Hurtigt vægttab
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 28-03-06 00:51

I forbindelse med skuespillerarbejde kan det blive aktuelt for mig at skulle
tabe mig stort og hurtigt. Pt. er jeg overvægtig ca. 12 kilo over idealvægt,
det kan blive aktuelt at skulle tabe mig 20 kilo.

Et noget utraditionelt og bredt favnende spørgsmål, men er der en "sikker"
måde hvorpå man kan tabe sig hurtigt uden fare for helbredet? Når jeg siger
hurtigt, mener jeg indenfor max. 12 måneder, gerne indenfor 6.

Jeg er 176cm høj, vejer pt. 92kg, BMI = 29,7 (og så er jeg lidt blank
derudover)

Med venlig hilsen,
Christian Engelbrecht

Fra : michael

Dato : 28-03-06 01:52

Kontakt en diætist og få lagt en kostplan og smut ned i det nærmeste
motionscenter og få lagt en træningsplan. Det er den lette del af opgaven.

Det svære er derimod at holde mere end en uge...

/michael

Fra : MrHoneyBunny

Dato : 28-03-06 08:38

Ja, fysisk burde det snildt kunne lade sig gøre, 1-2 kg vægttab om måneden
kan du klare enten med kostomlægning eller motion, eller ideelt som Michael
siger, en kombination af begge dele. De fleste ved jo udemærket i store træk
hvad der er en fornuftigt at spise, og at det er godt for forbrændingen at
motionere, men som regel er det motivationsfaktoren det kniber med på
længere sigt.

Hvis du har masser af penge er her en sikker metode:

Kontakt en lejemorder, og giv ham 100.000 kr. up front for at slå dit ihjel
når de 6 eller 12 måneder er gået, såfremt du ikke har tabt de 12 kilo. Der
har du din fantastiske motivation til at holde din diæt og blive ved med at
motionere.

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 28-03-06 16:16

"MrHoneyBunny" <mrhoneybunny@honeybunny.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kilo. Der har du din fantastiske motivation til at holde din diæt og blive

Hejsa

Ja, du kan melde dig ind i de danske vægtkonsulenter, Der vil man med
garanti tabe dig hurtigt, hvis du følger programmet til punkt og prikke. (de
siger at kvinder i gennemsnit taber sig 1 kg OM UGEN og mænd som har en
større forbrænding kan tabe sig fra 1½ kg OM UGEN.
Jeg ved det virker jeg har selv tabt 60, de 20 tabte jeg selv og de 40 tabte
jeg fra September 2004 til Juli 2005.
Den første uge jeg var på programmet smed jeg 3,7 kg.

Det var en mulighed, så held og lykke.

MVH
Betina.

Fra : .@.

Dato : 28-03-06 16:45

MrHoneyBunny skrev den 28-03-2006 09:38:
> [...]
> hvad der er en fornuftigt at spise, og at det er godt for forbrændingen at
> motionere, men som regel er det motivationsfaktoren det kniber med på

Tja, hvis man kan udpege de "svage momenter" hvor man tænker

A: motion idag
vs.
B: Ikke motion idag

og finder ud hvad der gør, at man enten vælger A eller B OG for hver
gang man vil vælge B, så finder modargumenter så man ændrer sit valg til
A.
Så e man nået rigtig langt.

> [...]
> har du din fantastiske motivation til at holde din diæt og blive ved med at

Husk at der ved fjernsalg er 14 dages fortrydelsesret efter leveret ydelse.
Gift/miltbrand mv. sendt pr. postordre og snigskytter er udelukket

mvh

Carsten

Fra : peet_dk

Dato : 29-03-06 08:37

> [...]

> kilo. Der har du din fantastiske motivation til at holde din diæt og blive

ROFL! Det var også en måde at gøre det på, overvejet at udgive en bog? "Ny
slanke revolution" ;)

--
peet_dk was here...
http://www.peet.dk *klik*

Fra : Else Holm

Dato : 28-03-06 17:35

michael wrote:
> [...]
> af
> opgaven.
> Det svære er derimod at holde mere end en uge...

<klip>

Det afhænger helt og holdent af motivationen. Et familiemedlem
tabte (efter Vægkonsulenternes diæt, som blev fulgt uden
kontrolvejninger) 20 kg. på 6 måneder. Målet: At tabe sig så
meget, så lægerne ville godkende vedkommende som donor af en
nyre!

--
Else

Fra : Jan Mejer

Dato : 29-03-06 13:24

Hvis du gerne vil tabe dig 10, 15, 25 kg, og endda i en fart ? - så er her
muligheden! Du får en diæt, i form af en vejledning, som beskriver hvorledes
du skal spise. Denne diæt skiller sig ud fra andre, idet den hverken bygger
på pulver, urter, eller andre "special" produkter, blot den rigtige
kombination af forskellige almindelige fødevarer. Diæten er udskrevet af en
læge og er yderst effektiv! Det er lidt op til en selv hvor "strengt" man
vil følge vejledningen, men hvis den følges som beskrevet vil man tabe ca. 5
kg på 10 dage. Dermed ikke sagt at man ikke kan "synde" en gang i mellem,
det er blot med til at nedsætte vægttabet en smule.

Diæten er lavet så alle kan "følge med" - så det er altså ikke sådan at du
kun skal spise gulerødder i 14 dage - her må bla. spises masser af kød, så
ALLE bliver mætte, og det med 100% garanti!

Jeg tager 30,- kr for at sende diæten som word-dokument. Eller 50,-som brev
med posten

Fra : MrHoneyBunny

Dato : 29-03-06 13:59

"Jan Mejer" <janmejerFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ALLE bliver mætte, og det med 100% garanti!
>
> Jeg tager 30,- kr for at sende diæten som word-dokument. Eller 50,-som

Hvis du taber 5 kilo på 10 dage som følge af en diæt må den diæt
nødvendigvis næsten gå ud på at indtage næsten ingen kalorier.

