Påskebryg
Fra : Leo

Dato : 27-03-06 07:39

Der har tidligere været fornuftige anmeldelser af sæsonbryg, men nu nærmer
årets påske sig med hastige skridt. Jeg har måske ikke været særlig
observant, men jeg savner nogle erfaringer omkring de forskellige varianter.
Er der nogen, der tør komme med bud på en håndfuld forskellige "øller", som
jeg bør gå ud og prøvesmage - også gerne udenlandske?

Jeg er ikke vanligvis den store øldrikker og har som sådan heller ikke den
store erfaringsbaggrund. Jeg synes nogle af de større bryggeriers øl - ikke
bare til påske - er lidt kønsløse. Jeg kan godt lide nogle af de forskellige
hvedeøl, der er i handelen. De læsker godt, når man er lidt tørstig. Jeg
kan godt lide de engelske tempererede - ikke lunkne - bitters. Jeg er nok
generelt mere til malt end til humle - måske er det en lidt sød tand, der
slå igennem.
Skulle nogen forvilde sig sydpå, så kan jeg forresten anbefale Kieler
Baruerei ved Am alten Markt - et ølhus med eget bryggeri i kælderen - der
kunne jeg godt få nogle dage til at gå med kraftig tysk fodder og overgæret
øl.
- Og som en lidt sjov ting, så kan jeg godt lide det tynde hjemmebryggede
sommerøl, som højst holder et par %, men til gengæld er fyldt med frugt - og
gærrester.

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 28-03-06 07:41

Prøv inde på min side :