Laser operation af øjne
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 27-03-06 17:20

Min forlovede overvejer til fordel for kontakt linser at få laser
operateret sine øjne, hun har bygningsfejl på det ene øje, og hun mener
hun er nærsynet på det andet. Hun er derud over 19 år, og har ingen
problemer med sine øjne (tørhed eller sygdomme)

Det vi gerne vil finde ud af er:

Hvor i landet er det billigst, da vi ser priserne svinge fra 11k til 15k
per øje - kvaliteten skal selvfølgelig være i top. Evt. nogle der kan
anbefalde div. kliniker?
Hvilken laser metode vil passe bedst til hendes øjne
Hvor lang tid holder effekten
Hvad er de mest kendte bivirkninger/risci

Mvh. Daniel og Stine :)

Fra : Viktor Andersen

Dato : 28-03-06 19:58

Hej Daniel,

Jeg har læst på Ekstrabladets hjemmeside 8. august 2005 en artikel, hvor det
fastslås, at hvis du har over minus seks i nærsynethed, så betaler det
offentlige for laseroperationen.

Men det er måske ikke aktuelt endnu.

Hilsen
Viktor

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 29-03-06 18:26

Daniel W Johansen wrote:

> Hvor lang tid holder effekten

Indtil hendes syn ændrer sig, så hendes syn skal have været stabilt et
stykke tid før operationen. Jeg kan ikke lige huske om det er et år
eller to, der er reglen. Når hun kun er 19, kan hendes syn let være for
nedadgående og så er en operation en dyr og kortvarig fornøjelse.

> Hvad er de mest kendte bivirkninger/risci

Dårligt nattesyn, som følge af at ens pupiller udvider sig ud over det
behandlede område i øjet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/