Problemer med centrering m.m
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-03-06 16:37

Hej.

Jeg har et par problemer med følgende side. Problemet opstår dog kun i
Firefox og Opera. IE ser tilsydeladende fint ud.

http://www.brinch.it/webgalleryv4/webgalleryv4.asp

Det er ikke centreret og hvis man klikker på et billede (f.eks. denne
url: http://www.brinch.it/webgalleryv4/webgalleryv4.asp?PicID=0 )

kan kan i Firefox ikke se billedet.

Nogen der kan gennemskue hvad jeg skal lave om for at det bliver pænt
i alle browsere?

Mvh. Brian
--
http://www.oneside.dk - siden mod ensporede sportskanaler

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-06 16:48

Brian B. Christensen skrev:

>Jeg har et par problemer med følgende side. Problemet opstår dog kun i
>Firefox og Opera. IE ser tilsydeladende fint ud.

Fordi IE er fejlfyldt og tillader ukorrekt kode og har sin egen
måde at fortolke dem på.

Så det er fejl i IE, der er årsag til problemerne.

>http://www.brinch.it/webgalleryv4/webgalleryv4.asp
>
>Det er ikke centreret

Nej, for du beder ikke din div om at blive centreret, du bruger
text-align: center, som ikke er beregnet til at centrere en div
med.

Det er kun IE, der har den fejlagtige opfattelse.

Brug margin: auto i stedet for.

Og brug så en fuldstændig doctype.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

>og hvis man klikker på et billede (f.eks. denne
>url: http://www.brinch.it/webgalleryv4/webgalleryv4.asp?PicID=0 )
>
>kan kan i Firefox ikke se billedet.

Nej, for du bruger backslash (\) i stierne, hvor det korrekte er
slash (/).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Brian Christensen

Dato : 28-03-06 15:26

Hej Knud og tak for svaret.

Jeg har fået rettet det til nu så det i det mindste ser bedre ud
end før.

Dog er tekst og billeder i min midterste DIV ikke centreret i
FireFox. Har du også en god ide til dette.

Mvh. Brian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-06 17:44

slet I0UXG skrev:

>Dog er tekst og billeder i min midterste DIV ikke centreret i
>FireFox. Har du også en god ide til dette.

Det burde kunne løses med
table {text-align: center}
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-03-06 20:44

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det burde kunne løses med
> table {text-align: center}

Nej - text-align påvirker ikke div i andet end IE. Hvis tabellen
skal centreres, gøres det med

table{ margin: auto; }

(testet i Firefox via EditCSS)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 28-03-06 21:07

On Tue, 28 Mar 2006 21:44:22 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>table{ margin: auto; }
>(testet i Firefox via EditCSS)

Præcis. Tusind tak begge to.

Mvh. Brian
--
http://www.oneside.dk - siden mod ensporede sportskanaler

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-06 21:14

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Nej - text-align påvirker ikke div i andet end IE. Hvis tabellen
>skal centreres, gøres det med

Det var også teksten (samt billederne), der skulle centreres, som
jeg forstod det.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-06 21:17

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Det var også teksten (samt billederne), der skulle centreres, som
>jeg forstod det.

Men derfor har du vist ret alligevel, det er vel nogle tabeller,
der skal centreres, jeg så det som kun tekst og billeder i
cellerne, der skulle centreres.

Men iøvrigt skrev jeg også det samme med hensyn til IE i