Det vil så for det første resultere i at dit stofskifte falder voldsomt, og
desuden vil størstedelen af den tabte vægt bestå af vand og muskelmasse.

Og når du så begynder at spise normalt igen vil du pga. dit lave stofskifte
tage det tabte plus endnu mere på igen, ikke specielt snedigt.

Permanent vægttab opnås bedst ved en kombination af en motion og en
ikke-sulte-diæt som gør at du taber dig i et fornuftigt tempo, således at
størstedelen af det du taber rent faktisk er fedt.

Fra : Jan Mejer

Dato : 30-03-06 17:41

> Permanent vægttab opnås bedst ved ...

jeg har aldrig påstået det var en løsning til permanent vægttab....manden
efterlyser jo en kur ikke en livsstil!

jeg har selv købt kuren på QXL, og synes faktisk principperne er rigtigt
gode, så jeg ville da bare dele det emd nogen der var nysgerrig som jeg....

Fra : MrHoneyBunny

Dato : 30-03-06 18:21

> [...]
>
> jeg har selv købt kuren på QXL, og synes faktisk principperne er rigtigt
> gode, så jeg ville da bare dele det emd nogen der var nysgerrig som

Det er da nok noget nær det dummeste jeg længe har hørt. Naturligvis er der
da ingen som ønsker at tage den vægt på igen som de taber på en kur. Man
skal da godt nok være en skummel type hvis man prakker folk en kur på hvor
de realistisk ikke har en mulighed for at beholde det vægttab de har opnået.

Fra : vel

Dato : 30-03-06 20:25

"Jan Mejer" <janmejerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> jeg har selv købt kuren på QXL, og synes faktisk principperne er rigtigt
> gode, så jeg ville da bare dele det emd nogen der var nysgerrig som

Dele?? Du vil da ikke dele. Du vil tjene lette penge på folk som er
desperate og villige til at betale hvad som helst for en gang kvaksalveri.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-06 09:58

"vel" <vel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dele?? Du vil da ikke dele. Du vil tjene lette penge på folk som er
> desperate og villige til at betale hvad som helst for en gang kvaksalveri.

Så vidt jeg husker, var vedkommende der skulle bruge vægttabet,
skuespiller....
Ikke desperat. Vedkommende har vist ikke udtalt at den aktuelle vægt, var et
problem, men bare for stor, til den rolle vedkommende skulle spille.

M.V.H.....Benny..

Fra : vel

Dato : 31-03-06 16:38

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et
> problem, men bare for stor, til den rolle vedkommende skulle spille.

Ja nemlig...men nu er det ikke første gang vedkommende forsøger at sælge sin
"vidunderkur" herinde.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-06 18:20

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Ja nemlig...men nu er det ikke første gang vedkommende forsøger at sælge
sin
> "vidunderkur" herinde.

He He.... Jeg kunne godt bruge en vidunderkur, den skulle bare virke den
anden vej, så hit med 10 Kg Tak

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-03-06 23:37

Benny Mortensen wrote:

> He He.... Jeg kunne godt bruge en vidunderkur, den skulle bare virke
> den anden vej, så hit med 10 Kg Tak

Ku vi lave en byttebørs? Jg har 30Kg. jeg gerne vil af med

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Workingmom

Dato : 01-04-06 06:55

Uffe Ravn skrev:

> Ku vi lave en byttebørs? Jg har 30Kg. jeg gerne vil af med
>
> Mvh. Uffe Ravn

Jeg kan desværre ikke anbefale min metode til dig - jeg tog 5 permanente
kg på for hvert barn, jeg fik - det virker nok mest på kvinder.

Hvis ikke man bliver syg hele tiden, er den bedste løsning nok at leve
tilfreds med sin vægt. Det gjorde jeg indtil jeg blev 34 (og begyndte at
få de føromtalte børn)

Tine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-06 11:14

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis ikke man bliver syg hele tiden, er den bedste løsning nok at leve
> tilfreds med sin vægt. Det gjorde jeg indtil jeg blev 34 (og begyndte at

Jeg fik 17 Kg, ved at indstille rygningen i 3 mdr, for at hjælpe et vennepar
til at stoppe. De stoppede ikke, men gik vist mest op i, om de kunne fange
mig med en smøg. De var heller ikke af de fede, og da deres vægt ikke
ændrede sig, så går jeg ud fra, at de fortsatte med deres 60 smøger hver,
hver dag. De var til gengæld permanente, og der skulle meget svær sygdom
til, for at fjerne dem. Til gengæld er jeg helt overbevist om, at de reddede
mit liv... Så de var alt i alt, en rigtig god forretning ... Men du har
nok ret, din opskrift, er nok ikke helt brugbar på mig ...

M.V.H.....Benny..

Fra : .@.

Dato : 01-04-06 13:30

Benny Mortensen skrev den 01-04-2006 12:13:

> Jeg fik 17 Kg, ved at indstille rygningen i 3 mdr, for at hjælpe et vennepar
> til at stoppe.

Hvad så ved den kost du omlagde til i den forbindelse?

Hvad siger slik-kaloriekontoen?

mvh

Carsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-06 04:01

<.@.> skrev i en meddelelse news:onuXf.100$xD5.79@news.get2net.dk...

