B-one og monkey business
Fra : Arne Olsen

Dato : 26-03-06 11:14

Hei!
Jeg er en nordmann som dessverre har gjort noen tvilsomme erfaringer med den
danske nettudbyder B-one :(
Gjelder det B-one på hjemmebane også?

Fra : Lars Jørgensen / 275~

Dato : 26-03-06 12:40

"Arne Olsen" <a-ol2@online.no> skrev i en meddelelse
> Hei!
> Jeg er en nordmann som dessverre har gjort noen tvilsomme erfaringer med
> [...]

Har B-one som udbyder til min private hjemmeside og har intet at bemærke
overfor dem.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 13:07

"Arne Olsen" <a-ol2@online.no> wrote in message
> Hei!
> Jeg er en nordmann som dessverre har gjort noen tvilsomme erfaringer med
> den
> danske nettudbyder B-one :(

Ligesom Lars har jeg også webhotel og mail-løsning der og er meget tilfreds.

Hvorfor er du utilfreds, Arne? Er det support eller en af deres ydelser?

Mvh, Ulrik

Fra : Arne Olsen

Dato : 26-03-06 13:19

"Ulrik" <v o n d a h e AT u s a DOT c o m> skrev i melding
> [...]
tilfreds.

> Hvorfor er du utilfreds, Arne? Er det support eller en af deres ydelser?

I første rekke deres svært så mangelfulle evne til dialog.
De har tildelt meg et domene og fakturert meg for dette, og sender meg
fortøæpende purringer .... dette til tross for at jeg *ikke* får tilgang til
domenet (
Jeg er nesten tilbøyelig til å kalle dette forsøk på svindel når de verken
kan
1) gi meg tilgang til det bestilte domenet
eller
2) slette tilsendte faktura

Rekken av purringer på ikke betalt faktura blir bare lengre og lengre. Dette
er i særdeleset "monkey business".

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-03-06 13:58

Arne Olsen <a-ol2@online.no> skrev 2006-03-26:

> [...]
> fortøæpende purringer .... dette til tross for at jeg *ikke* får tilgang til

Og hvorfor har du ikke det?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Arne Olsen

Dato : 26-03-06 14:51

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i melding

> Og hvorfor har du ikke det?
>
> Martin
> --
> Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
> ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
> Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
> med mindre andet er angivet.

De sier jeg har, men det er ikke riktig :(
Domenet er belagt, se bare selv: www.sportsavisen.com

Fra : Frans Meyer

Dato : 26-03-06 22:55

> De sier jeg har, men det er ikke riktig :(
> Domenet er belagt, se bare selv: www.sportsavisen.com

Men du at de har solgt dig et domæne - der ikke var ledigt?

Det har de gjort før:

http://shortlink.dk/7f063c62

mvh
Frans

Fra : Henning

Dato : 27-03-06 10:20

On Sun, 26 Mar 2006 23:54:57 +0200, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
wrote:

>"Arne Olsen" <a-ol2@online.no> wrote in message

>Men du at de har solgt dig et domæne - der ikke var ledigt?
>
>Det har de gjort før:
>
>http://shortlink.dk/7f063c62

Spændende læsning - hvad blev slutningen på den historie? Hvad var
forklaringen?

Fra : Frans Meyer

Dato : 27-03-06 17:28

> Spændende læsning - hvad blev slutningen på den historie? Hvad var
> forklaringen?

Der kom aldrig nogle forklaring.

Men - fakta var at 2 "led" havde svigtet.

1)
B-One havde solgt et domæne der var ibrug - pga. en fejl (svaghed?) i deres
system.
Fejl kan alle lave - det som bare var for dårligt, var at de ikke ville
indrømme dét..... og rette op på dét...
Før en del tovtrækkeri.

2)
DK-Hostmaster havde redelegeret domænet - uden at tjekke om ordregiver - var
indehaver af domænet.
Dengang var den procedure baseret på en fax/brev - som blev tjekket manuelt.
Idag sendes en email afsted til indehaver - som skal give positiv repons,
før der sker en redelegering.

vh
Frans