VPN tunnel etableret, men hvordan ?
Fra : paul.dalton@mail-onl~

Dato : 27-03-06 07:37

Har sat en Linksys WRV54 op så jeg nu har en tunnel fra min bærbare
PC via Linksys VPN clienten. Jeg sidder i Langtbortsistan med en
bærbar og skal bare lave nogle simple filudvekslinger, men hvordan
anvender jeg så denne tunnel ?

Jeg kan logge ind i routeren remote via VPN tunnelen
http://10.xx.xx.1:8080 men hvordan får jeg fat i W2K´s og XP´s
administrator shares eller skal der mappes drev ? og hvordan med flere
PC bag remoterouteren?. Den PC jeg skal have fat i på hosten har
10.xx.xx.100 men \\10.xx.xx.100\c$ er død som en sten.

Gerne en detaljeret forklaring om hvordan man anvender VPN da jeg er ny
på dette felt

Hilsen Paul

Fra : ///M

Dato : 27-03-06 10:46

paul.dalton@mail-online.dk wrote:
> [...]
> PC bag remoterouteren?. Den PC jeg skal have fat i på hosten har
> 10.xx.xx.100 men \\10.xx.xx.100\c$ er død som en sten.

Du har gang i det rigtige dog - start med at se om du kan ping'e din .100
pc.
Og undersøg forinden om maskinen kan pinges og tilgå c$ fra LAN'et, det kan
fx. være firewall på pc'en der stopper dig. Umiddelbart kunne det være et
gateway-konfig-problem, altså at din .100 request går ud mod internettet i
stedet for vpn-tunnelen.

--
///M

Fra : Calle.

Dato : 31-03-06 01:17

> [...]
> 10.xx.xx.100 men \\10.xx.xx.100\c$ er død som en sten.
>
> Gerne en detaljeret forklaring om hvordan man anvender VPN da jeg er

hvorfor installerer du ikke bare et lille FTP program på din PC.
f.eks www.cerberusftp.com har aldrig haft problemer med det.

--
*** Calle ***