kan være steriliseret uden at det kan ses på den.

Det kan godt gro pænt sammen.

Leif

Fra : Tina M.

Dato : 28-03-06 21:17

> [...]
> hunkat´kan være steriliseret uden at det kan ses på den.
> Jeg gætter naturligvis på at den er steriliseret men er alligevel lidt i

Det er sjældent, at man kan se noget efter et stykke tid, da indgrebet
faktisk ikke er så stort, som man kunne tro - arret er vel 5-7 cm., og
dyrlægerne laver det så pænt nu om dage, så det stort set bliver
usynligt....nogen syr endda indvendigt.

Hvis hun ikke er steriliseret, så vil du opdage det før eller siden, da hun
så vil gå i løbetid, og det kan både ses og høres....men jeg tror godt, du
kan stole på papirerne, som vel er fra en dyrlæge..?

Mvh

Tina
www.heart-and-soul.dk

Fra : Ben

Dato : 28-03-06 21:35

Hej igen.

Tak for svarene.

Jo, papirerne er fra en dyrlæge.

Men der er flere unøjagtigheder i papirerne og jeg kom derfor i tvivl, der
være sat et kryds et sted hvor det ikke skulle have været det.

Men hvis den ikke er steriliseret kommer, som du skriver jo nok snart i
løbetid og det kan se nok på den måde.

Mvh
Ben

Fra : Tina M.

Dato : 29-03-06 01:24

> [...]
> være sat et kryds et sted hvor det ikke skulle have været det.
>
> Men hvis den ikke er steriliseret kommer, som du skriver jo nok snart i

Dyrlægerne kommer tit til, at fumle lidt med diverse krydser - det har jeg
oplevet mange gang, og tjekker altid, om jeg nu har fået det rigtige kryds

Jeg har en skovkat, der blev steriliseret i januar, og det er allerede
umuligt, at se noget pga. pelsen, og jeg tror som ikke engang, at jeg ville
kunne se noget, selvom jeg barberede hende....så tag du den med ro, og nyd
samværet med din nye kat

God vind fremover !!!

Mvh

Tina
www.heart-and-soul.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-03-06 21:14

> [...]
> Er der en her i forummet en der ved om der kan være en mulighed for at en
> hunkat´kan være steriliseret uden at det kan ses på den.

Jeg har altså aldrig kunnet se noget sterilisationsar på Svedskes buttede
vom. Jeg fik hende i velsteriliseret og øremærket stand for tre år siden.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Camilla Baird

Dato : 29-03-06 08:05

Ben wrote:
> [...]
> hunkat´kan være steriliseret uden at det kan ses på den.
> Jeg gætter naturligvis på at den er steriliseret men er alligevel lidt i

Ofte vil man øremærke og neutralisere katten ved samme lejlighed for at
skåne katten, så den kun skal igennem 1 bedøvelse. Hvis den er
neutraliseret for nogle mdr siden, skulle arret ikke være til at se -
men det kan ofte mærkes. Hvis du er i tvivl, synes jeg, du skal ringe
til dyrlægen og spørge - hvis du ikke stoler på den dyrlæge, attesten er
fra, så kontakt en anden dyrlæge. Det er altid fornuftigt at få en ny
kat helbredsundersøgt af den dyrlæge, du har tænkt dig at bruge i fremtiden.
mvh Camilla