> Hvad så ved den kost du omlagde til i den forbindelse?
>
> Hvad siger slik-kaloriekontoen?
>

> mvh
>

> Carsten

Den kan jeg roligt sige, blev ikke på nogen måder omlagt. Alt forblev
præcist det samme.
Kosten, blev der heller ikke ændret på, og jeg havde da nær sagt, at skulle
der blive det,
kunne det da næsten kun være i nedadgående retning, for min appetit, har
godt nok aldrig
fejlet noget. Det har i øvrigt også, været det eneste, der kunne få mig til
at tage på i vægt.
Det virkede også kun, denne første gang. De andre gange, hvor jeg stoppede,
ændrede
vægten sig ikke. Sjovt nok, det at stoppe rygningen, sådan en 3 - 4 måneder,
faldt mig
faktisk aldrig svært. Derfor var det faktisk også problemfrit, da jeg fik
den skøre ide
at stoppe helt, og det er vist gået i 6 år nu. Så jeg kan kun anbefale min
egen helt private
rygestop metode. Den er, om ikke andet, så i hvert fald billig, med
besparelser, allerede
fra dag i, og kræver ingen forudgående investeringer, ud over dem, man
allerede har
foretaget, og bortset fra risikoen for at tage på, ingen negative
bivirkninger.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-06 11:08

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Ku vi lave en byttebørs? Jg har 30Kg. jeg gerne vil af med
>
> Mvh. Uffe Ravn

Det kan sgu være jeg kan tage dem allesammen, bare over et par gange eller
3, for til gengæld, så er jeg rigtigt god til at tabe mig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-04-06 16:34

Uffe Ravn skrev i 442daeef$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:

> Ku vi lave en byttebørs? Jg har 30Kg. jeg gerne vil af med

Nu har jeg tabt mine - ellers ku' det da være sjovt at bytte

vh
Jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-03-06 20:38

Jan Mejer wrote:

> jeg har selv købt kuren på QXL, og synes faktisk principperne er
> rigtigt gode, så jeg ville da bare dele det emd nogen der var
> nysgerrig som jeg....

Jeg ved ikke om du har opdaget det, men i rigtig mange af grupperne her på
Usenet, er vi mange der hjælper hinanden kvit og frit, med porto som en
mulig undtagelse.

Rigtig mange finder ud af, at man på den vis får langt mere end man giver.

Der er selvfølgelig ingen der kan tvinge dig til at sende noget som helst,
men lad mig give dig opfordringen:

Prøv at give noget væk, du ender med at få mere igen.

dk.marked* herakiet er naturligvis noget andet.

Mvh. Uffe Ravn.

Fra : vel

Dato : 29-03-06 16:30

"Jan Mejer" <janmejerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tager 30,- kr for at sende diæten som word-dokument. Eller 50,-som
> brev
> med posten

Jeg går ud fra, at du er i denne gruppe fordi du selv er - eller har været
overvægtig?
Hvis dette er tilfældet ved du jo også hvordan det føles at være overvægtig
og hvilken kamp det er, at komme af med de overflødige kilo. Du skriver så,
at du har en metode der virker og du har den endda liggende på din pc siden
du kan sende den som et word dokument. At du så kan få dig selv til, at tage
30 kr for at trykke "videresend" er mig en gåde. Du må godt nok være i
pengenød - eller så må du være et meget grisk menneske der på ingen måde er
i stand til, at føle empati med andre mennesker. Hvor har jeg bare meget
lidt tilovers for mennesker som dig.

Desuden er denne gruppe vist ikke beregnet på salg.

Fra : vel

Dato : 29-03-06 16:24

Fra : Jan Mejer

Dato : 30-03-06 17:44

eller så må du være et meget grisk menneske der på ingen måde er
> i stand til, at føle empati med andre mennesker. Hvor har jeg bare meget
> lidt tilovers for mennesker som dig.

ja verden er pludselig blevet et meget bedre sted at være takket være dine
positive vibrationer.......tak for det, siger jeg på menneskehedens vegne.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-03-06 18:01

Jan Mejer skrev i 442c0ad5$0$896$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> ja verden er pludselig blevet et meget bedre sted at være takket være
> dine positive vibrationer.......tak for det, siger jeg på
> menneskehedens vegne.

Og det siger du endda helt gratis. Hvor er livet dog smukt, når en sådan
altruisme udfoldes her lige midt i hverdagen.

ch
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Jan Mejer

Dato : 30-03-06 20:26

> Og det siger du endda helt gratis. Hvor er livet dog smukt, når en sådan
> altruisme udfoldes her lige midt i hverdagen.

nej nej, jeg havde regnet med en donation fra alle i denne tråd på mindst
20,-, kan indbetales på Nordea 2265 0566296403

Fra : vel

Dato : 30-03-06 21:43

> nej nej, jeg havde regnet med en donation fra alle i denne tråd på mindst
> 20,-, kan indbetales på Nordea 2265 0566296403

Det mest skræmmende er, at du sikkert mener det....

Fra : Jan Mejer

Dato : 30-03-06 23:20

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-03-06 09:03

Jan Mejer skrev i 442c598f$0$923$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> [...]

Problemet for nogen af os er, at vi ikke evner at se forskel på din humor og
plat grådighed.
Men det er selvfølgeligt mest synd for os!
Får vi går jo så glip af åndrighederne i dit indlæg.

vh
Jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Jan Mejer

Dato : 31-03-06 09:18

--
www.janmejer.dk

> Problemet for nogen af os er, at vi ikke evner at se forskel på din humor
> og plat grådighed.

tal for dig selv

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-03-06 10:01

Jan Mejer skrev i 442ce5a2$0$850$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> tal for dig selv

Ved du godt, hvad 'nogen af os' betyder?
Jeg taler selvfølgeligt ikke på vegne af klamme og gridske plattenslagere -
I er sådan set dem, der skal bekæmpes?

vh
Jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-06 09:52

"vel" <vel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Mejer" <janmejerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det mest skræmmende er, at du sikkert mener det....

Hvorfor skulle han være anderledes end os andre.. ???

Jeg siger da også, små bidrag med tak, store med begærlighed

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-03-06 17:20

Jan Mejer skrev i 442a7c7b$0$829$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> Jeg tager 30,- kr for at sende diæten som word-dokument. Eller
> 50,-som brev med posten

Det lugter frygteligt meget af fupmageri.
Og det er vist ikke første gang, du har spammet gruppen.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : michael

Dato : 30-03-06 08:42

> Jeg tager 30,- kr for at sende diæten som word-dokument. Eller
50,-som brev
> med posten

20 kroner i porto! Det må edermame være en tyk diæt.

/michael

Fra : Nicole

Dato : 30-03-06 22:20

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> hurtigt, mener jeg indenfor max. 12 måneder, gerne indenfor 6.
>
> Jeg er 176cm høj, vejer pt. 92kg, BMI = 29,7 (og så er jeg lidt blank

Jeg kan råde dig til to kure, som jeg selv har prøvet...

1. Atkins kuren, går ud på, at du kun må spise ganske få kulhydrater om
dagen. Jeg vil gerne sende dig info, og spisevejledning, ganske gratis.
Men kun hvis du er interesseret selvf.
Min mor var på Atkins, og tabte 14 kilo på syv måneder. Men hun fulgte
den IKKE til punkt og prikke. Min mor SKAL bare have vin i weekenden og
pizza om fredagen Så hendes vægttab gik lidt langsommere end
forventet
Har selv været på kuren, og har tabt 11 kilo, uden at tage dem på igen.
Og jeg holder det, men spiser lidt usundt en gang imellem.

2. "KÅL_KUREN". Ved ikke hvad den hedder. Men det er en kur, jeg har
fået af min veninde, som fik den af hendes "sygeplejerske-veninde". Det
er efter sigende en kur, som hospitalerne bruger, så "for tykke"
patienter skal tabe sig hurtigt inden en operation.
Denne kur vil jeg også gerne give dig info på, hvis jeg kan finde dne på
min computer...

Interesseret?

Nicole

Fra : Jan Mejer

Dato : 30-03-06 23:19

> [...]
> efter sigende en kur, som hospitalerne bruger, så "for tykke" patienter
> skal tabe sig hurtigt inden en operation.

og her må det vel være på sin plads at gøre opmærksom på, at der i denne
tråd findes personer der får kvalme når man nævner ordet kur og derefter
overdænger en med negative gloser og andet godt......bare til en advarsel!!

PS hellere en glad tyksak end en sur streg!!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-06 10:00

"Nicole" <nila@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> patienter skal tabe sig hurtigt inden en operation.
> Denne kur vil jeg også gerne give dig info på, hvis jeg kan finde dne på

Nej da, han kan give mig 10 Kg, så er han på 82, og det er da næsten ikke
for meget.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 03-04-06 12:19

"Nicole" <nila@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> efter sigende en kur, som hospitalerne bruger, så "for tykke" patienter
> skal tabe sig hurtigt inden en operation.

Hospitalerne bruger på ingen måde "kål-kuren", når folk skal tabe sig.
Generelt tilråder man folk kostomlægninger, når det kan lade sig gøre at
vente på et vægttab. Alternativt kan man sætte folk på ekstremt
lav-energidiæter, såfremt man ønsker et hurtigt vægttab - f.eks. 800 - 1200
kcal per døgn, har i hvert fald aldrig hørt om mindre. Man kunne ikke drømme
om at sætte patienter på en kur, hvor de ensidigt skal indtage én bestemt
fødevare, med deraf følgende fare for fejlernæring.

- Mikkel

FUT dk.helbred.slank

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jan Mejer

Dato : 30-03-06 23:23

Jeg glæder mig til at læse din reaktion på denne tråd....haha

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-03-06 23:53

Ok, min reaktion er følgende:
Sut min pik, spasser. Bare fordi en stodder laver lidt skuespil ved siden
af, betyder ikke at han har grød for hjerne. Den fordom kan du proppe skråt
op med det samme.

Fra : Jan Mejer

Dato : 31-03-06 09:19

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 16:37

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> "sikker" måde hvorpå man kan tabe sig hurtigt uden fare for
> helbredet? Når jeg siger hurtigt, mener jeg indenfor max. 12 måneder,

Ja, Nupo pulver. 6 portioner hver dag og ikke andet fast føde.
Folk her fra gruppen har tabt op til 6 kg om måneden uden at tage dem på
igen.
Alternativt kan Nupo bruges til at erstattte nogle af dagens måltider.
Det er en overvejelse værd.

MVH Peter

Fra : .@.

Dato : 01-04-06 13:25

Peter S. skrev den 31-03-2006 17:37:

> Folk her fra gruppen har tabt op til 6 kg om måneden uden at tage dem på
> igen.

hvem?

mvh

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 21:40

..@. wrote:
> hvem?

Hvis du nu gad kigge lidt tilbage i gruppen, fx. til d. 23/2-06 med den -
sjovt nok - meget passende overskrift "Nupo".
Så vil du se, at Katjastrofen, Maria Frederiksen, Jesper og Dennis Sørensen
har haft gode resultater med det.

/Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-04-06 16:17

> [...]
> Så vil du se, at Katjastrofen, Maria Frederiksen, Jesper og Dennis
> Sørensen har haft gode resultater med det.

Hvilket jeg for min del kan bekræfte - igen.

Mvh Maria

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-07-06 21:59

Peter S. wrote:

> [...]
> igen.
> Alternativt kan Nupo bruges til at erstattte nogle af dagens måltider.

Jeg er lige startet på Nupo i sidste uge.
Søndag d. 12 vejede jeg 100,6kg (havde ellers lovet mig selv aldrig at
komme over 100 igen...
I går vejede jeg mig til 97,1kg.

Jeg spiser fem potioner nupo om dagen, og så almindelig aftensmad (dog
mindre end jeg plejer)
Jeg er derudover også begyndt at gå til arbejde hver dag.

Mvh. Stefan

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-07-06 15:51

Stefan Bruhn skrev den 20-07-2006 22:58:

> Jeg er lige startet på Nupo i sidste uge.
> Søndag d. 12 vejede jeg 100,6kg (havde ellers lovet mig selv aldrig at
> komme over 100 igen...
> I går vejede jeg mig til 97,1kg.

Den første tid taber man gerne vædske.

> Jeg spiser fem potioner nupo om dagen, og så almindelig aftensmad (dog
> mindre end jeg plejer)
> Jeg er derudover også begyndt at gå til arbejde hver dag.

Hvad tror du så har den største effekt? Nupo eller gåturen?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Frandsen

Dato : 24-07-06 11:14

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Den første tid taber man gerne vædske.

Hvorfor?

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-07-06 17:31

Frandsen skrev den 24-07-2006 12:14:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor?

Jeg kan desværre ikke give dig den fysiologiske forklaring på hvorfor
det er sådan. Kun at der på mange seriøse steder står skrevet, at
vægttab i starten af en vægttabsproces ikke er fedttab men primært væsketab.

Fra : Frandsen

Dato : 25-07-06 12:46

> [...]
> det er sådan. Kun at der på mange seriøse steder står skrevet, at
> vægttab i starten af en vægttabsproces ikke er fedttab men primært

Præcis. "Alle" siger det, men hvad begrundes det i?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-07-06 12:50

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse

> Præcis. "Alle" siger det, men hvad begrundes det i?

Når kroppen får underskud af energi, tærer den på sine depoterne.

Lagrene af kulhydrat er de nemmeste at bruge af, så dem bruger kroppen
først - før den begynder at bruge af fedtdepoterne.

Kulhydrater binder væske - så når kroppen bruger lagrene af kulhydrat,
mister kroppen også en del væske. (Sportsudøvere, der dyrker længerevarende
sportsgrene som eksempelvis marathonløb, sørger af samme grund for at få
både kulhydrat og væske under anstrengelserne.)

Et kilo tabt kropsvægt er i øvrigt aldrig lig med, at man har tabt et kilo
fedt. Der er altid væske bundet til de tabte kilo.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-07-06 18:22

Lisbeth Jacobsen skrev den 25-07-2006 13:49:

> [...]
>
> Et kilo tabt kropsvægt er i øvrigt aldrig lig med, at man har tabt et kilo
> fedt. Der er altid væske bundet til de tabte kilo.

Det lyder meget plausibel.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 24-07-06 19:19

> Den første tid taber man gerne vædske.

Det er jeg godt klar over. Men jeg taber mig stadig.

> Hvad tror du så har den største effekt? Nupo eller gåturen?

Jeg tror det har en kombineret effekt, af at jeg både indtager færre
kaloerier, og at jeg bruger mere.

Kan ikke se hvorfor man skal gøre det ene, og ikke det andet.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-07-06 20:47

Stefan Bruhn skrev den 24-07-2006 20:18:

> Jeg tror det har en kombineret effekt, af at jeg både indtager færre
> kaloerier, og at jeg bruger mere.
>
> Kan ikke se hvorfor man skal gøre det ene, og ikke det andet.

Jeg tænker mere på, at du da forhåbentlig ikke betragter Nupo'en for en
vedvarende forandring af din livsstil, men at gåturen er.

Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg har et anstrengt forhold til
produkter a la Nupo, speasy, cla, herbalife eller hvad de ellers hedder
allesammen.
Ikke fordi jeg har kastet penge efter dem (heldigvis da), men mere pga.
at de markedsføres som nemme løsninger for hurtig vægttab.

Der er bare to ting jeg ved om vægttab:

- hurtigt vægttab giver meget sjælent vedvarende resultater
- nemme løsninger....hvis der virkelig fandtes en nem løsning, så var
den forlængst blevet godkendt i det offentlige system. Det er lidt
ligesom at tjene mange penge ved ingen eller lav indsats. Det sker bare
så sjældent.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-07-06 11:22

> [...]
> Ikke fordi jeg har kastet penge efter dem (heldigvis da), men mere pga. at
> de markedsføres som nemme løsninger for hurtig vægttab.

En ting er produktet - noget andet er markedsføringen af samme. Produktets
kvalitet, effektivitet og værdi behøver ikke på nogen måde hænge sammen med,
hvordan det markedsføres.

Hvad er det i øvrigt i markedsføring af eksempelvis Nupo (som er nævnt i
denne tråd), der får dig til at mene, at det markedsføres som en nem løsning
til hurtigt vægttab?

På Nupos hjemmeside bliver en af metoderne til at tabe sig ved brug af Nupo
faktisk omtalt som "Den barske metode":

"På Den Barske diæt bruger du NUPO som eneste føde i perioder på op til 8
uger ad gangen. Denne diæt giver det laveste energiindtag og dermed det
hurtigste vægttab. Den Barske kræver, at du kan undvære almindelig mad under
diæten. Det stiller særlige krav til viljestyrke og motivation. Til gengæld
kan du så få diæten og vægttabet overstået hurtigt."

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-07-06 18:21

Lisbeth Jacobsen skrev den 25-07-2006 12:22:

> En ting er produktet - noget andet er markedsføringen af samme. Produktets
> kvalitet, effektivitet og værdi behøver ikke på nogen måde hænge sammen med,
> hvordan det markedsføres.

Hvor Nupo ikke adskiller sig væsentlig fra andre "tab dig hurtigt på
kort tid"-kure.

Du har endda selv lavet søgearbejdet.

> Hvad er det i øvrigt i markedsføring af eksempelvis Nupo (som er nævnt i
> denne tråd), der får dig til at mene, at det markedsføres som en nem løsning
> til hurtigt vægttab?

Tja, du skriver det jo selv nedenunder:

> [...]
> diæten. Det stiller særlige krav til viljestyrke og motivation. Til gengæld
> kan du så få diæten og vægttabet overstået hurtigt."

Det kan man så sige om alle "spis en enkelt ingrediens"-kur som findes.
Kun er det da barsk at spise kun én ting i 8 uger. Uanset om det Nupo,
rosiner, tun, squash, flødekager eller broccoli.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-07-06 11:02

> Hvor Nupo ikke adskiller sig væsentlig fra andre "tab dig hurtigt på kort
> tid"-kure.

