Sti til filer i database mappen
Fra : Henning Smed Sørense~

Dato : 26-03-06 08:24

Hej
Kan nogen i NG hjælpe med den korrekte sti til filer i database mappen?
For at password beskytte filer downloader jeg filer med nedenstående ASP
script der henter filen fra database mappen på serveren:

<%
Dim objStream
Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
Const adTypeBinary = 1
objStream.Type = adTypeBinary
objStream.Open
Response.AddHeader "content-disposition","attachment; filename=filnavn.xls"
objStream.LoadFromFile "d:\web\xxxx.dk\database\filnavn.xls"
Response.BinaryWrite objStream.Read
objStream.Close
Set objStream = Nothing
%>

Jeg har websider hos 2 ISP'r.
Scriptet fungerer fint på WannaFind's server hvor jeg kan definere stien
som:
"d:\web\xxxx.dk\database\filnavn.xls"

Men jeg kan ikke få scriptet til at virke på Cliche's server ved at definere
stien:
"../../db/filnavn.xls"
ASP filen findes i mappen 'filer' i 'public_html' folderen så ../ peger på
'public_html' folderen og ../ på roden af web serveren hvor 'db' folderen
findes.

Hvordan definerer jeg stien når jeg ikke kender den fulde sti og server
drev?

Jeg kan definere database stien på Cliche's server som:
Server.MapPath("../../db/databasenavn.mdb")
og læse/skrive i databasen.

M.v.h.
Henning

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-03-06 05:30

On Sun, 26 Mar 2006 09:24:13 +0200, "Henning Smed Sørensen"
<henning@smeds.dk> wrote:

> Kan nogen i NG hjælpe med den korrekte sti til filer i database mappen?
<snip>
>objStream.LoadFromFile "d:\web\xxxx.dk\database\filnavn.xls"
<snip>

>Hvordan definerer jeg stien når jeg ikke kender den fulde sti og server
>drev?

Svaret har du formentlig selv skrevet:
>Jeg kan definere database stien på Cliche's server som:
>Server.MapPath("../../db/databasenavn.mdb")
>og læse/skrive i databasen.

objStream.LoadFromFile Server.MapPath("../../db/databasenavn.mdb")
- eller hvad det nu er for en fil, du vil bruge.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Henning Smed Sørense~

Dato : 27-03-06 06:49

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Svaret har du formentlig selv skrevet:
>
> objStream.LoadFromFile Server.MapPath("../../db/databasenavn.mdb")
> - eller hvad det nu er for en fil, du vil bruge.

Mange tak Jørn,

Jeg havde som du bemærkede angivet stien lige efter:
'objStream.LoadFromFile'
uden
'Server.MapPath'
Nu virker scriptet - tak