flæskesteg til to
Fra : (-Peter-)

Dato : 26-03-06 13:36

hej..

var i bilka igår og fandt en svinekam på 1.685 kg...

denne skal jeg og mine kæreste spise noget af i dag...

hvor mange stykker vil i mene jeg skal dele den i?? 4??

mvh
peter

Fra : Max

Dato : 26-03-06 13:51

Hej

> var i bilka igår og fandt en svinekam på 1.685 kg...

1.6 ton, noget af en grissebasse den kommer fra :)

Mvh Max

Fra : (-Peter-)

Dato : 26-03-06 14:06

Max skrev:
> Hej

> 1.6 ton, noget af en grissebasse den kommer fra :)
>
> Mvh Max

tja... nu læser jeg på uni i engelske bøger, hvor de kun anvender
punktum som decimaltegn.. så må være en arbejdsskade... :)

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 26-03-06 14:10

<klip> var i bilka igår og fandt en svinekam på 1.685 kg...
> 1.6 ton, noget af en grissebasse den kommer fra :)
</klip>

*tak for søndagens bedste grin*

Hilsen Heidi, der elsker god humor :)
http://chocolade.dk - nå, ja og chocolade også ...

Fra : Peter Westh

Dato : 26-03-06 13:51

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> hej..
>
> var i bilka igår og fandt en svinekam på 1.685 kg...
>
> denne skal jeg og mine kæreste spise noget af i dag...
>
> hvor mange stykker vil i mene jeg skal dele den i??

Jeg ville ikke lave en flæsksteg meget mindre end halvandet kilo. Steg den
hele og brug resten til pålæg og biksemad - uhm!

/P

Fra : Christian Ulrich

Dato : 26-03-06 14:26

Peter Westh wrote:

> Jeg ville ikke lave en flæsksteg meget mindre end halvandet kilo. Steg den
> hele og brug resten til pålæg og biksemad - uhm!

Ja det er vejen frem, ellers bliver det meget nemt noget tørt stads og
den vil få en sjov facon hvis stykket* ikke er langt nok.

*skrev med vilje ikke "den"

God vind,
Christian

Fra : Nette

Dato : 27-03-06 16:01

"(-Peter-)" skrev

> var i bilka igår og fandt en svinekam på 1.685 kg...
>
> denne skal jeg og mine kæreste spise noget af i dag...
>
> hvor mange stykker vil i mene jeg skal dele den i?? 4??

Tror roligt I kan dele den i lidt mere end fire stykker.

Får I den stegt ved slagteren?

Ca. 1 kg. er det mindste jeg har stegt, og det er blevet ganske godt. Lav
temperatur og langtidsstegning øger saftigheden.

Nette

Fra : Kert Rats

Dato : 28-03-06 05:01

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "(-Peter-)" skrev
>
> Ca. 1 kg. er det mindste jeg har stegt, og det er blevet ganske godt. Lav
> temperatur og langtidsstegning øger saftigheden.
>
> Nette

Men sværen kan blive noget blød ved langtidsstegning. Brug derfor grill til
sidst, ca. 10-15 minutter. Placer stegen i bunden af ovnen, så stegen er
længst væk fra grill-legemet. Derved minimeres risikoen for at
brænde/forkulle sværen. Pensl gerne med lidt olie/stegesky, det sprøder
sværen og giver boblesvær.

Bob appetit!

Venligst

Kert Rats

Fra : Nette

Dato : 28-03-06 19:47

"Kert Rats" skrev

> [...]
> længst væk fra grill-legemet. Derved minimeres risikoen for at
> brænde/forkulle sværen. Pensl gerne med lidt olie/stegesky, det sprøder

Ja, selvfølgelig. Det glemte jeg.

Nette

Fra : Ole Christiansen

Dato : 29-03-06 08:27

> "Kert Rats" skrev

> til
>
> Ja, selvfølgelig. Det glemte jeg.
>
> Nette
>
>Hej Nette

Kan du komme med et forslag på temperatur og tid på "godt et kilo
langtidsstegning"

Ole