editor?
Fra : Thomas Sørensen

Dato : 28-03-06 11:54

Efter at have lavet hjemmesider i HTML og CSS i et godt stykke
tid, har jeg nu besluttet mig for at lære ASP. Så jeg gik ind i
tut sektionen på HTML.dk og fandt ud af at jeg åben bart ikke
kunne bruge notepad til at kode i (sådan har jeg i hvert falde
forstået det.. Men at jeg skulle bruge en editor? Så jeg søgte
efter en ASP editor på google og fandt en masse, men jeg syntes
ikke at jeg kan finde nogen .exe fil eller nogen form for program
til at kode i? Så er der nogen der kan give mig et link til en
editor og måske også et link til nogle guides til at lære at
bruge det?

På forehånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 28-03-06 13:01

Oki... Nu har jeg fundet en ordentlig editor... MEN! Jeg begyndte så
at læse videre i ASP tutten på html.dk og jeg fik installeret det
der IIS på min computer. Men når jeg vil logge ind på min server,
ved at skrive computerens navn i browseren, så vil den have et
kodeord og et brugernavn. Men jeg har ikke angivet noget kodeord
eller brugernavn? Så hvor finder jeg det brugernavn og kodeord?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-06 23:56

Thomas Sørensen wrote:
> Men når jeg vil logge ind på min server,
> ved at skrive computerens navn i browseren, så vil den have et
> kodeord og et brugernavn.

Det lyder mærkeligt. Jeg har haft IIS installeret i mange år og jeg er da
aldrig blevet afkrævet login-data på andre sider end dem, hvor jeg selv
bevidst har gjort det nødvendigt i asp-koden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-06 23:50

Thomas Sørensen wrote:
> [...]
> tid, har jeg nu besluttet mig for at lære ASP. Så jeg gik ind i
> tut sektionen på HTML.dk og fandt ud af at jeg åben bart ikke

Hvad skulle der være i vejen med at bruge Notepad. Det kan ganske vist være
lettere at lave asp i en editor, som laver syntax-highlight, men det er ikke
tvingende nødvendigt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 29-03-06 07:25

Hmm... Meget mærkligt fænomen.. For når jeg skriver thomas-computer
(computerens navn) i browseren så vil den have password, men jeg prøvede så
alligevel at begive frem ad i tutten og fik kodet et ASP dokument, og når jeg
så skrev thomas-computer/default.asp så kom den op med siden, uden nogen form
for pw bekræftelse...

Men jeg skriver bare igen hvis der optstår flere problemer :)

Mvh. Thomas Sørensen