intet skærmbillede, ingen bios ingen ting
Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 25-03-06 23:05

Hej

Er i gang med et projekt. HTPC på en maskine som indtil nu har kært
upåklageligt.

MSI 651M-V
2,4 GHz celeron
512 MB ram
Radion 9700 pro grafikkort
Hauppauge 150
80 GB harddisk
160 Gb harddisk

Ny installerede MCE 2005
hentede div nye driver til grafikkortet, ny online bios til bundkortet. Og
så efter genstart, kommer der så ingen skærm billede over hovedet.

Det er ligesom at maskinen starter op. Men intet skærm billede.

Jeg tror det har noget med bios opdateringen, men der kan keg heller ikke
komme ind.

Har haft alt skilt ad, og samlet igen, med en ting af gangen, gafikkort,
ram, HD ja jeg har prøvet alt, tror jeg da.

Er der nogen her der kan hjælpe ?????

Mvh Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-06 23:29

"Morten Mikkelsen" <1mikkel@fdf.dk> wrote:

>Ny installerede MCE 2005
>hentede div nye driver til grafikkortet, ny online bios til bundkortet. Og
>så efter genstart, kommer der så ingen skærm billede over hovedet.

>Er der nogen her der kan hjælpe ?????

Det kan være gået ged i ACPI systemet i forbindelse med BIOS
opgraderingen. Prøv at nulstille BIOS - Enten fjernes batteriet
kortvarigt, eller også flyttes reset-jumperen frem-og-tilbage.

Og hvis ikke det hjælper må du nok i byen efter et nyt bundkort - Eller
eventuelt finde en tekniker der kan brænde EEPROM'en med den gamle BIOS.

<mlr>

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 26-03-06 00:17

> [...]
>
> Og hvis ikke det hjælper må du nok i byen efter et nyt bundkort - Eller
> eventuelt finde en tekniker der kan brænde EEPROM'en med den gamle BIOS.

Det er prøvet...batteri og jumper.

Jeg har læst noget om det samme problem med asus, der var der PSU ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-06 00:36

>Det er prøvet...batteri og jumper.

Ok, så er den mulighed udelukket....

>Jeg har læst noget om det samme problem med asus, der var der PSU ?

Der er mange muligheder - Det kan sagten være hardware fejl i PSU / CPU
og/eller bundkort (Var du beskyttet mod statisk elektricitet da du
rodede med hardwaren) - Men det er også muligt der er gået ged i
BIOS-opgraderingen, så din BIOS nu indeholder tilfældige data istedet
for program til styringen af hardwaren....

Der er kun een vej frem: Systematisk fejlfinding hvor du udskifter
delene een-efter-en indtil du har lokaliseret problemet...

<mlr>

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-03-06 07:48

Morten Mikkelsen <1mikkel@fdf.dk> skrev 2006-03-25:

> Er der nogen her der kan hjælpe ?????

Du har sikkert fået lavet en fejlopdating er af din bios, og så er maskinen
død. Hvis du er heldig kan du så køre en bios recovery procedure uden
skærmbillede, men det afhænger af board, bios og mange andre ting.

Alternativt kan du få biosen flashet hos en proof (hvis den kan tages ud)

http://www.bios-flash.dk/ kan normalt gøre det, men han er på studieophold i
udlandet lige pt.

Thomas

Fra : Henning Larsen

Dato : 27-03-06 18:48

"Morten Mikkelsen" <1mikkel@fdf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har haft alt skilt ad, og samlet igen, med en ting af gangen, gafikkort,
> ram, HD ja jeg har prøvet alt, tror jeg da.

Jeg har haft samme problem med et Asus bundkort. Det der løste problemet var
at tage al ram ud, og starte maskinen op uden ram. Herefter kom der tre
beeps ved opstart (3 beeps betyder ram-fejl på dette bundkort), og skærmen
tændte. Derefter slukkede jeg maskinen, satte al ram i igen, og sørme om
ikke den nu startede op helt normalt.

Henning