Forslag til fødselsdags-aktiviteter for bø~
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 22:40

Hej!

Min søn Christoffer bliver 6 år den 4. april.

Vi har inviteret hele stuen fra hans børnehave - dvs. vi kan forvente ca. 20
børn fa 3 - 6 år.

Jeg vil gerne have nogle kreative forslag til hvad vi kan beskæftige børnene
med udenfor - dvs. gerne et praktisk håndgribelig forslag til tema for en
skattejagt i den nærliggende skov.

Kan vi gøre noge specielt for at både en 3-årig og en 6-årig får en god
oplevelse?

mvh/Carsten

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-03-06 23:23

"Carsten Kring" <cckring_snabela_it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> børnene med udenfor - dvs. gerne et praktisk håndgribelig forslag til tema
> for en skattejagt i den nærliggende skov.

Måske kan du finde noget brugbart her:
http://fdf.dk/Kerneudvalg.nsf/(Forside)/$first?open. Hvis du vælger 'Søg i
Legedatabasen' og sætter 'under 6år' som kriterie, får du en masse
muligheder. Det er som regel også et hit med bål og snobrød/popcorn
el.lign... og nu blir det jo efter sigende forår

Venlig hilsen Dikte

Fra : Nette

Dato : 27-03-06 15:50

"Carsten Kring" skrev

> [...]
> skattejagt i den nærliggende skov.
>
> Kan vi gøre noge specielt for at både en 3-årig og en 6-årig får en god

Ja, I kan lade dem lege. Evt. med div. udelegetøj, træer osv. som I har i
haven i forvejen. Ellers er den nærmeste legeplads en god idé at besøge.
Et par sanglege kan med snilde startes, hvis de da endelig skulle komme til
at kede sig.

Børnene skal nok hygge sig og bruge deres fantasi. De gange jeg har oplevet
( og det er MANGE) skattejagter osv. har det været ment rigtig godt, men er
endt med at blive noget, som børnene ikke får det fulde udbytte af og som
arrangøren ikke synes lykkedes til fulde. Børn bryder sig ikke så meget om
arrangeret ting, de vil hellere selv lege og udforske.

På samme måde kan 20 unger sagtens lege længe indendøre uden div.
arrangementer, så længe der er noget legetøj, som de ikke er vant til at
lege med.

Tillykke med sønnen og god fornøjelse.

Ps. husk ørepropper til når I skal skære halsen over på kagemanden.

Nette

Fra : Prikke

Dato : 27-03-06 20:40

> [...]
> for en skattejagt i den nærliggende skov.
>
> Kan vi gøre noge specielt for at både en 3-årig og en 6-årig får en god

Eftersom han har fødselsdag så tæt på påsken var det måske en ide at gemme
en masse små chokoladeæg i haven og fortælle en historie om påskeharen der
kom på besøg, det plejer at være et sikkert hit.

God fødselsdag.

Rikke