Jeg synes ikke, at Nupo lover hurtigt og nemt vægttab. Tvært imod. De
skriver, at det er en barsk kur....

Jeg kan ikke rigtig finde de eksempler du nævner - på producenter, der lover
at man kan tabe sig nemt og hurtigt på deres produkt. Kan du?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-07-06 21:53

Lisbeth Jacobsen skrev den 27-07-2006 12:02:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke, at Nupo lover hurtigt og nemt vægttab. Tvært imod. De
> skriver, at det er en barsk kur....

fra din egen tekst: æd en masse nupo og få overstået dit vægttab hurtig.
Det eneste barske er, at du skal kunne holde nupo ud i op til 8 uger.

> Jeg kan ikke rigtig finde de eksempler du nævner - på producenter, der lover
> at man kan tabe sig nemt og hurtigt på deres produkt. Kan du?

Quick-plaster (se næste reklameblok på Kanal4. Primært aften). Alene
navnet.
CLA-produkter (se den næste "kuponnyhederne")
Herbalife

bare for at nævne de mest åbenlyse.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-07-06 23:12

> fra din egen tekst: æd en masse nupo og få overstået dit vægttab hurtig.

Øhhhh... jeg har ikke skrevet sådan!

> Det eneste barske er, at du skal kunne holde nupo ud i op til 8 uger.

Hvis du kan det - leve af Nupo i 8 uger eller mere - kan du tabe dig en del.
Men nemt er det afgjort ikke! *S* Og det lover de jo heller ikke. De "lover"
derimod, at det bliver en barsk omgang.

Jeg kan heller ikke finde eksempler på, at andre lover, at det er nemt og
hurtigt at tabe sig via deres produkt. Har du konkret dokumentation? Link
til websider?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-07-06 21:46

Lisbeth Jacobsen skrev den 29-07-2006 00:11:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhhhh... jeg har ikke skrevet sådan!

Næh, men hvis du nu kigger under retorikken fra producenten, så er det
faktisk det man skal.

Hvad er det ved Nupo-lavkalorie-"kosten" som andre lavkaloriekure ikke kan?

> Hvis du kan det - leve af Nupo i 8 uger eller mere - kan du tabe dig en del.
> Men nemt er det afgjort ikke! *S* Og det lover de jo heller ikke. De "lover"
> derimod, at det bliver en barsk omgang.

Du kan også tabe dig ved kun at spise Agurker i 8 uger.

Det er også barsk.

Alle en-ingrediens-"kure" giver resultater i løbet af 8 uger.
(du ved: kalorieindtag < kalorieforbrug --> vægttab.

> Jeg kan heller ikke finde eksempler på, at andre lover, at det er nemt og
> hurtigt at tabe sig via deres produkt. Har du konkret dokumentation? Link
> til websider?

-----------Sæt et plaster på og kom i gang
Nu kan det være slut med de ekstra kilo, topmaven, den store bagdel og
bulerne på lårene. Quick er præpareret med udtræk af kelp (havtang), og
det tilfører kroppen de stoffer, som kan hjælpe med at sætte gang i
vægttabet - samtidig med at du spiser fornuftigt og får gang i
motionen.-------------
fra
http://www.densundelinie.dk/default.asp?action=details&item=645

Og jeg spørger så: Er det plasteret eller at spise fornuftig og
igangsætning af motionen man taber sig.
Såfremt det er plasteret, så savner jeg dokumentationen!

-----Den skal være enkel og sjov. ----------
fra: http://www.idealvaegt.dk/page6.php

Resten af sitet taler stadig om at man skal være seriøs og man bør spise
fornuftigt. Jamen, endnu engang: Hvis man spiser fornuftig og er
seriøs omkring projektet, hvad er det så produktet fra idealvaegt går
ud på (jeg kan røbe, at

Det er Herbalife som står bag dette site samt en masse andre.
Google på skandinaviske ernæringskonsulenter, så finder du en masse
domæner som viser samme site.

--------
Med AQUA KUREN kan du slanke dig på en helt naturlig måde uden at
skulle sulte dig selv og uden brug af piller, pulver, eller medikamenter.

De stillede følgende krav:

• Den skal give et tilpas hurtigt og varigt vægttab
• Det skal være muligt at spise normalt til hovedmåltiderne
• Den skal bygge på nedbrydning af fedtdepoter.
• Den skal være mulig at gennemføre i praksis uden at gribe forstyrrende
ind i hverdagen.

Som navnet antyder, er vand en vigtig faktor. Men lige så vigtig er den
specielt sammensatte urteblanding.
Den har blandt andet en gunstig indvirkning på forbrændingen og virker ....
--------
fra http://aquakuren.dk/index.php?cPath=35

Hmmm, uden brug af piller, pulver, eller medikamenter
Sig mig lige en gang: Hvorfor tilbyder/anbefaler man så en frygtelig
masse piller med den aqua-kuren?

og hvorfor er det bedre med en urteblanding end med piller, pulver eller
medikamenter? Skulle det gøre det nemmere? eller hvad?

Den gennemgående røde tråd ved kosttilskuds-udbyderne er, at der bliver
anbefalet, at man spiser fornuftigt. Nogen skriver så, at man også skal
øge sit aktivitetsniveau
Hvis man spiser fornuftigt, så har man ikke brug for kosttilskud.
Hvis man øger sit aktivitetsniveau....hvad er det så lige man skal bruge
produktet til? En fornuftig kost og øget aktivitet er - alt andet lige
- lig med vægttab/vægtkontrol.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-08-06 04:14

Carsten Riis wrote:
> Hvad er det ved Nupo-lavkalorie-"kosten" som andre lavkaloriekure ikke kan?

Ja jeg ved det ikke... jeg ved dog at jeg har brugt det af og til
siden jeg gik på kur (ikke nogen bestemt, bare som jeg synes) for
3mdr siden.

Jeg har mest brugt det som morgenmad, og af og til som andre
måltider for at modveje lidt for mange indtagede kalorier i
forbindelse med fx. noget fest eller bytur.

Om det gør den store forskel ved jeg ikke, men jeg kan meget godt
li' at kunne spise morgenmad på ~30 sekunder, når jeg er kommet alt
for sent op.

Primært kører jeg dog med 6-7 måltider om dagen, cykel istedet for
bus, muskeltræning + 300-450 kcal fedtforbrænding 1-3 gange om ugen.

// Hans, 1. maj, 130kg, 1. august, 111kg, og meget stærkere
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-08-06 10:58

> Næh, men hvis du nu kigger under retorikken fra producenten, så er det
> faktisk det man skal.

Vi læser ikke teksten på samme måde.

> Hvad er det ved Nupo-lavkalorie-"kosten" som andre lavkaloriekure ikke >
> kan?

Aner det ikke!

> Du kan også tabe dig ved kun at spise Agurker i 8 uger.

Ja! Og det vil heller ikke være nemt.
Til gengæld er det sikkert og vist, at dine ernæringsmæssige behov er langt
bedre dækket med Nupo.

> [...]
> det tilfører kroppen de stoffer, som kan hjælpe med at sætte gang i
> vægttabet - samtidig med at du spiser fornuftigt og får gang i motionen.

Der står ikke i ovenstående, at det er hverken nemt eller hurtigt.
Og hvis nogen producenter lover det, vil jeg meget gerne se den tekst, hvori
de lover noget sådant.

Hvad du i øvrigt skriver og mener, er jeg i det store og hele enig i.
Det er kun din påstand om, at producenterne lover, at det er nemt og
hurtigt, jeg efterlyser eksempler på.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 22:42

> Det kan man så sige om alle "spis en enkelt ingrediens"-kur som findes.
> Kun er det da barsk at spise kun én ting i 8 uger. Uanset om det Nupo,
> rosiner, tun, squash, flødekager eller broccoli.

Med Nupo er du dækket ind og bliver ikke syg. Enhver vil blive syg af 8 uger
på rosiner.....og andre tåbelige kure. Nupo virker, du er dækket ind, du
bliver ikke syg, du taber vægt. Hvor mange lavkaloriekure kan man sige det
om?
Det mest tåbelige, der er kommet i nyere tid er at ordet
"livsstilsændringer". Jeg VIL IKKE livstilsændres, jeg vil bare tabe mig.
Hvor svært kan det være at forstå?

Mvh Maria

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-08-06 08:41

Maria Frederiksen skrev i
44ce792f$0$14024$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:

> Det mest tåbelige, der er kommet i nyere tid er at ordet
> "livsstilsændringer". Jeg VIL IKKE livstilsændres, jeg vil bare tabe
> mig. Hvor svært kan det være at forstå?

LOL!
Du er landet i en verden af selvfede wannabe-missionærer, der med vold og
magt vil have fat i /hele/ din personlighed. Derfor 'livsstilsændringer'. Du
efterspørger en mekaniker, der kan håndtere et konkret problem og så slut.
Det er ikke nær så sjovt (men måske nok så nyttigt).

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-08-06 19:46

Maria Frederiksen skrev den 31-07-2006 23:41:

> [...]
> bliver ikke syg, du taber vægt. Hvor mange lavkaloriekure kan man sige det

Eks. DDV.

> Det mest tåbelige, der er kommet i nyere tid er at ordet
> "livsstilsændringer". Jeg VIL IKKE livstilsændres, jeg vil bare tabe mig.
> Hvor svært kan det være at forstå?

Ikke desto mindre, så er det en anderledes livsstil der giver de mest
langsigtede resultater.

Derudover er din /livsstilsændring/ jo ikke noget du skal presse dig
selv til eller få mast ned over hovedet på dig selv af en eller anden,
men finde din egen ændring og det du har det fint med.
Indtagelse af Nupo er i sig selv også en ændring af din livsstil, i
hvert fald den del af din livsstil som har noget med kalorieindtagelse
at gøre.

Lad os holde fast i Jan's "mekaniker"-analogi.

Du kan da sagtens bare få fikset en ting ad gangen hos en mekaniker og
så satse på, at så kan din "bil" køre igen. Og det kan den da sikkert.
Når så bilen igen trænger til en reparation, så hen til mekanikeren igen
og fikse det isolerede problem...og så ud at køre igen.....osv osv osv.
Det bliver sgu dyrt i mekanikerregninger på længere sigt, samtidig med
at du aldrig rigtig bliver glad for bilen.

Jeg må indrømme, at jeg hellere vil lære at renovere bilen selv og selv
rette op på de ting som skal rettes op på. Jeg vil så lære det på "den
hårde måde", så ikke noget med smutveje med superbenzin, eller sminke
bilen, så den ser pæn ud ude fra. Det er de rigtige reservedele der
skal skiftes til, så bilen kan køre i mange år fremover.
Det giver på lang sigt det bedste resultat

Du kan stille dig selv det spørgsmål:
Når du køber en bil. Vil du have en bil som er sminket med polyfilla og
skal det mekaniker med jævne mellemrum eller vil du hellere have en bil
som du selv kan foretage de småjusteringer på som er nødvendige for at
få en stabil bil i daglig drift?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-08-06 20:16

> [...]
> det isolerede problem...og så ud at køre igen.....osv osv osv.
> Det bliver sgu dyrt i mekanikerregninger på længere sigt, samtidig med at

Det er altså sådan, jeg har bil. Når den er defekt, bliver den repareret, og
ind i mellem er den til service, så der ikke kommer noget uforudset - og
sliddele bliver skiftet i tide. Skulle bilen livstilsændres, så skulle den
jo slet ikke køre - så holder den rigtigt længe. Jeg vil ikke holde længe,
jeg vil have det godt med det jeg gør. Ligesom rygere.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-08-06 22:05

Maria Frederiksen skrev den 01-08-2006 21:15:
> Jeg vil ikke holde længe,
> jeg vil have det godt med det jeg gør. Ligesom rygere.

