Genopvarmning af stegt oksehøjreb?
Fra : BK

Dato : 27-03-06 20:20

Har et godt stykke oksehøjreb 700 g tilovers fra lørdagsfesten. Stegen er
pænt rød hele vejen igennem (stod i ovnen til stegetermometret viste 62
grader). Jeg har nu genopvarmet de afskårne skiver i en gryde med lidt vand
ved, men synes kødet blev kedeligt - og gennemstegt. Hvordan opvarmer jeg
mon bedst det resterende hele stykke kød? Vil helst ikke, at det bliver
gennemstegt.

Overvejer at fryse kødet ned til en week-end middag, men det ændrer
formentlig ikke på opvarmningsmetoden.

På forhånd tak for svar, Birte.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-03-06 20:30

"BK" <birte@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan opvarmer jeg mon bedst det resterende hele
> stykke kød? Vil helst ikke, at det bliver gennemstegt.

Det bliver svært. Brug det i en god gang biksemad i stedet for.

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 27-03-06 20:30

> [...]
> ved, men synes kødet blev kedeligt - og gennemstegt. Hvordan opvarmer jeg
> mon bedst det resterende hele stykke kød? Vil helst ikke, at det bliver

Hvis du vil servere kødet med noget varm sovs til, kan du evt. skære kødet i
skiver og lige smide dem i gryden med den varme sovs. Det bliver godt nok
ikke synderligt festligt at se på når det bliver serveret, men kødet bliver
da i hvert fald varmt uden at blive gennemstegt.

Mvh Mads

Fra : Max

Dato : 27-03-06 20:45

Hej

> Overvejer at fryse kødet ned til en week-end middag, men det ændrer
> formentlig ikke på opvarmningsmetoden.

Overvej og spise det koldt.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-03-06 21:02

On Mon, 27 Mar 2006 21:19:57 +0200
"BK" <birte@esenet.dk> wrote:

> [...]
> stykke kød? Vil helst ikke, at det bliver gennemstegt.
>
> Overvejer at fryse kødet ned til en week-end middag, men det ændrer

Jeg har haft held med at varme kød i mikrobølgeovnen uden at smadre den
fine røde kerne. et minut eller 2 ved ikke helt fuld styrke (tror det
er 600W hos mig)

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-03-06 21:57

BK wrote:
> [...]
> stykke kød? Vil helst ikke, at det bliver gennemstegt.
>
> Overvejer at fryse kødet ned til en week-end middag, men det ændrer

Smæk det i ovnen 6-7 timer ved 62 grader - så er det næsten så godt som
friskstegt.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kert Rats

Dato : 28-03-06 05:05

> [...]
> bliver gennemstegt.
>
> Overvejer at fryse kødet ned til en week-end middag, men det ændrer

Jeg har prøvet med kold oksesteg at sætte den i en gloende ovn (225 grader)
i ca. 10 minutter (forvarmet ovn), tage stegen ud og lad den hvile i ca. 15
minutter. På denne måde bliver stegecrusten lækker igen, og kernen bliver
netop kun opvarmet igen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Broegger

Dato : 30-03-06 21:15

"BK" <birte@esenet.dk> skrev

> På forhånd tak for svar, Birte.

Hvad med at skære det i tern og lave en luksus biks. UHMMM!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk