logout
Fra : jesper

Dato : 28-03-06 15:20

hej jeg mangler lidt et lille javascript der sætter variablen
%logout til off hvis brugeren lukker vinduet eller skifter
addresse.. er dette muligt i javascript og giv gerne et lille
hint.. jeg har ALDRIG lavet java før så plzz help ;)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-03-06 20:28

jesper ramte sit keyboard den 28-03-2006 16:20 og fik dette ud af det:
> [...]
> addresse.. er dette muligt i javascript og giv gerne et lille
> hint.. jeg har ALDRIG lavet java før så plzz help ;)

Hvad er logout for en variabel ? En session-variabel i php eller asp,
eller er det en clientside variabel ?
Hvis brugeren lukker browseren slettes sessionvariabler automatisk, og
clientside variabler forsvinder jo også.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : jesper

Dato : 29-03-06 14:27

ja men det var en mysql jeg gerne ville have slettet. :P

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-03-06 14:35

jesper ramte sit keyboard den 29-03-2006 15:27 og fik dette ud af det:
> ja men det var en mysql jeg gerne ville have slettet. :P

Det kan du ikke umiddelbart. Der er jo ingen mulighed for at snakke med
MySql, når brugeren lukker siden.
Eneste mulighed er noget med <body onunload="slette_side">

hvor slette_side så popper op og sletter id'en i MySql.
Det vil dog blive blokeret af mange popup-blokkere, så det er ikke nogen
holdbar løsning.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk