Stopur
Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 23:46

Nogen der kan hjælpe. asp / vbscript. Start/stop/reset og efter refresh af
side skal den kunne fortsætte

Jesper.

Fra : Jesper

Dato : 28-03-06 15:30

Prøver lige igen.

Fandt dette lille script.
<script LANGUAGE="VBScript">
Public Sekund, Minut, Tid
Public timerRunning
if Minut="" then Minut=0
timerID = null
timerRunning = false
sub stopTimer
if timerRunning then
clearTimeout timerID
timerRunning = false
end if
end sub

sub startTimer
stopTimer
runClock
end sub

sub runClock
sekund=sekund+1
if sekund=60 then
sekund=0
minut=minut+1
end if
if minut<10 then
tid="0" & minut
else
tid=minut
end if
if sekund<10 then
tid=tid & ":0" & sekund
else
tid=tid & ":" & sekund
end if
document.form2.T1.value = tid
TimerID = setTimeout("runClock",1000,"vbscript")
timerRunning = true
end sub

</script>

Har lavet en knap som starter startTimer. Tiden vises i T1 som 00:00 og
tæller fint op.
MEN når jeg refresher siden og trykker start igen, så starter den fra 00:00
igen. Hvordan
hulen får jeg gemt hvad den står på ved en refresh så den kan fortsætte.

Jesper.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-06 23:46

Jesper wrote:

> [...]
> 00:00 igen. Hvordan
> hulen får jeg gemt hvad den står på ved en refresh så den kan

Kan du ikke skrive en cookie, når du stopper og indlæse samme cookie ved
refresh. Hvis cookie ikke eksisterer, startes tælleren på 00:00, ellers ...

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper

Dato : 29-03-06 10:07

Fandt ud af det i går aftes.
Det var for let. Jeg kunne ikke se skoven osv.
Har en tekstbox T1.
Skriver til den fra vbscript med document.form2.T1.value = "00:00"
Når jeg refresher sætter jeg kamptid=request.form("T1") og i T1 sætter jeg
jo value = kamptid.
Så er det jo bare at når uret startes at hente Tid=document.form2.T1.value
og så tage tiden der.
minut=cInt(mid(Tid,1,2)) og sekund=cInt(mid(Tid,4,2))......

Ellers tak for hjælpen.