Javascript fix til PNG imagemap i IE
Fra : Michael Jack

Dato : 28-03-06 20:25

Hej

Jeg prøver at implementere et Javascript fix i forbindelse med Internet
Explorers PNG understøttelse. Jeg har brugt
<http://homepage.ntlworld.com/bobosola/imagemap.htm> som inspiration,
dog med absolutte stier til script og billeder:

<http://www.spejder-slesvig.de/mini/ledere.php>

På Mac OS X ser det fint ud i Safari og Firefox, check PDF screendump
på:

<http://www.spejder-slesvig.de/dev/spejder-slesvig_logo.pdf>

Det gule tørklæde i toppen skal fremtræde med skygge, og den røde
firkant skal fungere som imagemap-link til et foto af det rigtige
tørklædes firkant. Den lyseblå farve skal fungere som baggrund for hele
toppen, uden nuance-forskelle eller "helligdage".

Min testperson (og mor) fortæller at i IE mangler der et eller andet før
siden er loadet helt, og at den røde firkant _ikke_ fungerer som link.
Jeg har p.t. desværre ikke adgang til bedre feedback...

Kan en af jer hjælpe mig med lidt uddybning: hvad mangler at blive
loadet (i Safari har jeg et "Activity" vindue, i Firefox har jeg et
"Page Info" vindue som kan fortælle mig den slags), og virker
imagemap-linket overhovedet ikke?

Siden skulle gerne vise med skrifttypen Georgia, også I IE (se link til
screendump ovenfor). Virker det, i det mindste?

På forhånd tak.

Mvh. Michael

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-03-06 21:34

Michael Jack ramte sit keyboard den 28-03-2006 21:24 og fik dette ud af det:

> [...]
> Jeg har p.t. desværre ikke adgang til bedre feedback...
>
> Kan en af jer hjælpe mig med lidt uddybning: hvad mangler at blive

http://www.spejder-slesvig.de/gfx/logo.png siger min statuslinie i IE 6

Direkte åbnet i IE vises billedet dog godtnok.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Michael Jack

Dato : 29-03-06 20:41

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

> http://www.spejder-slesvig.de/gfx/logo.png siger min statuslinie i IE 6
>
> Direkte åbnet i IE vises billedet dog godtnok.

Mærkværdigt, men tak for hjælpen!

Nu har jeg ændret fra imagemap til et almindeligt link, dog stadig med
PNG fix for IE 5.5 og 6.

Virker det bedre nu?

Mvh. Michael

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-03-06 22:03

Michael Jack ramte sit keyboard den 28-03-2006 21:24 og fik dette ud af det:

> Siden skulle gerne vise med skrifttypen Georgia, også I IE (se link til
> screendump ovenfor). Virker det, i det mindste?

Umiddelbart ser det ud til det. Bedøm selv:
http://bennynissen.dk/docs/slesvig.gif

IE 6.0.2900 på Windows XPsp2

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-06 22:44

Michael Jack wrote:

> Min testperson (og mor) fortæller at i IE mangler der et eller andet
> før siden er loadet helt, og at den røde firkant _ikke_ fungerer som
> link. Jeg har p.t. desværre ikke adgang til bedre feedback...

I definitionen af dit imagemap mangler du en attribut med tilhørende værdi:

<area coords="120,82,142,103" target="zoom" alt="Firkant" title="Firkant i
stor udgave" href="/gfx/slesvig.jpg">

Skal være:

<area shape="rect" coords="120,82,142,103" target="zoom" alt="Firkant"
title="Firkant i stor udgave" href="/gfx/slesvig.jpg">

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Michael Jack

Dato : 29-03-06 20:41

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> I definitionen af dit imagemap mangler du en attribut med tilhørende værdi:

[snip]

> shape="rect"

"rect" er default for shape *), men du har ret i at der ikke sker noget
ved udtrykkeligt at specificere det.

Jeg har i øvrigt ændret imagemap til standard link, se mit svar til
Benny.

*) <http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/area.html>

Mvh. Michael