Stakkels børn - Eks'en er blevet forladt
Fra : Arnold

Dato : 28-03-06 13:05

For tre år siden forlod min kone mig til fordel for en af hendes kolleger og
tog mine to piger med.
De ejer nu et husmandssted i fællesskab med plads til pigernes ponyer.

For et år siden flyttede en kæreste fra for 25år siden ind til mig sammen
med sin dreng.

Vi har et rimeligt forhold alle sammen, vi har bl.a. siddet sammen alle 4
voksne og planlagt den ældstes konfirmation om en måneds tid.

Sidste mandag blev jeg ringet op af min ældste datter, der grådkvalt spurgte
om deres heste måtte stå hos mig, fordi ex'ens kæreste flytter og huset skal
sælges.

Han har fundet sig en ny dame, nr 3 eller 4 efter sin kone, han har 2 børn
med.

Så i går fik jeg en sms fra den ældste pige; "Far, vil du ikke tage mor
tilbage?"

Jeg svarer "Nej. Det løb er kørt, men du og søster er altid velkommen til at
bo hos os".

Nu håber jeg bare ikke pigerne opfatter min kæreste som hende, der
forhindrer deres forældre i at finde sammen igen.

Suk.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 28-03-06 17:36

"Arnold" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu håber jeg bare ikke pigerne opfatter min kæreste som hende, der
> forhindrer deres forældre i at finde sammen igen.

Det kommer vel an på hvordan du fremover tackler det. Sms er nok ikke den
rigtige kommunikationsform til den slags emner, så måske skulle du, næste
gang du ser pigerne, fortælle dem lidt mere om hvorfor du har det på den
måde og hvorfor "det løb er kørt".

At et par børn håber på at deres forældre finder sammen og opfordre dem til
det, når lejligheden byder sig, er der vel ikke noget underligt i, men så er
det jo op til de voksne at forklare hvorfor det ikke bliver sådan. Hvis du
har et fornuftigt forhold til eks'en kan du måske få hende til også at
forklare, hvorfor I ikke bare finder sammen igen.

Fra : Arnold

Dato : 28-03-06 21:17

> [...]
> har et fornuftigt forhold til eks'en kan du måske få hende til også at
> forklare, hvorfor I ikke bare finder sammen igen.

Jeg har sådan set et udmærket forhold til ex'en.

Indtil jeg fandt min nuværende kæreste, ville jeg gerne have haft ex'en
tilbage, hvilket jeg ikke har lagt skjul på (dengang)

Men jeg har truffet mit valg, og jeg kunne aldrig tænke mig at forlade den
nuværende.

Hvad jeg ville gøre, hvis hun fik den berømte tagsten i hovedet holder jeg
for mig selv.

Arnold