Hvor mange pirke?
Fra : Søren Jensen

Dato : 27-03-06 09:24

Hej Forum.

Jeg skal for første gang på det gule rev i maj.
Nu skal jeg have indkøbt mig nogle prike, men hvor mange skal jeg købe? Hvor
mange af hver vægt?
Hvad med ophængere? Hvordan og hvilke? Er der nogle der bare skal prøves?

Hvor man kan jeg evt. finde prike billigt.

Mvh
Søren

Fra : SB

Dato : 27-03-06 16:15

"Søren Jensen" <Vonsild@danfoss.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad med ophængere? Hvordan og hvilke? Er der nogle der bare skal prøves?
>
> Hvor man kan jeg evt. finde prike billigt.

Jeg fandt nogen på www.QXL.dk til 16 kr. stykket, som jeg har hørt det så
kal der omkring 400 grams pirke til, og en god ting er at fiske med
feltline, da det er væsentlig tyndere end nylon, og derfor ikke giver samme
modstand hvis der er kraftig strøm

Søren

Fra : 7c

Dato : 27-03-06 16:21

___

Tag 10 pirke mellem 200 og 400 gram med, så burde du være sikker.

Vh.
Søren C.
www.detgulerev.dk

Fra : MGJ

Dato : 29-03-06 12:08

Ja, nu har jeg været afsted nogle gange og indholdet af min pirke spand er
flg:

10 stk. 750g
15 stk. 500g (mest brugte)
12 stk 400g
5 stk 300g
Jeg holder mig til røde, gule og grønne farver og nogle enklte blanke.
De kroge som ofte er monteret på de billige blink skifter jeg gerne ud med
nogle 0/8 kroge af god kvalitet.

Der skal også bruges torske forfang og 10 stk er ikke for meget.

Du vil typisk miste nogen mere grej de første gange på revet. Jeg har
oplevet ture hvor jeg ingen ting mister og turer hvor der ryger 10 - 12
blink eller forfang.

En ting er dog sikkert, det er meget billiger at købe i land frem for på
båden!

Jeg er forøvrigt begyndt at male mine blink i en klar epoxy lak så undgår du
at de er rusten til den næste tur.

MGJ

Fra : Henrik Jensen

Dato : 17-04-06 11:10

Hej

Hvor køber du epoxy lakken? Mærke etc.?

Henrik

Fra : MGJ

Dato : 18-04-06 06:32

Jeg bruger Sika 162 som er en UV beskyttet epoxy lak (den bliver ikke gul).
Og jeg er så heldig at jeg arbejder med det til dagligt.

Men spørg hos farve handlen om ikke de har noget.

MGJ

"Henrik Jensen (slet 2NBRI)" <surferen@2NBRIpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11452688190.946868197006047@dtext.news.tele.dk...

Fra : Martin L

Dato : 27-03-06 16:33

Hej !!
Prøv at kikke på bonitos hjemmeside der finder du nogle gode tips
men du skal have fra 150 til 400g nogle dage er meget strøm og nogle dage
er der ingen selv om at der fiskes på op til 150 metres vand
mvh Martin L