Duelever - hvor?
Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 27-03-06 13:26

Hej

Jeg er kommet til at købe nogle skovduer - de var på tilbud i Åbyhøj - og
har fundet en interessant opskrift. Men opskriften indeholder også duelever.

Mit spørgsmål er - hvor pokker kan man købe duelever? Skovduerne er renset
for indmad.

Alternativt søger jeg en spændende opskrift, helst med henblik på
grydestegning i rødvin.

Hilsen
Søren

Fra : Max

Dato : 27-03-06 13:43

Hej Søren

> Mit spørgsmål er - hvor pokker kan man købe duelever? Skovduerne er
> renset for indmad.

Har du ikke en brevduemand boende i nærheden ?

Mvh Max

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 27-03-06 14:01

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote

> Har du ikke en brevduemand boende i nærheden ?

Nej, desværre. Men måske kan jeg fange et par stykker i uni-parken.. hehe..

// Søren

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-03-06 16:29

"Søren Beltofte Sørensen" <soeren_[skod]@beltofte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for indmad.
>
> Alternativt søger jeg en spændende opskrift, helst med henblik på

Jeg ved ikke om kyllingelever smager ligesådan, men kan forestille mig at
det ligner. Det fåes i ethvert supermarked.
Vi laver det gerne med lidt risvin eller sherry og ingefær, samt løg og
hvidløg.

Steen.

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 28-03-06 11:24

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> wrote

> Vi laver det gerne med lidt risvin eller sherry og ingefær, samt løg og
> hvidløg.

Det lyder som en spændende kombination. Jeg har uheldigvis købt vinen, der
skal serveres til (lidt forkert rækkefølge, jeg ved det), og her taler vi om
en rimelig substantiel italiener, så dit forslag må nok vente til næste
gang.

Hvad siger du til den her:
http://www.olivetree.eat-online.net/RECpigeon.htm

// Søren

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-03-06 14:34

> [...]
om
> en rimelig substantiel italiener, så dit forslag må nok vente til næste

Det lyder ikke så dårligt.
Jeg skal lige sige at det jeg nævnte med risvin var til kyllingelever, ikke
til duer.

Steen.

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 30-03-06 20:01

Søren Beltofte Sørensen wrote:
> [...]
> en rimelig substantiel italiener, så dit forslag må nok vente til næste

Lyder da som en meget interessant opskrift. Det glæder jeg mig da meget
til at smage

Hvad er der for en vin du har købt? Barolo? Chianti? Amarone?

Mvh. Jens

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 30-03-06 20:58

"Jens Beltofte Soerensen" <beltofteSLET@SLETgmail.com> wrote

> Lyder da som en meget interessant opskrift. Det glæder jeg mig da meget
> til at smage

Det får du så lov til!

> Hvad er der for en vin du har købt? Barolo? Chianti? Amarone?

Hmm.. der er flere muligheder. Det bliver en Zi Ronda Amarone 2003 eller
Falesco Oro 2003 (Umbrien). Begge er temmeligt unge, men den specielt den
sidste går for at have alt for meget garvesyre. Optimalt set skal de begge
ligge en håndfuld år mere, men det får de vidst ikke lov til... hehe...

// Søren