HJÆLP. Nogen der kender nogen der kender n~
Fra : Bellis

Dato : 27-03-06 22:06

Hej alle.
Min datter på 21 er alenemor til Sebastian på 1½ . Hun læser HF på VUC.
Drengen går i dagpleje. Han har haft mange sygedage hele vinteren, hvor hun
har måttet være hjemme op passe ham. Det er gået ud over skolen. I dag har
hun været til samtale. Der er naturligvis ingen forståelse for hendes
situation. Nu er hun tæt på at miste sin SU på grund af fravær.
Min datter kender ingen, der kan se efter drengen. Faren er ude af billedet.
Veninder er selv hængt op i hverdagen. Selv har jeg fuldtidsjob.
Den eneste løsning er en "reservebedste/sygedagplejemor" eller hvad man
kalder sådan en.
Hun har gjort alt for at finde en, men forgæves.
Hun bor i Slagelse.
Er der ikke en der kender en der kender en, der er nabo til en, der evt.
kunne hjælpe?
Hun og jeg vil være meget taknemmelige!

På forhånd tak og hilsen fra en rigtig dårlig mor/mormor

Brug adressen: bellis@hongnet.dk til evt. svar.

Fra : Workingmom

Dato : 27-03-06 22:38

Bellis skrev:
> [...]
> kunne hjælpe?
> Hun og jeg vil være meget taknemmelige!
>
> På forhånd tak og hilsen fra en rigtig dårlig mor/mormor

Den eneste trøst jeg kan give er, at det snart er forår, og så plejer
det at tage af med sygdommen for de små.

Vi har alle været igennem det. Vi havde bare fuldtidsarbejde, hvor
tolerancen var om muligt endnu mindre.

Tine

Fra : Vikkelsø & Rud

Dato : 30-03-06 18:49

"Bellis" <2bwithu@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne hjælpe?
> Hun og jeg vil være meget taknemmelige!
>
> På forhånd tak og hilsen fra en rigtig dårlig mor/mormor

Hejsa.

Det er da ingen rar situation, din datter er kommet i, så her kommer mine
forslag til hjælp (måske er de allerede prøvet ?)

Har hun/I prøvet at sætte sedler op i det lokale supermarked og søge efter
en barnepige/reservebedste ?

Prøv evt. at sætte en annonce i den lokale avis.

I kan også prøve at søge på www.babysitting.dk

Her på Fyn, hvor jeg bor, er der en netværksforening for enlige forældre.
Mon ikke der er en i nærheden af din datter også ? Måske kan de hjælpe
hinanden af-og-til, så din datter hjælper andre, når de så har brugt for
hjælp...

Bor du i nærheden ? Det lyder i dit indlæg somom du gerne ville hjælpe, men
samtidig også er nødt til at passe dit job. Nu ved jeg ikke hvilken slags
chef du har, men måske kan han/hun godt acceptere, at du tager "barnebarns
sygedag" .... måske ikke lige den første sygedag, så det kommer som en
overraskelse, men måske nr. 2 el. 3, så arbejdet kan tilrettelægges derefter
?

Eller prøv at kontakte kommunen for at høre om de har en
reservebedste-ordning (det er der nogle kommuner, der har).

Håber at din datter snart finder en løsning, så hun kan fuldføre sit studie.

Mvh Marlene

Fra : Bellis

Dato : 30-03-06 19:11

"Vikkelsø & Rud" <40873234@FJERNESmail.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa.

> Det er da ingen rar situation, din datter er kommet i, så her kommer mine
> forslag til hjælp (måske er de allerede prøvet ?)

Alle kommentarer og forslag er velkomne. :)

> Har hun/I prøvet at sætte sedler op i det lokale supermarked og søge efter
> en barnepige/reservebedste ?

Ja, er prøvet...

> Prøv evt. at sætte en annonce i den lokale avis.

Også prøvet....

> I kan også prøve at søge på www.babysitting.dk

Den vil vi straks kaste os over! Tak!

> [...]
> Mon ikke der er en i nærheden af din datter også ? Måske kan de hjælpe
> hinanden af-og-til, så din datter hjælper andre, når de så har brugt for

Det vil vi også undersøge. Det lyder som en rigtig god ide.

> [...]
> sygedag" .... måske ikke lige den første sygedag, så det kommer som en
> overraskelse, men måske nr. 2 el. 3, så arbejdet kan tilrettelægges

Nu har jeg selv en 8-årig, der snupper sin del af "barnets første sygedage".
Men jeg kunne naturligvis snakke med ham og spørge, om det er ok, jeg bruger
et par omsorgsdage på projektet. Intet skal lades uprøvet :) Jeg har nu
faktisk lovet min datter, at hvis det brænder helt på, så må jeg tage over
og så selv "blive syg " et par dage, men det er ikke det, jeg har det bedst
med.

> Eller prøv at kontakte kommunen for at høre om de har en
> reservebedste-ordning (det er der nogle kommuner, der har).

Igen en god ide.

> Håber at din datter snart finder en løsning, så hun kan fuldføre sit
studie.

> Mvh Marlene

1000 tak for dine ideer!