Bundkort som kan give mere en vcore +10% +~
Fra : Tim

Dato : 27-03-06 16:36

Findes der andre bundkortproducenter som tilbyder højere Vcore end +10% til
socket 939?

Kører pt med et MSI K8N SLI og en A64 Winchester 3200+ som jeg kan presse
til 2,5 Ghz men kan ikke komme højere op på grund af at bundkortet ikke kan
give mere strøm. Cpu'en ligger på max 42 grader ved fuld belastning.
Jeg har erstattet northbridge køleren med en passiv zalman og det skal også
kunne gøres ved et evt nyt kort, så larmen ikke er til at holde ud. Dvs at
pci-e slotten må ikke sidde udfor for northbridge køleren.

En anden irriterende ting ved MSI kortet er at jeg ikke kan clocke ret meget
gennem bios, så jeg bruger i stedet clockgen, hvilket er til at leve med.
Men det store irretationsmoment er at når maskinen har været clocket og
derefter lukket ned, så vil den først starte op i andet forsøg, skal altså
slukkes og derefter tændes igen, for at kunne køre.
Andre der har det problem og evt. en løsning?

Til sidst vil jeg lige have lov til at reklamere for de nye 7900GT gfx kort.
Har købt Club3d kortet og det rykker virkelig. Det kører pt. 569|1600. Gpuen
kan jeg ikke presse mere men rammene kan stadig men det tilladder coolbit
desværre. Findes der et andet stykke til software som kan klare den?
3dmark05 scoren liggger på 9400 point men vil selvfølgelig gerne over de
magiske 10.000

Håber der er folk der kan hjælpe :D

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-03-06 17:32

Tim wrote:
> [...]
> til 2,5 Ghz men kan ikke komme højere op på grund af at bundkortet ikke kan
> give mere strøm. Cpu'en ligger på max 42 grader ved fuld belastning.

Kan du mon tvinge den højere op i voltage vha. CrystalCPUID fx?

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Tim

Dato : 27-03-06 18:56

> Kan du mon tvinge den højere op i voltage vha. CrystalCPUID fx?
>
> // Hans

Nej det har samme max grænse.

Mvh
TiM