Andet multimedie
bentjuul 3670
Kreativitet
Fra : Mr. Smith

Dato : 26-03-06 17:01

Hvad gør I når I står overfor et nyt projekt, hvad enten det er en tryksag
eller en hjemmeside?

Jeg går tit i hårdknude når jeg skal designe (i mit tilfælde hjemmesider),
hvilket nok skyldes min manglende grafiske baggrund.

Men hvordan griber I det an.... brainstorm osv.?

//smith

Fra : Inger

Dato : 26-03-06 21:38

Mr. Smith wrote:
> [...]
> hvilket nok skyldes min manglende grafiske baggrund.
>
> Men hvordan griber I det an.... brainstorm osv.?

Jeg kender godt problemet, og jeg har en grafisk baggrund. Jeg tror at
mange kan nikke genkendende til problemet.

Det jeg godt kan lide at gøre er at høre min kæreste hvad han tænker på
når jeg fortæller om det jeg skal lave. Han er IT-konsulent og meget
ikke-grafisk. Men det han kan sige kan somme tider give mig et godt
fingerpeg om hvad "man" tænker.

Dernæst er det godt at lave et "mind map". Den er der lige så mange
måder at lave på, som der er mennesker, tror jeg. Jeg plejer at skrive
mit emne i midten og så ellers bare skrive lige hvad der falder mig ind.
Uanset om det virker helt vildt langt ude, så kommer det ned på papiret.
Det er ikke sjældent at den bedste idé ligger ret langt ud i margenen af
papiret.

Og så har jeg opdaget at jeg ofte får gode idéer når jeg sidder og
slapper af i toget, eller når jeg ligger og skal sove. Derfor har jeg
altid en blok og papir i nærheden når jeg skal have idéer. Nogle af mine
bedste idéer er kommet når jeg har lagt mig og skal falde i søvn. Det er
som om tankerne ligesom frigøres når man ligger der og bare slapper af
for at kunne falde i søvn.

Held og lykke

Mvh. Inger

Fra : Erik Andersen

Dato : 27-03-06 09:47

---- >>>> Ja, ganske enig! Jeg har også været offentligt ansat ))

> Held og lykke
>
> Mvh. Inger

Jeg har en gang været på et kursus hvor der blev sagt at 80 % af arbejdet
foregår på A4-Ark.
Jo mere jeg har lavet af den slags, jo mere vil jeg give ham ret. Det er
utroligt hvor mange timer man kan sidde og fedte rundt på skærmen og ingen
vegne komme og få gemt oveni en gammel fil og dermed miste alt det gode
gamle arbejde.
Tænk over det. Jeg vender hele tiden tilbage til den sætning.
/Erik

Fra : Inger

Dato : 27-03-06 19:22

Erik Andersen wrote:
> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> ---- >>>> Ja, ganske enig! Jeg har også været offentligt ansat ))

He he...

> [...]
> gamle arbejde.
> Tænk over det. Jeg vender hele tiden tilbage til den sætning.

Jeg er ganske enig

Fra : Mr. Smith

Dato : 28-03-06 16:59

"Inger" <no@emailToMe.org> wrote
> Jeg kender godt problemet, og jeg har en grafisk baggrund. Jeg tror at
> mange kan nikke genkendende til problemet.
> [en helt masse klippet væk...]

- Tak for input! =) Jeg er enig i at det er vigtigt at være opmærksom på at
kreative ideer gerne kommer op til overfladen de mest besynderlige steder -
eks. i toget.

//smith