2-årig vil ikke sove igennem... slet ikke ~
Fra : Martin Nielsen

Dato : 27-03-06 09:50

Der er krudt i min pige ;)

I dagplejen sover hun 1-1½ time siger de hvilket vel er meget passende.

Herhjemme til aften kan vi ligge hende i seng så sent som 21-30 - og der er
hun stadig frisk! Så vågner hun typisk 3-4 gange med et par timers interval
og skal have en tår vand.

Og jo det er trættende på hele familien at skulle blive ved med at stå op så
tit hver eneste nat. Hun får rigeligt af væske i løbet af aftenen og det
hele...

Nogen gode råd?

Fra : Helle & Brian

Dato : 27-03-06 13:51

Jeps det er hårdt, når de synes at det er hyggeligt at man er hos dem om
natten. Vores 2 årige er netop kommet over det. Han kravlede ud af sin seng
for at komme ind og hygge med os i vores seng. Eller han blev liggende og
kaldte efter sutten. Vi valgte at lægge en madras ved siden af hans seng og
når han så kom ind til os eller kaldte efter sutten, så lagde vi os ind til
ham, så han vidste vi var der. Det tog ca. 4 dage, så sov han igen igennem
hele natten. Jeg tror det er meget almindeligt at børn gerne vil have
forældrene der, og hvis forældrene kommer når der bliver kaldt på vand,
jamen hvorfor så stoppe med at kalde på vand. En fra min mødregruppe havde
en dreng der også krævede vand, hun købte en Magic-cup fra Avent, som ikke
drypper. Den stillede hun i sengen om aftenen, så drengen kunne tage vand,
når han var tørstig. Og så sov de...

Håber du kan bruge svaret, og får brudt din datters vane, så I kan få jeres
nattesøvn.

Hilsen Helle

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-06 01:57

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> stå op så
> tit hver eneste nat. Hun får rigeligt af væske i løbet af aftenen og
Det er vel for at lære sig selv at kende i samspil med de sprudlende,
aktive børn, man har fået dem - ikke for at de skal logge som
marcipanrise til pynt og spilde deres liv med at sove.
De er spejlbilleder af forælderen og man har selv skabt den virkelyst,
som nu opleves trættende.
Der er vel ikke andet for end at få det bedste ud af den situation.

"There never was child so lovely but his mother was glad to get him
asleep. Emerson

" As soon as a child has left the room his strewn toys become
affecting. Emerson

Bør vi ikke lægge sentimentalisme fra os - en mor roste sit barn ved
barnevognen og sagde "ja, han er sød, men så sku du se nogle billeder
vi har af ham, hvor han er helt vidunderlg"

Lad os værdsætte vor skæbne som den er, her og nu.

Kevin Spacey-filmen "Pay it forward" er om karma og lysten til at give
andre hvad man selv har fået, and then some, og tage det sure med det
søde-

"Parents wonder why the streams are bitter, when they themselves have
poisoned the fountain. John Locke (1632-1704)English
Philosopher

Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige.
Freud.

Den handlende handler ikke af pligt, han handler blot i
overensstemmelse med pligten. Kant

JEG HAR EN DRØM om at man lader børn arbejde for føden og de vil ikke
have lyst at sove, når de kan holde sig vågne og udføre det spændende
meningsfulde arbejde, som hjemmet er fuld af og som de kan vælge og
vrage mellem

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-04-06 17:19

> [...]

> er
> hun stadig frisk! Så vågner hun typisk 3-4 gange med et par timers

Fortæl dagplejen at det er slut med middagssøvn?

--
Per, Esbjerg