Andet multimedie
bentjuul 3670
Tykkere streger
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 26-03-06 18:56

Hej NG

Jeg skal bruge et billed på min hjemmeside.
Billedet er pt. i størrelsesforholdet 2000px*2000px

Billedet skal skaleres til en højde på 60px (ca. 3% af oprindelig
størrelse).

Billedet er en sort-hvid stregtegning der ikke skalerer særlig pænt.

Hvordan får jeg skaleret billedet pænt?

Jeg havde tænkt på at gøre stregerne tykkere, og se stort på detaljer, men
..... Kedeligt arbejde, kan det gøres lettere?

Venlig Hilsen

/Kasper

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-03-06 19:27

Kasper Lindberg wrote:

> Hvordan får jeg skaleret billedet pænt?
>
> Jeg havde tænkt på at gøre stregerne tykkere, og se stort på
> detaljer, men .... Kedeligt arbejde, kan det gøres lettere?

Prøv at give originalen en gang blur, skaler derefter og giv den en
unsharp mask.

Alternativt: Læg billedet et sted vi kan nå det og se om der ikke er
nogen, der gider eksperimentere lidt.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 27-03-06 20:07

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at give originalen en gang blur, skaler derefter og giv den en
> unsharp mask.

hmm, jeg vil prøve når jeg lige får tiden til det

> Alternativt: Læg billedet et sted vi kan nå det og se om der ikke er
> nogen, der gider eksperimentere lidt.

I skal da være velkomne :)
Det drejer sig om disse to billeder
http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/steppesvin_org.jpg
http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/kanin_org.jpg

Venlig hilsen

/Kasper

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-03-06 20:28

Kasper Lindberg wrote:

> Det drejer sig om disse to billeder
> http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/steppesvin_org.jpg
> http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/kanin_org.jpg

Blur, resize, unsharp mask:
http://ekot.dk/diverse/resize/kanin_60x49.png
http://ekot.dk/diverse/resize/steppesvin_60x59.png

Jeg kan kende vortesvinet som Pumba. Jeg går ud fra at du er klar over
at Disney har ophavsretten til billedet, medmindre du selv har tegnet
det?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 27-03-06 21:05

> Blur, resize, unsharp mask:
> http://ekot.dk/diverse/resize/kanin_60x49.png
> http://ekot.dk/diverse/resize/steppesvin_60x59.png

Ser Godt ud, både disse og dem af Thomas G. Madsen

> Jeg kan kende vortesvinet som Pumba. Jeg går ud fra at du er klar over
> at Disney har ophavsretten til billedet, medmindre du selv har tegnet
> det?

Jeg ved faktisk ikke helt præcist hvordan billedet blev lavet (frihånd eller
aftegning)
undersøger det lige, men hvis Disney opdager det, skal de bare bede mig om
at fjerne det, så forsvinder det.

/Kasper

Fra : Peter T.

Dato : 28-03-06 01:05

Kasper Lindberg udviste en rettidig omhu og skrev:

> men hvis Disney opdager det, skal de bare bede
> mig om at fjerne det, så forsvinder det.

Det er en sær holdning til copyright.

--
Mvh. Peter T.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-04-06 12:05

"Kasper Lindberg" <NoSp@m.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg ved faktisk ikke helt præcist hvordan billedet blev lavet (frihånd
> eller aftegning)
> undersøger det lige, men hvis Disney opdager det, skal de bare bede mig om
> at fjerne det, så forsvinder det.

Men når du har brugt det, så bestemmer Disney jo prisen på brugen... om du
fjerner det eller ej. Der må vel gælde samme regler som ved foto og
ophavsret?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam