hjælp database
Fra : kasper

Dato : 28-03-06 10:47

Jeg har en database med mine venner.
Lavet med php og mysql
Blandt andet med deres fødselsdag.
Kan man få databasen til automatisk til at sende en mail med en
fødselsdagshilsen til mine venner.
I bekræftende fald.
Hvordan.
Kan nogenn hjælpe evt med et link til en fremgangsmåde

Hilsen kasper.

Fra : Martin Christensen

Dato : 28-03-06 11:30

Fra : Martin

Dato : 28-03-06 11:32

kasper wrote:
> [...]
> I bekræftende fald.
> Hvordan.
> Kan nogenn hjælpe evt med et link til en fremgangsmåde

Du skal enten bruge linux' cronjob eller windows task scheduler.
Som så kører engang om dagen.

Fx
SELECT * FROM tabel
WHERE date_format(d-m-Y,fodsdag) = date_format(d-m-Y,NOW())

så sætter du bare cronjobbet til at køre en gang om dagen.