Hvordan definerer du, ////at have det godt////.

Min "definition" indebærer bl.a.

- at kunne sætte mig tilpas i biografsædet og stadig fornemme, at der
langt til personen ved siden af.
- undlade at have ledsmerter.
- nedsætte risikoen for de klassiske følgesygdomme: diabetes og forhøjet
blodtryk.
- mere overskud*

*: overskud i form af, at jeg kan klare mig med mindre søvn end jeg
havde brug for, da jeg var størst (dvs. jeg kan opleve meget mere end
jeg kunne før) ; Overskud i form af, at jeg ikke bliver træt i løbet af
dagen, men være frisk hele dagen (dvs. jeg holder til
fuldtidsarbejde+mere uden at føle mig stresset).

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-08-06 08:04

> Hvordan definerer du, ////at have det godt////.

Spise og drikke hvad jeg har lyst til uden at skulle spilde min tid med at
fare meningsløst rundt (kaldet motion).

> - at kunne sætte mig tilpas i biografsædet og stadig fornemme, at der
> langt til personen ved siden af.
> - undlade at have ledsmerter.

Ingen problemer her.

> - nedsætte risikoen for de klassiske følgesygdomme: diabetes og forhøjet
> blodtryk.

Jeg ville nu hellere have nedsat risiko for kræft, især lungekræft.

Ingen problemer her.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-08-06 16:35

Maria Frederiksen skrev den 02-08-2006 09:03:

> Spise og drikke hvad jeg har lyst til

Jeg spiser/drikker også hvad jeg har lyst til.

Min lyst er bare anderledes end før.

Derudover er jeg på ingen måde fanatisk med ingen kage, ingen kaffe
eller hvad man ellers kunne være fanatisk med.
Denne vægttabsproces vil jeg have mig selv med - hele vejen og resten af
livet.

Derudover glæder jeg mig til at flytte længere væk fra arbejde, så jeg
kan cykle frem og tilbage på arbejde og få noget tranSport.
Det bliver helt vildt.

> uden at skulle spilde min tid med at
> fare meningsløst rundt (kaldet motion).

Tja, det gælder om at finde meningen, så er det lige pludselig ikke så
meningsløst længere

Tro mig, jeg var motionshaderen over dem alle (læs selv mine indlæg i
perioden august2002-januar03 og igen sidste efterår til februar i år
her i gruppen). Jeg er dog ikke faldet i den anden grøft og partout skal
løbe 3 marathoner om ugen.
Næh, jeg skal først bygge min grundform op...og det gør jeg i et tempo
som passer mig og kun mig, men tips og tricks er da velkommen.

Hvad med: http://www.jerk.dk/motion-cancer.htm
(jeg ved så ikke hvor lødig kilden er, men han udgiver sig for at være
læge. Det er ham lægen som er i Go' morgen Danmark en gang i mellem og
fortælle om sundhed).
Giver det mening for dig?

> Ingen problemer her.

Pris dig lykkelig! Særlig den med ledsmerterne.

Den med biografsædet var mere af en dagligdags ting som - for mig - er
sjovere/nemmere, når jeg er mindre.
Jeg bemærkede det specielt engang hvor jeg kørte med DSB i december02,
hvor jeg var 20 kilo mindre end sidste gang jeg var med i sommeren02.
Damn, så er sæderne sørme blevet større.

> Jeg ville nu hellere have nedsat risiko for kræft, især lungekræft.

-------
Hvad er de hyppigste følgesygdomme?

..... Som det alvorligste kommer øget risiko for sygdomme som type 2
diabetes, blodpropper, kræft, galdesten, hjerte-kar-sygdomme, forhøjet
blodtryk med flere.
--------
fra http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/fedme.htm

Hele artiklen på
http://www.cancer.dk/alt+om+kraeft/fakta+om+kraeft/forebyg+kraeft/fedme1.asp

Som der bliver sagt i StarShipTroopers: Would you like to know more?
Søg på google efter overvægt kræft

> Ingen problemer her.

skønt.

Jeg håber for dig, at du aldrig oplever de ting som du har kommenteret
med /ingen problemer her/.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 25-07-06 14:59

Carsten Riis wrote:
> Jeg tænker mere på, at du da forhåbentlig ikke betragter Nupo'en for en
> vedvarende forandring af din livsstil, men at gåturen er.

Så absolut ja. Nupo'en er kun for en periode til lige at kickstarte det
hele. Gåturen (som er 20 minutter hver vej, hvorfor så lige betale for
et månedskort til bussen?) er helt sikkert en fast del af min 'nye' hverdag.
Jeg prøver også et par gange om ugen at få kørt lidt på
motionscykel/alm. cykel og det har jeg også tænkt mig at blive ved med.

> [...]
> Ikke fordi jeg har kastet penge efter dem (heldigvis da), men mere pga.
> at de markedsføres som nemme løsninger for hurtig vægttab.

Forståeligt.

> [...]
> den forlængst blevet godkendt i det offentlige system. Det er lidt
> ligesom at tjene mange penge ved ingen eller lav indsats. Det sker bare

Jeg spiser ikke kun nupo, og jeg prøver samtidigt at mindske mine
portioner når jeg spiser almindelig mad, og hvis jeg har for travlt til
at smøre madpakke køber jeg noget frugt i stedet for, som før, en pizza.

Alt i alt tror jeg at når jeg stopper med Nupo er jeg allerede ved at
komme ind på en bedre kurs med nogen af de andre ændringer jeg har
foretaget mig.

Mvh. Stefan

Fra : gusse

Dato : 01-04-06 17:39

Du burde godt kunne tabe 12 kilo på 12 uger hvis du vil og spiser det
rigtige.. Så det vil du godtr kunne på 6 måneder..

spis massere af grønsager og dyrk en masse motion..

held og lykke

--

gusse
www.gusse.net