Hjælp. Database.
Fra : kasper

Dato : 28-03-06 10:45

Jeg har en database med mine venner.
Blandt andet med deres fødselsdag.
Kan man få databasen til automatisk til at sende en mail med en hilsen på
fødselsdagen?
I bekræftende fald.
Hvordan.
Kan nogenn hjælpe evt med et link til en fremgangsmåde

Hilsen kasper.

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-03-06 11:36

kasper ramte sit keyboard den 28-03-2006 11:45 og fik dette ud af det:
> [...]
> Blandt andet med deres fødselsdag.
> Kan man få databasen til automatisk til at sende en mail med en hilsen på

Ikke af sig selv. Du skal have en funktion, der kalder et script hver
dag, og så undersøgerm om der er nogen der har fødslsdag og derfor skal
have tilsendt en mail.
En sådan funktion, der kører af sig selv med bestemte intervaller styres
ofte af et cron-job.
Du kan få din egen maskine til at køre det med Planlagte Opgaver, men
det kræver, at den er tændt mindst én gang hver dag.
Ellers findes der steder på nettet, hvor man kan få den samme funktion
gratis.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 28-03-06 15:41

kasper skrev:
> [...]
> I bekræftende fald.
> Hvordan.
> Kan nogenn hjælpe evt med et link til en fremgangsmåde

MSSQL har innebygget støtte for dette. Jeg foreslår at du henvender deg
på en nyhetsgruppe for databaser fremfor en nyhetsgruppe om PHP da dette
ser ut til å ikke være PHP-relatert.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim